  • 1. Data: 2009-02-28 11:49:11
    Temat: Odwieczne pytanie: jaki dysk SATA?
    Od: spider <"spajder78[WYTNIJ]"@wp.pl>

    A właściwie 2 bo będą pracowały w RAID1. Aktualne dwa Seagate'y 7200.7
    80GB powoli umierają. Dyski będą pracowały w serwerku w szafie więc
    głośność nie ma znaczenia.
    Po moich ostatnich doświadczeniach wybierałbym między WD a Samsung,
    pojemność 250-500GB, które z nich się może mniej grzeją, są szybsze,
    mniej awaryjne(mniej wraca do serwisu:)?
    --
    spider

  • 2. Data: 2009-02-28 15:12:44
    Temat: Re: Odwieczne pytanie: jaki dysk SATA?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Po moich ostatnich doświadczeniach wybierałbym między WD a Samsung,
    > pojemność 250-500GB, które z nich się może mniej grzeją, są szybsze, mniej
    > awaryjne(mniej wraca do serwisu:)?

    Czyli Seagate jest be? Z tych dwu ja bym wybrał Hitachi, gdyż używam ich od
    czasów IBM z wzorowym skutkiem.
    Są szybkie ciche i chłodne. Idealne wszędzie czy do domowej zabawki czy do
    serwera.
    Samsung to niezbyt pewna marka, bardzo sę starają ale jeszcze nie tak dawno
    wszystkie cih dyski wracały do serwisu.

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-02-28 15:31:58
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    spider <spajder78[WYTNIJ]@wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > pojemność 250-500GB, które z nich się może mniej grzeją, są szybsze,
    > mniej awaryjne(mniej wraca do serwisu:)?

    Pytaj o WD 500 GB Raid Edition. To może chwyt marketingowy. Ale jest taka
    seria. Ale popieram - Samsung albo WD. Ja bym brał WD. Miałem takiego WD co
    sześć lat pracował bez wyłączania. (poza koniecznymi resetami komputera)

  • 4. Data: 2009-02-28 16:19:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.02.2009 12:49, spider pisze:
    > Po moich ostatnich doświadczeniach wybierałbym między WD a Samsung,
    > pojemność 250-500GB, które z nich się może mniej grzeją, są szybsze,
    > mniej awaryjne(mniej wraca do serwisu:)?

    Ostatnio uruchomiłem RAID 1 (mdraid) na dwóch Samsungach
    640 GB. Jak na razie (z miesiąc) działają bez kłopotów.
    Temperatura w normie (ciepłe, ale nie gorące, dodatkowego
    specjalnego chłodzenia nie zakładam po ostatnich doświad-
    czeniach Google ;) ).

    Co do wydajności to nie mam pojęcia nawet, mam je na karcie
    SiI SATA PCI 32-bit 33 MHz, więc są już z góry ograniczone
    mocno host-adapterem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-02-28 16:20:55
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    A się podepnę: jaki dysk SATA, ale 2.5?

    Wymagania:
    - 200-250-320 GB
    - w miarę cichy
    - przynajmniej 5400 RPM
    - radzący sobie równocześnie z obsługą XP, muzyką, rozpakowywaniem rarów
    i downloaderem (na przykład GetRightem) i kopiowaniem w kilka sekund
    kilkunastu mega małych pliczków w ten sposób, że nie hałasuje jak
    szalony, a wszystko chodzi tak płynnie prawie jak w stanie idle
    - system parkowania głowicy nieistotny i raczej skłaniałbym się ku
    modelowi bez niego

    Pytam, bo zacząłem właśnie przerzucać dyskami. Niedawno w moim Dellu
    dysk Samsung HM320JI zaczął okazjonalnie wydawać dźwięk "brzdęk",
    zwalniać, a w teście DST wyskakiwał błąd. Support mi przysłał nowy dysk
    (kawior WD3200BEVT), który jest koszmarny: głowica hałasuje prawie cały
    czas, co sekundę (i oczywiście uruchamia co moment wentylator), nawet
    jak dysk nie ma nic szczególnego do roboty, a pod Vistą dodatkowo wydaje
    taki cichy, jednolity dźwięk, wiecie, takie od którego psy dostają kota.
    Na dodatek kilka ciut bardziej skomplikowanych zadań oprócz hałasu
    często przymula system. Samsung chodził równie bezproblemowo jak prawie
    wszystkie normalne dyski 3.5 ATA jakich używałem przez ostatnie 10 lat.
    Oczywiście zgłosiłem się do supportu znowu, tym razem mają przysłać
    technika z jeszcze innym dyskiem. Jak tym razem będzie taki cyrk to
    przestaje się bawić w wymianę maili z miłą panią z Delhi i zanabywam
    nowy dysk samodzielnie. I stąd pytanie do was, drodzy Grupowicze, jaki?
    Wstępnie upatrzyłem sobie Seagate'a ST9320421AS, ale byłbym bardzo
    wdzięczny za wszelkie Wasze opinie.
    Z góry uprzejmie dziękuję.

    --
    tbr

  • 6. Data: 2009-02-28 19:02:44
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > dodatkowego
    > specjalnego chłodzenia nie zakładam po ostatnich doświad-
    > czeniach Google ;) ).

    O co chodzi?
    Bo chyba troszke nie w temacie jestem...

    Andre

  • 7. Data: 2009-02-28 19:40:17
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.02.2009 20:02, Andre pisze:

    > O co chodzi?
    > Bo chyba troszke nie w temacie jestem...

    Google przeprowadził bardzo duże badania wykazujące, że
    do pewnej granicy obniżanie temperatury dysków dodatkowym
    chłodzeniem tylko *zwiększa* ich średnią awaryjność. Dopiero
    od pewnego progu (i to była dosyć konkretna już temperatu-
    ra) chłodzenie daje pozytywne wyniki.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-02-28 19:48:41
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Radosław Sokół wrote:

> [...]
    > chłodzeniem tylko zwiększa ich średnią awaryjność. Dopiero
    > od pewnego progu (i to była dosyć konkretna już temperatu-

    Masz moze link do artykulu?
    To ciekawy temat. Moje Samsungi pracuja w zimie z temp. 16-18st, a w
    lecie ok 22-24st.

    Andre

  • 9. Data: 2009-02-28 20:03:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.02.2009 20:48, Andre pisze:
    > Masz moze link do artykulu?
    > To ciekawy temat. Moje Samsungi pracuja w zimie z temp. 16-18st, a w
    > lecie ok 22-24st.

    http://research.google.com/archive/disk_failures.pdf

    Według tego optimum to około 35-40 deg C stałej temperatury
    jednostki dyskowej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-02-28 20:59:18
    Od: "Andre" <d...@c...poczta.onet.pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Według tego optimum to około 35-40 deg C stałej temperatury
    > jednostki dyskowej.

    Dzieki piekne. Ale...

    Ten raport zostal opracowany w lutym 2007, a to oznacza, ze pewnie
    testowano dyski w roku 2006.
    Poza tym w rapocie mozna wyczytac:

    "Most age-related results are impacted by drive vintages. However, in
    this paper, we do not show a breakdown of drives per manufacturer,
    model, or vintage due to the proprietary nature of these data."

    Oczywiscie. No bo jak mialby sie do tych rezultatow moj dysk Samsunga,
    ktory niechlodzony nigdy nie przekroczyl temp 29st?
    Znaczy, ze z gory skazany jest na przedwczesna smierc?

    Dalej czytamy:

    "Interestingly, this does not change our conclusions. In contrast to
    age-related results, we note that all results shown in the rest of the
    paper are not affected significantly by the population mix."

    Cos mi sie wydaje, ze te zdania zostaly w raporcie umieszczone, zeby
    nie robic reklamy zadnej firmie i zeby sam raport mial sens...

    Mysle takze, ze bardziej wiarygodnie wygladaloby to, gdyby szanowne
    Google umiescilo jednak konkretne wyniki dla konkretnych marek/modeli.

    Andre