  • 21. Data: 2017-02-17 22:08:17
    Temat: Re: Pierwszeństwo na parkingu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-17 o 01:02, PlaMa pisze:
> [...]
    two/news-droga-wewnetrzna-a-strefa-ruchu-wiesz-czym-
    sie-roznia,nId,1397382

    > przeczytałem i chyba głupi jestem bo nie zrozumiałem. Wyjaśnisz/streścisz?

    Grrr, jeśli nie rozumiesz ponizszego zdania które jest cytatem z tej strony:

    Z perspektywy kierowcy oznacza to tyle, że na danym odcinku nie
    obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o Ruchu Drogowym. Nie
    wiążą nas np. zapisy mówiące o parkowaniu.

    No to już masz problem, bo nijak inaczej nie można tego napisać.

    Spróbuję jednak. Skoro w powyższym zdaniu jest treść:
    "na danym odcinku nie obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o
    Ruchu Drogowym" to znaczy że nie obowiązują również "prawe ręce" czy
    lewe nogi. "Wolna amerykanka" ale oczywiście w zależności od oznaczeń
    takiego miejsca znakami wymienionymi w tekscie z linka. Coś więcej?
    Wystarczy teraz zaznajomić się ze znakami które są na wjeździe i reszta
    chyba prosta?
    --
    LordBluzg(R)

  • 22. Data: 2017-02-18 11:57:38
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, February 17, 2017 at 10:09:09 PM UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > lewe nogi. "Wolna amerykanka" ale oczywiście w zależności od oznaczeń
    > takiego miejsca znakami wymienionymi w tekscie z linka. Coś więcej?

    Nie do konca tak jest, tzn

    obowiazuje
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza miejscami
    wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w za-kresie:
    1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

    I interpretacja jest taka (jesli nie ma jakis lokalnych regulaminow itp...), ze w
    razie kolizji/wypadku winnego ustala sie jednak na podstawie zasad PoRD, sprawca jest
    ten, ktory nie zastosowal sie do PoRD w zakresie "koniecznym dla uniknięcia
    zagrożenia bezpieczeństwa osób;"

    WS

  • 23. Data: 2017-02-18 13:33:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-18 o 11:57, WS pisze:

> [...]
    ten, ktory nie zastosowal sie do PoRD w zakresie "koniecznym dla uniknięcia

    Tak, tutaj pełna zgoda. Natomiast jeśli chodzi o wszelakie kolizje np
    pojazdów to raczej będzie współwina, na zasadzie naruszenia mienia. Tzn
    jeśli jakiś pojazd stał a ktoś w niego wjechał to logiczne że
    wjeżdżający ponosi winę. W przypadku ruchu dwóch pojazdów bioracych
    udział w kolizji, będzie współwina itd itp.

    --
    LordBluzg(R)

  • 24. Data: 2017-02-18 14:13:25
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-02-17 o 22:08, LordBluzg(R) pisze:

    > Spróbuję jednak. Skoro w powyższym zdaniu jest treść:
    > "na danym odcinku nie obowiązują przepisy wynikające z zapisów Prawa o
    > Ruchu Drogowym" to znaczy że nie obowiązują również "prawe ręce"

    karkołomne stwierdzenie. Wczytam się trochę w temat bo uważam, że
    wyszedłeś za daleko z tą interpretacją.

    > Wystarczy teraz zaznajomić się ze znakami które są na wjeździe i reszta
    > chyba prosta?

    Zdecydowanie nie jest prosta. Wjeżdżam na teren z D-52 i żadnym innym
    znakiem. Jak tam jeździć jak twierdzisz, że nie obowiązują zasady
    pierwszeństwa przejazdu?

  • 25. Data: 2017-02-18 14:43:49
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-18 o 14:13, PlaMa pisze:

> [...]
    >
    > Zdecydowanie nie jest prosta. Wjeżdżam na teren z D-52 i żadnym innym
    > znakiem. Jak tam jeździć jak twierdzisz, że nie obowiązują zasady

    Chyba coś mylisz. Definicja D-52 podaje:
    "D-52
    Strefa ruchu.
    Stosuje się w celu oznakowania ustalonej strefy ruchu.
    Znak ten umieszcza się na początku strefy ruchu na wszystkich drogach
    doprowadzających do niej ruch.
    Decyzję o ustaleniu takiej strefy podejmuje zarządca (właściciel)
    terenu, na którym położona jest strefa ruchu.
    W strefie ruchu stosuje się znaki takie jak na drogach wewnętrznych.

    Obowiązuje od 13.05.2011

    Znaki te informują że na terenie prywatnym, przed którym są ustawione
    obowiązują takie same zasady ruchu drogowego jak na drodze publicznej.
    Co oznacza, że Policja w strefie oznaczonej znakami D-52 oraz D-53 może
    karać za nieprzepisowe parkowanie, jazdę po spożyciu alkoholu, jazdę z
    niezapiętymi pasami bezpieczeństwa oraz rozmowę poprzez telefon
    komórkowy a także za zajmowanie bezprawnie miejsca przeznaczonego dla
    osób niepełnosprawnych w szczególności pod hipermarketami, nawet gdy
    funkcjonariusze nie będą wezwani do konkretnego zdarzenia, ale będą na
    przykład na rutynowym patrolu."

    Natomiast D-46 to właśnie "wolna amerykanka" można tam jeździć pojazdem
    bez uprawnień więc wszelakie zasady PORD nie obowiązują

    --
    LordBluzg(R)

  • 26. Data: 2017-02-23 23:58:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Feb 2017 14:43:49 +0100, w <o89j3a$go4$1@mx1.internetia.pl>, LordBluzg(R)
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Natomiast D-46 to właśnie "wolna amerykanka" można tam jeździć pojazdem
    > bez uprawnień więc wszelakie zasady PORD nie obowiązują

    Nie można tam jeździć pojazdem bez uprawnień.

  • 27. Data: 2017-02-24 13:47:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-23 o 23:58, r...@k...pl pisze:

    > Nie można tam jeździć pojazdem bez uprawnień.

    Jakaś podstawa prawna?

    --
    LordBluzg(R)

  • 28. Data: 2017-02-24 23:38:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Feb 2017 13:47:30 +0100, w <o8pa2t$fj3$1@mx1.internetia.pl>, LordBluzg(R)
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Jakaś podstawa prawna?

    Potencjalny mandat za stwarzanie zagrożenia.

  • 29. Data: 2017-02-25 18:04:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-24 o 23:38, r...@k...pl pisze:

    > Potencjalny mandat za stwarzanie zagrożenia.

    Taa, równie dobrze mozna dostać mandat za posiadanie penisa :>

    Oczywiście że jesteś w mylnym błędzie. Na drogach niepublicznych, czyli
    oznaczonych m.innymi znakiem D-46 można jeździć bez uprawnień. Są to m
    innymi drogi na prywatnych posesjach (podwórkach) czy na terenach
    wszelakich torów wyścigowych/samochodowych.

    --
    LordBluzg(R)

  • 30. Data: 2017-02-25 22:40:42

    Sat, 25 Feb 2017 18:04:15 +0100, w <o8sdf0$1hg$1@mx1.internetia.pl>, LordBluzg(R)
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > innymi drogi na prywatnych posesjach (podwórkach) czy na terenach
    > wszelakich torów wyścigowych/samochodowych.

    A to już sąd rozstrzygnie.

    Znam przypadek, że policja ukarała kierowcę mandatem za jazdę z dzieckiem na
    kolanach.
    Sąd oddalił zarzuty, ale tylko dlatego, że osoba dorosła miała PJ, kontrolowała
    pojazd, więc jednak zagrożenia nie stwarzali.