  • 1. Data: 2016-02-18 19:20:56
    Temat: Olej z płynem
    Od: ZbigD <z...@g...com>

    Syn miał dolać olej do silnika ale pomylił butelki i wlał... pół litra płynu do
    chłodnic :(
    Do najbliższego mechanika mam ok. 1 km, dam radę dojechać bez poważnych uszkodzeń?
    Silnik to 1,4TDI VW.
    Wiem, że większość trolli ta sytuacja rozbawi (mi do śmiech nie jest), ale liczę na
    konstruktywne rady.

  • 2. Data: 2016-02-18 19:35:29
    Temat: Re: Olej z płynem
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.02.2016 o 19:20, ZbigD pisze:
    > Syn miał dolać olej do silnika ale pomylił butelki i wlał... pół litra płynu do
    chłodnic :(
    > Do najbliższego mechanika mam ok. 1 km, dam radę dojechać bez poważnych uszkodzeń?

    Na lawecie/holu dasz radę nawet 100 km, bez lawety/holu - nawet bym nie
    odpalał do czasu usunięcia tej "mieszaniny"

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2016-02-18 20:35:45
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 19:20, ZbigD pisze:
> [...]
    chłodnic :(
    > Do najbliższego mechanika mam ok. 1 km, dam radę dojechać bez poważnych uszkodzeń?
    Nie radzę...
    Jedynie laweta lub hol - no chyba, żeby (dla nauki - co w nogach to i w
    głowie) latorośl dopchała auto do mechanika.
    Ze względu na zawartość wody w płynie jak najszybciej się da!

    > Wiem, że większość trolli ta sytuacja rozbawi (mi do śmiech nie jest), ale liczę na
    konstruktywne rady.
    Błędów nie robi tylko ten co nic nie robi!

  • 4. Data: 2016-02-18 20:42:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, February 18, 2016 at 8:35:45 PM UTC+1, ZIWK wrote:
    .
    > Jedynie laweta lub hol - no chyba, żeby (dla nauki - co w nogach to i w
    > głowie) latorośl dopchała auto do mechanika.

    albo pod samochod i niech spusci ten olej ;)

    W sumie chyba taniej bedzie podejsc do tego mechanika i dogadac sie, zeby
    podjechal...

    WS

  • 5. Data: 2016-02-18 20:50:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co od razu spuszczac wszystko. Woda i glikol ciezsze od oleju. Wejsc pod samochod
    i delikatnie odkrecic korek. Spuscic tylko plyn. Jak troche zostanie to odparuje w
    czasie pracy. Plyn w butelke i jak odstoi to zlac czysty do innej butelki.

  • 6. Data: 2016-02-18 21:32:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 20:50:37 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    odparuje w czasie pracy. Plyn w butelke i jak odstoi to zlac czysty do innej butelki.

    Moze i tak, ale jesli ten silnik nie zuzywa oleju jak 2T, to dolewka sugeruje, ze juz
    troche na tym oleju przejechano, wiec szkoda roboty, jesli juz sie wlazi pos samochod
    i odkreca korek spustu, to ja bym wymienil caly olej, a co do zbierania plynu... 0.5
    litra i tyle zabawy? Toz to 5PLN nie jest warte patrzac po cenach z alledrogo...

    WS

  • 7. Data: 2016-02-18 21:35:21
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    odparuje w czasie pracy. Plyn w butelke i jak odstoi to zlac czysty do innej butelki.

    ROTFL :)

  • 8. Data: 2016-02-18 21:45:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 20:35, ZIWK pisze:
    > Nie radzę...
    > Jedynie laweta lub hol

    Czy wy nie dramatyzujecie zanadto?
    Poproszę o historię co się stanie, gdy oleję te pół litra.

  • 9. Data: 2016-02-18 21:51:15
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 18.02.2016 o 21:45, cef pisze:

    > Czy wy nie dramatyzujecie zanadto?
    > Poproszę o historię co się stanie, gdy oleję te pół litra.

    Skoro jesteś tak ciekawy to wlej do swojego silnika i sprawdź.

    --
    Czarek

  • 10. Data: 2016-02-18 21:56:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 21:51, Czarek pisze:

    > Skoro jesteś tak ciekawy to wlej do swojego silnika i sprawdź.

    Zdarzało mi się jeździć z cieknącą głowicą.
    Nic się nie dzieje.