  • Data: 2020-12-04 02:04:51
    Temat: Re: Odczyt ciśnienia - analiza obrazu
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, December 3, 2020 at 11:51:26 AM UTC+1, slawek wrote:
    > 1. Można AI zastosować do szukania rozwiązań, a potem to co
    > znajdzie weryfikować algorytmem deterministycznym. Czyli np. AI
    > wybiera optymalną trasę jazdy, ale jednocześnie "głupi" algorytm
    > sprawdza czy jest ona bezpieczna. Tak aby w najgorszym przypadku
    > system zaparkował w bezpieczny sposób - np. poprosił o decyzję
    > człowieka.

    Oczywiście że można, a wraz z upływem czasu działania, napływa
    więcej danych uczących. Teoretycznie na większej ilości danych
    można zbudować lepszy system AI. W praktyce zależy jakie to jest
    AI, np. mój program szachowy (oparty o jeden liniowy neuron) grał
    gorzej gdy ilość danych była duża. Gdy próbowałem stosować
    bardziej rozbudowane sieci, to grał gorzej, uczenie trwało długo... i
    pojawiały się jeszcze inne problemy.

    > 2. Błędy - obojętnie AI czy zwykłe bugi - są "acceptable" - jeżeli
    > ich skutki (w sensie ile i jakich szkód rocznie, czyli
    > "sumaryczna kwota strat") są mniej dotkliwe niż w rozwiązaniu
    > alternatywnym. Czyli nie narzekamy że AI rozwaliła produkcję...
    > Tylko sprawdzamy czy per saldo nie wyszliśmy nawet lepiej... Bo z
    > AI to było raz na rok, a bez AI to było raz na kwartał.

    Albo gdy w ogóle nie ma (dobrego) algorytmu, jak np. zadania związane z
    rozpoznawaniem obrazu, choćby prowadzenie pojazdu. Generalnie zawsze
    dopuszcza się dane rozwiązanie jeśli straty są mniejsze od zysków z
    uwzględnieniem kosztu alternatywnego.

    Pozdrawiam.