    Subject: Re: POpularność języków programowania w PO????k?)
    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: Szyk Cech <s...@s...pl>
    Date: Sat, 14 Sep 2019 14:07:01 +0200

    On 14.09.2019 11:28, slawek wrote:
    > 1. Nieporozumieniem jest porównywanie SQL z językami programowania.

    Język jak każdy inny. Ma swoje zastosowania i specyficzne problemy.

    > 2. Dziwi zbyt wysoka pozycja PHP. (Ranking TiOBE jest bardziej
    > miarodajny)

    Na stronie:
    https://www.tiobe.com/tiobe-index/
    piszą:
    "It is important to note that the TIOBE index is not about the best
    programming language or the language in which most lines of code have
    been written."

    To znaczy, że nie jest to taki sam ranking jak "popularne tagi" na
    4programmers.net. Bo te popularne tagi odpowiadają temu ile się
    programuje w tych językach, a nie temu co zwracają wyszukiwarki
    internetowe i co deklarują "skilled engineers world-wide".

    > 3. Nie ma Pythona, a to bardzo przyjemny język jest.

    Gdy wszedłem w dział forum o Python-ie i kliknąłem w tag Python, to
    ukazał się licznik 1723, wtedy z uwzględnieniem tego jeżyka statystyki
    są takie:
    Język Tagi Pop. wzg. lidera Udział w rynku
    C++ 17698 100,00% 25,94%
    C# 13462 76,07% 19,73%
    Java 12998 73,44% 19,05%
    C 6269 35,42% 9,43%
    PHP 6144 34,72% 9,01%
    Delphi 4784 27,03% 7,01%
    SQL 2612 14,76% 3,83%
    JavaScript 2530 14,30% 3,71%
    Python 1723 9,74% 2,53%

    > 4. JavaScipt niedoceniona.

    Myślę że jeśli chodzi o Java w wersji Script i Python to po prostu
    ludzie zadają pytania gdzie indziej...

    > 5. C# popularny bo monokultura MS Windows. Nie jest zły, ale nie
    > różni się niczym istotnym od Javy (można łączyć jedno z drugim
    > przez refleksję, klasy C# stają się klasami Javy i vice versa).

    C# jest zły, bo:
    - Działa na programowej maszynie wirtualnej zamiast na fizycznym procesorze.
    - Jest wynalazkiem M$ i tylko dla systemów M$, czyli jest nieprzenośny.

    Obecnie brakiem profesjonalizmu, wyobraźni i partactwem jest
    programowanie tylko pod jeden system operacyjny. Taki programista działa
    wtedy tylko w jednym kanale i jest bezradny na innych platformach.

    > 6. C++ jest "popularny" m.i. dlatego że trudny i wredny - stąd
    > niekończące się wątki jak coś zrobić w C++. Do tego "leśne
    > dziadki" uparły się że ma być uczony w różnych szkółkach.

    Ja staram się pisać wszystko w C++ i w Bash. Robię tak nie dala tego, że
    nie znam innych języków (bo znam) jednak dlatego, że uważam to za zdrowe
    podejście. Bo C++ jest nowoczesny, normalnie używa procesora i zasobów
    komputera, jest kompatybilny z współczesnymi OS-ami (czyli w razie
    potrzeby jestem zawsze w stanie się odwołać do specyficznych funkcji
    systemu). Mogę programować w sposób wieloplaftormowy.

    To w czym ludzie programują wynika głównie z przesłanek ideologicznych:
    ich własnych w trakcie nauki i pracodawcy gdy pójdą do pracy. Tym nie
    mniej po godzinach, hobbystycznie można się specjalizować w tym w czym
    chce się pracować i mi się wydaje, że jest to sposób by znaleźć swoje
    optimum w branży. Jednak wydaje mi się, że 2 lata programowania w danym
    języku to min. by myśleć o przebranżowieniu.

    > Faktem
    > jest że C i C++ nadają się do embeded i pisania OS.

    Faktem jest, że C++ został zepchnięty do embeded, ale najważniejsze
    programy na desktopy też w nim zostały napisane i dalej są w nim
    rozwijane... Jak myślisz, że to tylko zaszłość, to sobie spróbuj napisać
    program okienkowy w D (następcy C++). Przekonasz się wtedy jak wygodnie
    i naturalnie jest programować w C++.

    > 7. Delphi to jakiś obłęd - Pascal był ok w latach 70-tych. Szkoda
    > czasu na Delphi.

    Problemem jest to, że nie wiadomo od kiedy działa serwis
    4programmers.net. Mi tego się nie udało stwierdzić po chili szukania.
    Możliwe, że te wpisy są gromadzone od lat 1990. XXw.