-
Data: 2011-01-04 14:45:29
Temat: Re: Obliczenia kolnierza i szczelnosc polaczenia
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Jan 3, 10:35 pm, " lukaszPK" <l...@g...pl> wrote:
> LukaszPK <l...@g...pl> napisa (a):
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > Konrad Anikiel <a...@g...com> napisa (a):
>
> > > PS znajdz mnie na google talku, znam jednego czlowieka ktory wie o
> > > tych metodach wszystko.
>
> > Dzieki za pomoc :) Co do samych obliczen probowalem juz podjac rozmowe z
> > kilkoma inzynierami poslugujacymi sie norma PN-EN 13445-3 i ASME. Ale
> > wiekszosc z nich raczej nigdy nie zastanawialo sie nad poprawnoscia samej
> > metody obliczen polaczen kolnierzowych. Dlatego dobrze znalesc na forum kogos
> > takiego jak Pana i sie skonsultowac, bo samych opracowan tez jest niewiele co
> > do normy PN-EN 13445-3. Zreszta moje obliczenia bazuja na programie VVD i moim
> > zdaniem jest tam dosc powazny blad w liczeniu momentu dokrecania srub, gdzie
> > sile wstepnego obciazenia srub przyjmuje sie jako wieksza z Wa i Wop (czyli
> > wartosci wyliczone z warunkow ruchowych i montazowych), a jak wiadomo dla
> > wiekszosci przypadkow Wop > Wa i tu sie rodzi wiele pytan jak np. jaka bedzie
> > rzeczywista sila w srubach po obciazeniu cisnieniem zlacza jesli naciag
> > wstepny wynosi Wop?
>
> > Jeszcze raz dziekuje za odpowiedz.
>
> No i na to pytanie dotyczace skrecenia srub juz sobie odpowiedzialem :) Troche
> literatury, norm i wszystko sie da zrobic i wyczytac. Mimo ze nadal uwazam
> obliczenia momentow dokrecenia srub za bzdurne to teraz wiem dlaczego skreca
> sie kolnierze az tak duza sila. Jesli kogos by to interesowalo to napisze w
> skrocie, ze norma nie uwzglednia pelzania materialu (relaksacji naprezen),
> dodatkowych obciazen zewnetrznych, cyklicznych obciazen itd, co doprowadzilo
> do sytuacji ze kreci sie srube do osiagniecia Wop, ale w dalszym ciagu nikt
> nie wie jaka wartosc ma sila w srubach po obciazeniu zlacza cisnieniem.
> Winszuje tworca normy, ze dobrali takie wspolczynniki bezpieczenstwa ze sruby
> obliczone na 90% naprezen dopuszczalnych nie urywaja sie podczas pracy:)
Otworzyłem właśnie Appendix 2 w SecVIII-1. No przecież jest H we
wzorze na Wm1. Czyli hydrostatic end force. Z formuł nie wynika jakie
naprężenie w śrubach wychodzi, tylko w kołnierzu. Pytanie czemu. Może
dlatego że "failure mode" w typowym połączeniu kołnierzowym to
rozszczelnienie a nie zerwanie śrub? Jak zacznie komuś para
napierdzielać to poleci zakręcić. Zresztą nie wiadomo. Dowiedziało się
tych siedmiu ci co zginęli w maszynowni Błyskawicy, ale nam nie
powiedzą.
Konrad
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.11 18:18
- 04.01.11 18:23
- 31.03.17 14:18 Maverick
Najnowsze wątki z tej grupy
- Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Co roku przez turbiny wiatrowe ginie nawet półmiliona ptaków
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Trybik
- Re: W USA już miliony mieszkają w swoich samochodach
- Nowa tarcza do telefonu
- Spotkania z Ariane De Rotschild, szefową Iluminatów, Księżniczką Hiszpanii Leonor
- Upadłość i zwolnienia [w Diorze, która była pol prod. głośników - przyp. JMJ]
- Re: Recykling akumulatorów
- Martwy satelita nadał sygnał po dziesięcioleciach
- Re: Elon właśnie gada, że za rok będzie 1.000.000 autonomicznych samochodów w Ameryce
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=