  • Data: 2009-03-01 01:57:19
    Temat: Re: Odwieczne pytanie: jaki dysk SATA?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Andre" x...@n...onet.pl

    > Mysle takze, ze bardziej wiarygodnie wygladaloby to, gdyby szanowne
    > Google umiescilo jednak konkretne wyniki dla konkretnych marek/modeli.

    Zazwyczaj wiarygodności dodają takie informacje, jak:

    -- liczby badanych próbek
    -- dokładne warunki badania, możliwe do odtworzenia przez inne osoby
    -- opis sposobu interpretowania wyników z podaniem oszacowania popełnionego błędu

    Google znane są z kłamstw -- na przykład w Chinach. :)

    -=-

    Tradycyjnie rację przyznaję producentom dysków, nie Googlom. :)

    Podobnie ze złą sławą notebooków Fujitsu-Siemensa. Mam ich notebook
    i nie narzekam. :) I nie ukrywam, że (na przykład przed chwilą)
    trochę mleka chlupnęło poza kubek, wprost na lewy ,,myszki''. :)
    Przez jakiś czas (gdy mleczko zaschnie) będę miał tam chrupanie
    i będę mógł zżymać się na brakoróbstwo. ;)

    Nie twierdzę, że informacja na HDD jest w 100% bezpieczna (tego i nie
    gwarantują producenci) ale twierdzę, że zdecydowana większość (może
    i ponad 90%) awarii dysków twardych ma swój początek (swoją genezę,
    żeby napisać ,,mądrzej''?) w złym traktowaniu tychże urządzonek.
    Niestety nie każdego stać na to, aby uczciwe opisać, ile razy
    dysk był źle eksploatowany. :)

    Uważam, że to coś ma pracować poprawnie w temperaturach podanych w specyfikacji
    jako dopuszczalne temperatury pracy. Trochę cieplej czy zimniej -- IMO to
    dla dysku różnica niewielka, oby mieścić się w widełkach naznaczonych przez
    producenta. Na pewno szoki termiczne (gwałtowne rozgrzewanie czy takież
    studzenie nie sprzyjają kondycji. :) IMO HDD to nie samochód -- powinien
    chwilę popracować na wolnych obrotach, zanim zostanie obciążony na maksa. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'