  • 121. Data: 2013-02-13 13:49:44
    Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-13 13:35, Artur Maśląg wrote:

    > Cóż, to tak prosto nie działa. Zahamowanie sprzedaży w rezultacie
    > powoduje często zwolnienia, mniejszą konsumpcję, mniejszy obrót na
    > rynku. Ludzie tym bardziej swoich oszczędności nie ruszą, ponieważ
    > będą się bali o przyszłość.

    To ty twierdziłeś, że prosto - wystarczy wziąć VAT od cełej sprzedaży
    samochodów (bo jak wiadomo bez dopłat sprzedaż równa sięzero - pierwsze
    kłamstwo), odjąć kwotę dopłat i voala - jest zysk (bo jak wiadomo
    posiadanie samochodu tworzy pieniądz, którego inaczej by nie było -
    drugie kłamstwo).

    Shrek.

  • 122. Data: 2013-02-13 13:56:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-13 13:48, Artur Maśląg wrote:

    > Jak to się mówi - świat nie jest binarny. Jedni kupią, inni nie.
    > Zresztą jak pewnie zauważyłeś, to tam pozwolono na sprzedaż 'kwitów',
    > które w efekcie pozwoliły na tańszy zakup samochodów ludziom, którzy
    > jednak mieli więcej wolnej gotówki (a może i część w kredycie).

    Co nie przszkodziło ci przytoczyć zupełnie binarnych danych pełnych
    zasadniczych... fałszywych założeń;)

    Shrek.

  • 123. Data: 2013-02-13 14:26:15
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 13:49, Shrek pisze:

    > To ty twierdziłeś, że prosto -

    Dostosowując się do retoryki - to kłamstwo. Nigdzie nie twierdziłem,
> [...]

    > kłamstwo), odjąć kwotę dopłat i voala - jest zysk (bo jak wiadomo
    > posiadanie samochodu tworzy pieniądz, którego inaczej by nie było -

    Widzisz, zasadniczo to kłamstwem można nazwać Twoją interpretację.
    Spadek sprzedaży był rzędu 50% i nie wiadomo czym by się to skończyło.
    Zysk był liczony przez różnicę w stosunku do prognozowanego spadku,
    który miał miejsce.

  • 124. Data: 2013-02-13 14:28:13
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 13:56, Shrek pisze:

    > Co nie przszkodziło ci przytoczyć zupełnie binarnych danych pełnych
    > zasadniczych... fałszywych założeń;)

    Fałszywe to były Twoje założenia (i interpretacja), a nie dane.

  • 125. Data: 2013-02-13 14:31:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-13 14:26, Artur Maśląg wrote:

    > Dostosowując się do retoryki - to kłamstwo. Nigdzie nie twierdziłem,
    > że prosto.

    No to kto podał linka, że państwo na tym zarobiło?

> [...]
    > Spadek sprzedaży był rzędu 50% i nie wiadomo czym by się to skończyło.
    > Zysk był liczony przez różnicę w stosunku do prognozowanego spadku,

    Z artykułu to nie wynika. Za to z podpisu pod nim jednoznacznie wynika,
    że obiektywny to on nie jest:

    "Marek Konieczny

    Związek Dealerów Samochodów"

  • 126. Data: 2013-02-13 14:32:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-13 14:28, Artur Maśląg wrote:

    > Fałszywe to były Twoje założenia (i interpretacja), a nie dane.

    Wybacz, ale z twoich danych wynika, że pieniądz bierze się z posiadania
    nowego samochodu.

    Shrek.

  • 127. Data: 2013-02-13 14:37:03
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 14:32, Shrek pisze:

    > Wybacz, ale z twoich danych wynika, że pieniądz bierze się z posiadania
    > nowego samochodu.

    Wybacz, ale raz, że to nie są moje dane, a dwa, że ja za Twoją
    interpretację nie odpowiadam.

  • 128. Data: 2013-02-13 14:40:45
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2013 14:31:31 +0100, Shrek napisał(a):

    > Z artykułu to nie wynika. Za to z podpisu pod nim jednoznacznie wynika,
    > że obiektywny to on nie jest:
    > "Marek Konieczny
    > Związek Dealerów Samochodów"

    Shrek,
    Naprawdę dyskusja z A.M. nie ma sensu.
    Niedługo zostaniesz ostanim, który tego próbuje. Wyciągasz gościa z KF...
    :-)))

    --
    Franc

  • 129. Data: 2013-02-13 14:46:18
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 14:31, Shrek pisze:

    > No to kto podał linka, że państwo na tym zarobiło?

    Ja, tylko nie ma tam, że prosto itd. Czasem warto się zastanowić nad
    tym, w jaki sposób powstały te wartości. Mechanizm jest trochę opisany.

    > Z artykułu to nie wynika.

    Napisałbym, że jest tam na tyle dużo, że wynika. Zacytuję
    Twoje słowa "Weź pomyśl chwilę".

    > Za to z podpisu pod nim jednoznacznie wynika,
    > że obiektywny to on nie jest:
    >
    > "Marek Konieczny
    >
    > Związek Dealerów Samochodów"

    No i co z tego? Nie musi być w pełni obiektywny, ale nie znaczy to, że
    z założenia kłamie.

  • 130. Data: 2013-02-13 14:48:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-13 14:37, Artur Maśląg wrote:

    > Wybacz, ale raz, że to nie są moje dane,

    Masz rację - nie są twoje, tylko przez ciebie przytoczone, na poparcie
    twojej tezy. A dane są "Związku dilerów samochodów".

    > a dwa, że ja za Twoją
    > interpretację nie odpowiadam.

    No ale jaka jest twoja interpretacja? Gdyby nie kupli samochodu, to by
    banknoty wrzucili do niszczarki? Na tej zasadzie to dofinansowanie
    wszystkiego przez państwo od srajtaśmy przez żarcie bilety do kina,
    mieszkania i samochody to czysty zysk. Tylko żeby był zysk to musi być
    kasa, to mi odpowiedz, skąd niby się ona bierze, bo z pustego to i
    Salomon nie naleje.

    Shrek.