  • 1. Data: 2011-12-11 16:36:42
    Temat: Oszczednosci zarowkowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Chcialem sie przekonac ilez to oszczednosci przynioslo skasowanie zarowek
    przez EU, wiec spojrzalem na http://www.pse-operator.pl/index.php?dzid=77
    i porownalem niedziele 20.11.2011 z niedziela 21.11.2010

    W tym roku wieczorny szczyt mial ~19.3GW, poprzedni ~18.3 :-(
    Ale .. popatrzmy dla porownania w poludnie - w tym roku tez o ~1GW wiecej.

    Siegnalem wiec do nastepnej niedzieli - wtedy wyszlo po rowno.
    To jeszcze do nastepnej - a tu odwrotnie - w tym roku 1GW mniej.
    I w poludnie i wieczorem.

    Jak ktos chce sie bawic w dokladniejsze statystyki to prosze bardzo, ja tam
    zyskow nie widze :-)

    A swoja droga ciekawe czemu - 200W w 10 mln mieszkan to jednak 2 GW.
    Powinno byc widoczne. Rodacy porobili sobie zapasy zarowek, przeszli na
    male halogenki, czy juz od dawna kupowali swietlowki ?

    J.

  • 2. Data: 2011-12-11 16:58:36
    Temat: Re: Oszczednosci zarowkowe
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-12-11 17:36, J.F. pisze:

    > A swoja droga ciekawe czemu - 200W w 10 mln mieszkan to jednak 2 GW.
    > Powinno byc widoczne. Rodacy porobili sobie zapasy zarowek, przeszli na
    > male halogenki, czy juz od dawna kupowali swietlowki ?

    Teraz przeznaczając 150W na oświetlenie pokoju i zasilając nimi
    świetlówki, można mięć pięć (?) razy jaśniej. Polecam takie rozwiązanie
    - może nie tylko ja na to wpadłem.

    Zawsze dziwię się odwiedzając wieczorem znajomych, jak można
    siedzieć w dużym pokoju oświetlonym jedną świetlówką 20W...

    P.

  • 3. Data: 2011-12-11 17:03:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-11 17:36, J.F. pisze:

    > A swoja droga ciekawe czemu - 200W w 10 mln mieszkan to jednak 2 GW.
    > Powinno byc widoczne. Rodacy porobili sobie zapasy zarowek,

    Jeden znajomy ostanio z Ukrainy setki przywoził.

    > przeszli na
    > male halogenki,

    A czemu małe? Ta sama oprawka i nic nie trzeba zmieniać
    (np używać niezrozumiałych dla mnie 'reflektorków' sufitowych).

    Znajome małżeństwo od dawna tam ma. Dziewczyna bardzo nie lubi
    świetlówek (twierdzi, że po dłuższym czasie przeszkadzają...).

    Inni robiąc remont wstawili sobie reflektorki (i teraz mają ciemno:)

    > czy juz od dawna kupowali swietlowki ?

    Od dawna maiłem. Poza kuchnią, łazienką i przedpokojem.
    W kuchni jest miejsce na jedną żarówkę, wiec siedzi tam
    teraz halogen w bańce zwykłej żarówki.

    A więc wsztko po trochę.
    Ile osób rzeczywiście zmieniło przzwczaenia, trudno powiedzieć.

    BTW, wiesz, dlaczego wprowadzają zakaz sprzedaży termometrów
    rtęciowych? Ab rtęci do świetlówek nie zabrakło;)

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2011-12-11 17:27:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 17:58:36 +0100, Piotrne napisał(a):

> [...]
    >
    > Zawsze dziwię się odwiedzając wieczorem znajomych, jak można
    > siedzieć w dużym pokoju oświetlonym jedną świetlówką 20W...

    Moze tak lubia, moze uwazaja ze to jest "nastrojowo".

    Bo 150W w swietlowkach to tez przesada, chyba ze lubisz bardzo jasno, albo
    pokoj slusznych rozmiarow.

    J.

  • 5. Data: 2011-12-11 17:34:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, December 11, 2011, 5:36:42 PM, you wrote:

    [...]

    > A swoja droga ciekawe czemu - 200W w 10 mln mieszkan to jednak 2 GW.
    > Powinno byc widoczne. Rodacy porobili sobie zapasy zarowek, przeszli na
    > male halogenki, czy juz od dawna kupowali swietlowki ?

    Polacy od dawna nie świecą 200W na raz na okrągło.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-12-11 17:35:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotrne,

    Sunday, December 11, 2011, 5:58:36 PM, you wrote:

> [...]
    > Zawsze dziwię się odwiedzając wieczorem znajomych, jak można
    > siedzieć w dużym pokoju oświetlonym jedną świetlówką 20W...

    Jak mozna siedziec w pokoju oświetlonym swietlówkami?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-12-11 17:46:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 18:34:40 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Sunday, December 11, 2011, 5:36:42 PM, you wrote:
    > [...]
    >
    > Polacy od dawna nie świecą 200W na raz na okrągło.

    No coz, na moj gust 100W to troche za malo, ale przeciez w takim domu jest
    wiecej osob, zona w kuchni, dziecko sie uczy ..

    W kazdym badz razie widac jak te ~2GW przybywa w okolicach godz 16-tej.
    W niedziele.

    A np 16.10 to nawet 3GW miedzy 17 a 19 .. ok godz 14 nastepuje w niedziele
    spadek zuzycia pradu, ale w grudniu widac juz sie pokrywa z poczatkiem
    wzrostu wieczornego.

    J.

  • 8. Data: 2011-12-11 19:09:19
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > A swoja droga ciekawe czemu - 200W w 10 mln mieszkan to jednak 2 GW.
    > Powinno byc widoczne. Rodacy porobili sobie zapasy zarowek, przeszli na
    > male halogenki, czy juz od dawna kupowali swietlowki ?

    Szczerze? Od czasu jak mi takie dwie "eko" jedej z firm z grozba w nazwie
    padly po roku uzywania mam wkrecone 2x60W zarowe. I dzialaja juz kilka lat.

    Pozdr. TC

  • 9. Data: 2011-12-11 20:39:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Dec 2011 20:09:19 +0100, Ciemny napisał(a):
    > Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Szczerze? Od czasu jak mi takie dwie "eko" jedej z firm z grozba w nazwie
    > padly po roku uzywania mam wkrecone 2x60W zarowe. I dzialaja juz kilka lat.

    Jakies specjalnego przeznaczenia ?
    Bo "zwykle zarowki" nie sa zbyt trwale.

    J.

  • 10. Data: 2011-12-11 20:56:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Powinno byc widoczne. Rodacy porobili sobie zapasy zarowek, przeszli
    > na male halogenki, czy juz od dawna kupowali swietlowki ?

    Może w zamian nakupowali sobie telefonów i trzymają włączone ładowarki,
    łajzy jedne, bez szacunku dla środowiska?

    --
    Jarek