eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Octavia I analiza błędów VAG
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 15

  • 1. Data: 2011-10-30 17:23:01
    Temat: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    Witam
    jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś czasu auto
    łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas przyspieszania. Poniżej
    błędy z VAG:

    Address 01: Engine Labels: 038-906-012-AGR.lbl
    Control Module Part Number: 038 906 012 HA
    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0740SG 4922
    Software Coding: 00002
    Work Shop Code: WSC 73430
    Additional Info: TMBDG41U558790796 SKZ7Z0D2711307
    VCID: 56A88406DE5D4BAC
    5 Faults Found

    17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
    P1538 - 35-10 - - - Intermittent
    18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
    P1619 - 35-00 - -
    18065 - A/C System Input/Output: Short to Plus
    P1657 - 35-10 - - - Intermittent
    19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
    P3005 - 35-10 - - - Intermittent
    17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
    P1549 - 35-10 - - - Intermittent

    Readiness: 1 1 0 0 1

    N75 wymineiony na nowy (oryginał) N109 również (zanmiennik) J360 nie mogę
    zlokalizować zeby się mu przyjrzeć (gdzie on się może znajdować ?). Po
    skasowaniu błędów wyłączeniu i włączeniu zapłonu nie wracają one samoczynnie od
    razu tylko po jakimś czasie tzn. wystarczy że pojadę tarsę
    kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów podlączę VAGa i błędy znów są (nie zawsze
    wszystkie 5 od razu) Sztanga turbiny chodzi luźno więc zapieczone kierownice bym
    wykluczał. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pzdr
    Piotrek



  • 2. Data: 2011-10-30 23:38:56
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
    > Witam
    > jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
    > czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
    > przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:

    Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i
    odcięcie paliwa. Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny
    numer ale chyba coś w okolicy 109.
    Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po kilku
    sekundach?

    Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 3. Data: 2011-10-30 23:44:57
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
    > Witam
    > jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
    > czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
    > przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:

    A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie
    trybu awaryjnego.


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 4. Data: 2011-10-31 00:30:43
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:j8kjm8$d09$1@news.onet.pl...
    > W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
    >> Witam
    >> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
    >> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
    >> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
    > Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i odcięcie
    > paliwa.

    testowałem zawór odcięcia paliwa VAGiem i działa poprawnie więc przekaźnik chyab
    też jest sprawny

    Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny
    > numer ale chyba coś w okolicy 109.

    do świec jest chyba osobny czy się mylę ? tego 109 nie mogę znaleźć ale poszukam
    jakiejś serwisówki

    > Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po kilku
    > sekundach?

    nie auto odpala i chodzi normalnie nigdy nie gaśnie samo z siebie

    > Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.

    hmm przyjrzę się im ale dziwne auto ma 6 lat dopiero i juz by masy były kiepskie
    ?

    Pzdr
    Piotrek




  • 5. Data: 2011-10-31 00:34:50
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    news:j8kk1g$dv7$1@news.onet.pl...
    > W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
    >> Witam
    >> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
    >> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
    >> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
    > A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie trybu
    > awaryjnego.

    hmmm nie wyobrażam se tego za bardzo bo musiałbym wszędzie laptopa ze sobą wozić
    i czekać aż się tryb awaryjny włączy logi 3,8,11 zrobione jakieś 2 tygodnie
    temu:

    Grupy: 008 -
    http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59114.html
    Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59115.html
    Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_59116.html

    Pzdr
    Piotrek


  • 6. Data: 2011-10-31 09:08:03
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: redi <s...@o...pl>


    > 19461 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360): Short to Plus
    >

    To na 99% jest jakaś usterka w układzie dogrzewania silnika, takie trzy
    świece żarowe wkręcone w króciec wychodzący z silnika mniej więcej pod
    pompą VAC.

    pozdr.
    Radek


  • 7. Data: 2011-10-31 11:39:52
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-31 00:34, X-Man pisze:
    > "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:j8kk1g$dv7$1@news.onet.pl...
    >> W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
    >>> Witam
    >>> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
    >>> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
    >>> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
    >> A zrób jeszcze logi dynamiczne dla bloku nr 003, 010 i 011 w momencie
    >> trybu awaryjnego.
    >
    > hmmm nie wyobrażam se tego za bardzo bo musiałbym wszędzie laptopa ze
    > sobą wozić i czekać aż się tryb awaryjny włączy logi 3,8,11 zrobione
    > jakieś 2 tygodnie temu:

    Te wyglądają na wzorowe.
    Dobrze by było jakbyś jednak złapał logi w chwili usterki, obstawiam że
    będzie problem z wystarczającą ilością powietrza tylko fajnie by było
    zobaczyć w jakiej pozycji wówczas jest EGR i aktuator od turbo.


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 8. Data: 2011-10-31 11:46:25
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-31 00:30, X-Man pisze:
    > "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote in message
    > news:j8kjm8$d09$1@news.onet.pl...
    >> W dniu 2011-10-30 17:23, X-Man pisze:
    >>> Witam
    >>> jestem posiadaczem Skody Octavi 1.9TDi z 2005r (90km ALH) Od jakiegoś
    >>> czasu auto łapie tryb awaryjny (nieregularnie) zazwyczaj podczas
    >>> przyspieszania. Poniżej błędy z VAG:
    >> Poszukaj pod maską przekaźnika który odpowiada za grzanie świec i
    >> odcięcie paliwa.
    >
    > testowałem zawór odcięcia paliwa VAGiem i działa poprawnie więc
    > przekaźnik chyab też jest sprawny
    >
    > Nie pamiętam jego numeru a w różnych autach ma on różny
    >> numer ale chyba coś w okolicy 109.
    >
    > do świec jest chyba osobny czy się mylę ? tego 109 nie mogę znaleźć ale
    > poszukam jakiejś serwisówki

    Od świec jest właśnie przekaźnik "109" OIDP odcina on również zawór N109
    na pompie.


    >> Nie masz przy tym problemu że po uruchomieniu silnika gaśnie on po
    >> kilku sekundach?
    >
    > nie auto odpala i chodzi normalnie nigdy nie gaśnie samo z siebie

    Hmm poszukaj tej 109 dobrze się przyjrzyj czy nie widać syfu, jakiejś
    śniedzi w okolicy tego przekaźnika, rozbierz go i zobacz czy styki w
    środku są w dobrym stanie.

    >> Sprawdź połączenia masowe silnika, akumulatora i ogólnie elektroniki.
    >
    > hmm przyjrzę się im ale dziwne auto ma 6 lat dopiero i juz by masy były
    > kiepskie ?

    Jak miało jakiegoś dzwonka czy ktoś je np nadgorliwie mył karcherem pod
    maską to i owszem.


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 9. Data: 2011-10-31 14:50:05
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:

    > Te wyglądają na wzorowe.

    Wzorowe ? Jak nie do końca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.

    X-Man,
    logi pokazują że autko nie jest zdrowe.
    Z kanału 008 wynika że komp tnie wymaganą dawkę ON. Maksymalnie masz 38,4
    mg/suw a powinno być ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i
    dawka nie powinna spadać poniżej 39 mg w wyższej partii obrotowej a u ciebie
    spada. Wskazuje to na niedomagania przepływomierza (ale czytaj niżej! ),
    który źle mierzy powietrze. Cóź z tego że grupie 003 jest strumień masy
    powyżej 850 mg (choć od 3400 obr/min spada).

    Ponadto jak już jesteśmy w grupie 003 to widać że od 1800 do 2500 przepływka
    pokazuje za duży strumień.
    W połączeniu z grupą 011, która pokazuje że w ww. zakresie turbo
    przeładowuje. Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawdź czy sztanga
    od gruszki pracuje płynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od tej sztangi
    nie jest skorodowana. Proponuje przegonić auto do wysokich prędkości obr. na
    najlepiej najwyższych mozliwie biegu (no ale wiadomo ograniczenia prędkości
    więc trzeba bacznie uważać - nie zachęcam cię do łamania przepisów tylko
    proponuje rozwiążanie problemu). Jeśli butowanie nie pomoże to trzeba
    wyczyścić turbo. Albo wpierw lepiej sprawdzić wszystkie wężyki
    podciśnieniowe do sterowania turbem (idące do tej "gruszki") i konieczenie
    zawór N-75.

    Pozdr.
    Bugatti


  • 10. Data: 2011-10-31 16:12:25
    Temat: Re: Octavia I analiza błędów VAG
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
    news:j8m94m$7ue$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości:
    >> Te wyglądają na wzorowe.
    > Wzorowe ? Jak nie do końca wiesz o czym piszesz to nie pisz wcale.
    > X-Man,
    > logi pokazują że autko nie jest zdrowe.
    > Z kanału 008 wynika że komp tnie wymaganą dawkę ON. Maksymalnie masz 38,4
    > mg/suw a powinno być ponad 41 i ponad 42 przy maksymalnym momencie obr. i
    > dawka nie powinna spadać poniżej 39 mg w wyższej partii obrotowej a u
    > ciebie spada. Wskazuje to na niedomagania przepływomierza (ale czytaj
    > niżej! ), który źle mierzy powietrze. Cóź z tego że grupie 003 jest
    > strumień masy powyżej 850 mg (choć od 3400 obr/min spada).
    > Ponadto jak już jesteśmy w grupie 003 to widać że od 1800 do 2500
    > przepływka pokazuje za duży strumień.
    > W połączeniu z grupą 011, która pokazuje że w ww. zakresie turbo przeładowuje.
    > Wskazuje to na zapieczone kierownicxe VNT. Sprawdź czy
    > sztanga od gruszki pracuje płynnie w swoim zakresie, czy "gruszka" od
    > tej sztangi nie jest skorodowana. Proponuje przegonić auto do wysokich
    > prędkości obr. na najlepiej najwyższych mozliwie biegu (no ale wiadomo
    > ograniczenia prędkości więc trzeba bacznie uważać - nie zachęcam cię do
    > łamania przepisów tylko proponuje rozwiążanie problemu). Jeśli
    > butowanie nie pomoże to trzeba wyczyścić turbo. Albo wpierw lepiej
    > sprawdzić wszystkie wężyki podciśnieniowe do sterowania turbem (idące
    > do tej "gruszki") i konieczenie zawór N-75.

    OK no więc tak żeby wszystko było jasne: sztanga turbiny chodzi lekko -
    sprawdzane kilkakrotnie, zawór N75 wymieniony na nowy, EGR jest odłączony (w
    przyszłosci mam go zaślepić) poprzez zaślepienie przewodu podciśnienia, wtryski
    niedawno wstawione z końcówkami 0.216 (nie wiem czy to jakoś by mogło wpływac na
    dawkę paliwa ale raczej powinna byc większa i zdecydowanie na nowych wtryskach
    auto ma więcej mocy), katalizator wycięty, żadna z powyższych modyfikacji raczej
    nie ma wpływu na te błędy bo pokazywały się one już wcześniej z różną
    częstotliwością. Tak czy inaczej mam już zregenerowana turbinę która leży w
    kartonie i czeka na montaż więc chyba wtedy przy okazji wymienię wąż
    podciśnienia z turbo do N75, przeczyszczę przepływkę i posprawdzam masy i zrobię
    nowe logi. Dzięki za rzeczową odpowiedź jak bym wiedział że siedzisz w temacie
    to na b3d bym dał posta :P

    Pzdr
    Piotrek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: