    Subject: Re: POpularno?? j?zyk?w programowania ??
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <qmgven$som$1@z-news.wcss.wroc.pl> <qmiovo$fk3$1@dont-email.me>
    <qml41c$h79$1@z-news.wcss.wroc.pl> <qmlhb2$b1k$1@dont-email.me>
    <d...@g...com>
    <qn06sj$h9p$2@news.icm.edu.pl> <qn1idh$11l3$2@gioia.aioe.org>
    <qn43oj$1pg$2@news.icm.edu.pl> <qn5jip$anb$1@gioia.aioe.org>
    <qn5lha$ges$1@dont-email.me> <qn6o70$1cc5$2@gioia.aioe.org>
    <5d9759ed$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <1i9i7ge56bkdc$.dlg@tyczka.com>
    <5d98671b$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qn9p7t$nkf$1@dont-email.me>
    <5d986bcb$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <qna3r8$jfu$1@dont-email.me>
    <5d98a336$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <qna8cq$fjn$1@dont-email.me>
    <5d98afe2$0$522$65785112@news.neostrada.pl> <qnacqc$a28$1@dont-email.me>
    <5d98c3b8$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <qnaipj$f5m$1@dont-email.me>
    <5d98f685$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <qnavju$r0g$1@dont-email.me>
    From: J-23 <B...@p...fm>
    Date: Sat, 5 Oct 2019 23:59:37 +0200

    W dniu 05.10.2019 o 22:48, heby pisze:

    > To po co Pascal skoro mamy to już gotowe w innych językach?

    Eh masz problem z czytaniem ze zrozumieniem :P? Bo wychodzi na to że tak

    > wx potrafi dzialać nawet na urządzeniach bez GUI. Wystarczy framebuffer.

    > No tak ale nic w tym wyjątkowego. Ot, dzień jak co dzień na połowy
    > świata programistów.

    Jak dla ciebie jednolity kod (jeden i ten sam) a robiący różne rzeczy to
    nic takiego to owszem pisz sobie oddzielnie w C++, C#, Java

    Tylko tyle że jak piszesz pod konkretne urządzenie to nagle okazuje się
    że musisz użyć czego innego do web/czego innego do PC czego innego do
    mobile.

    Za pomocą LCL masz jedno ale to do ciebie się nie może jakoś przebić

    > Bo to hobbyści. Robią za friko. Choć możliwe że są finansowani przez
    > firmy którym się opłaca wpierać zamiast przepisywać kod na coś innego.

    No właśnie i Ci hobbiści zrobili kawał dobrej roboty mam wrażenie że
    znacznie więcej niż embarcadero.

    > Tak czy inaczej zakładając że dobry programista to jakieś ~100k dolców
    > rocznie i potrzeba ich kilku to nagle robią się miliony.

    Fajnie liczysz... To z gwiazd czy z fusów :)?

    > Jeszcze pare lat do tyłu takich framewroków było kilka. W tym używałem
    > jednego w javie którego już nie pomnę.

    Pare lat temu to nawet nikt nie myślał że to pójdzie w tą strone :)

    Google wypusciło GWT w 2006 po tym jak przekonali się że JS nabiera rozpędu

    > Wtedy też.

    > Java ma wszystko co chcesz.

    Tak i do wszystkiego oddzielną bibliotekę :P

    > C++ ma pawie wszystko lub wszystko.
    >
    > Python ma wszystko włacznie z Django.

    Podobnie jak w przypadku Javy można ale potrzeba dodatkowych bibliotek

    > Ponieważ GUI natywne i Webowe są rózne pod kątem dznia, user
    > experience itd itp to szanse że będa oparte o jeden kod maleją prawie do
    > zera. Niewiele to zmienia, normalny program nie pisze się w onklikach
    > więc można podmieniać wartwę prezentacji w rozsądnych kosztach.

    > Frameworki GUI webowe nie piszę się w przeglądarce tylko w ogólnie
    > pojmowanym Ajaxie. Co jest serwerem chyba jest bez znaczenia.
    w HTML CSS itp stąd podział na frontdeveloperow i backdeveloper :)

    > Niemal. Tylko to samo jest w C++, Java, Python i biliardzie pozostałych
    > języków.

    Skąd ty wziałeś liczbę tego miliona dolców :) Chciałbyś tyle dostać czy
    jak :P?

    > Uniwersalny język oznacza również uniwersalne ograniczenia. Choćby int.
    > Ma być 8, 16, 32 czy może 35 bitów?
    A to dopiero nowina a słyszałeś coś o warunkach kompilacji pod daną
    platformę, sprzęt? W c++ Jest to możliwe a skoro go używasz to
    powinieneś wiedzieć:)

    W Lazarusie też jest to możliwe więc twoje ograniczenia nie mają tu
    zastosowania

    > A-ha! Czyli jednak potrafisz wypełnić CPU maksymalną mocą obliczeniową
    > na wyświetlanie obrazków z napisami? Pracujesz może w allegro.pl?

    A zdarza ci sie zawalić obrazkami CPU? :) bo mi nie...
    Swoją drogą zaczynasz cudować bo ci brak argumentow :)

    > W Javie jest *WSZYSTKO*.

    Jest i co z tego jak podeście zupełnie inne :)

    > Java jest takim uproszczeniem. Uproszczony język, uproszczona wydajność,
    > uproszczone możliwości, ale ma wszystko.

    Powtarzasz to już po raz który że ma wszystko :P? Co jest zdaniem nie
    dokońca prawdziwym bo w Javie znajdziemy biblioteki do prawie
    wszystkiego to jest zdanie prawdziwe :)

    Tylko co z tego jak potem mamy odnogie do mobila/desktopa itp

    > Qt użyje. Działa tak samo na moim pececie jak i na sterowniku z ARM. Bez
    > róznic w kodzie obsługującym GUI.
    i nie będe miał natywnego wyglądu systemu itp ech i tak można przepychać
    zero konstruktywnej wymiany zdań

    > Czyli to samo co daje Java, C++, Python.
    Nie to samo :)

    > Ale Pascal nic nie unifikuje. A jeśli miałby to nie ma żadnej cechy dla
    > której to powinien być własnie Pascal a nie Java czy C++.
    Powtarzasz się jasno napisałem i to dziś dlaczego to Pascal akurat a nie
    inny język. Ponadto już wiemy skąd twoja więdza tutaj tłoczona wynika z
    przypuszczenia :) otóż mylisz się i to bardzo nawet nie będe zliczał w
    ilu kwestiach bo nie ma sensu. Masz swoje przekonanie i je miej tylko im
    więcej czytam tego co piszesz to mam przekonanie że wynika ono z twojej
    ignorancji bardziej niż z praktyki :)

    Jave znam bardzo dobrze i tak jak mowilem ona jest bardzo fajna ale nie
    jest to panaceum na wszystko.