    From: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Plasma czy LCD
    Date: Tue, 20 Jan 2009 10:54:49 +0100

    Marcin Debowski pisze:
    > A tego nie rozumiem, bo tak na zdrowy rozum wydawałoby się, że przejście
    > czarne-białe zajmie więcej czasu niż np. szare - szare+. Nie idzie to
    > liniowo?

    Z technicznego punktu widzenia, przejścia "bliższych" kolorów są dłuższe
    niż "dalszych". Dzieje się tak dlatego, że molekuły ciekłych kryształów
    jest "leniwa". Reaguje wolniej na mniejsze wymuszenie. Cechę tą
    wykorzystuje się przy tzw "dopalaczach". Najpierw wysterowuje się mocno,
    a chwilę później do docelowego poziomu. Dzięki temu, ciekły kryształ
    "kopnięty" napięciem reaguje bardziej żwawo. O finalnym efekcie decyduje
    jednak masa czynników.

    > No i te 30x więcej, czyli tu ~100ms to przecież przy dynamicznej scenie ze
    > zmianą po szerokości czy przekątnej ślepy musiałby zauwazyć. Nie
    > przesadziłeś?

    Wcale nie. Niektóre przejścia tonalne mogą osiągać takie wartości
    opóźnień. Co prawda dopalacze, montowane od jakiegoś czasu jako niemal
    norma, zmniejszają czasy, ale z racji nieliniowości szybkości zmian, nie
    ma na razie doskonałych.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!