    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obliczenie napięć w węzłach dowolnej sieci rezystorów.
    Date: Fri, 05 Feb 2010 13:37:24 +0100

    J.F. schrieb:

    > Wzory sa ostatecznie te same, wiec obawiam sie ze i wrazliwosc
    > podobna. Inna tylko kolejnosc obliczen - tu moze byc zysk.

    nie całkiem. Nie masz dzielenia matryc i widzisz od razu, jak ci
    wychodzi 100M równolegle do 100 omów, to możesz te 100M olać.
    Nie uda ci się (prawdopodobnie) wyprowadzić algebraiczny wzór na
    rezystancję zastępczą kompletnej sieci, będziesz musiał robić
    numerycznie. Jak robisz to bottom-up to możesz od razu ignorować
    elementy o znacznej rezystancji w porównaniu z otoczeniem.
    Kiedyś przed laaaty, znaczy jakieś 25 lat temu na uczelni próbowałem
    algorytm oparty na grafach z ważonymi węzłami. W sumie polega to na
    rozwiązaniu znanego informatykom problemu komiwojażera. Algorytmicznie
    się (w ogólności) nie da, ale za pomocą np. algorytmu genetycznego
    wyniki są bardzo przyzwoite. Niestety po którejś przeprowadzce zniknęło
    to wszystko, a w głowie się tylko resztki ostały :-(.

    Waldek