  • 31. Data: 2022-12-29 22:47:24
    Temat: Re: Polecany wideodomofon IP/SIP z Poe
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Dec 2022 15:43:19 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > głównie na dedykowanej aplikacji pod Windows, jako znaczna,
    > światowa
    > przewaga tego systemu. Raczej nikt się nie wygłupia dla 4% nerdów :)

    I co z tego jak pod Windows tez często nie działa a raczej działa
    tylko w jakieś wąskiej konfiguracji/wersji Windows i przeglądarki?
    Zmienił się jakiś szczegółów w FF i już przestało działać nawet na
    Windows. Hikvision bredził coś by używać jakieś starsze wersje FF,
    najlepiej na Windows XP.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2022-12-29 23:00:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 29.12.2022 o 22:47, Marek pisze:

    > I co z tego jak pod Windows tez często nie działa a raczej działa tylko
    > w jakieś wąskiej konfiguracji/wersji Windows i przeglądarki?

    Jeśli mowa o przeglądarce, to zawsze działało pod IE od XP do Win7
    włącznie. Problem jedynie w umiejętności skonfigurowania IE pod
    działanie activex, bo nie każdy to potrafi.

    > Zmienił się
    > jakiś szczegółów w FF i już przestało działać nawet na Windows.
    > Hikvision bredził coś by używać jakieś starsze wersje FF, najlepiej na
    > Windows XP.

    Darmowe przeglądarki czy to FF/Opera/Chrome/Safari/inne nie są brane pod
    uwagę w sumie. Jeśli coś działało to prędzej przypadkiem niż celowo. Dla
    mnie raczej oczywiste, dlaczego tylko IE miało preferencje.

    Ja piszę o APLIKACJI a nie obsłudze przez przeglądarkę :> Aplikacje mają
    update i są od XP do W11 włącznie.

    Hiki? Proszsz:
    https://www.hikvision.com/pl/support/download/softwa
    re/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2022-12-30 01:09:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Dec 2022 23:00:31 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeśli mowa o przeglądarce, to zawsze działało pod IE od XP do Win7
    > włącznie. Problem jedynie w umiejętności skonfigurowania IE pod
    > działanie activex, bo nie każdy to potrafi.

    Nie, to pod IE nie działa w ogóle, a specyficzny plugin, o którym
    mowa nie ma nic wspólnego z activex.
    Jak się umie można zrobić interfejs działający nawet pod linksem. Po
    *uj robić aplikację, jak każdy już *ma* aplikację (web browser)?

    --
    Marek

  • 34. Data: 2022-12-30 01:18:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Zawsze jak czytam tą grupę, to wydaje mi się że 4% całego
    > światowego
    > udziału Linuksa na desktopie, znajduje się tutaj :)

    A ja mam właśnie dokładnie odwrotne wrażenie, bo tylko tutaj na
    jakieś niedobitki z windows trafiam. Nikt z moich znajomych nie używa
    (albo Ubuntu albo mac), w firmie to samo, większość Ubuntu, trochę
    Debianów i jakieś pojedyncze maci. To gdzie 96% windows??

    --
    Marek

  • 35. Data: 2022-12-30 11:13:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.12.2022 o 01:09, Marek pisze:

    > Nie, to pod IE nie działa w ogóle, a specyficzny plugin, o którym mowa
    > nie ma nic wspólnego z activex.

    Plugin o którym piszesz, nie jest tutaj głównym punktem programu gdyż
    jak pisałem, darmowe przeglądarki nie obsługują tutaj funkcji "umowy" z
    producentami a nieprzewidywalność rozwoju tego oprogramowania trudna
    jest do przewidzenia. Z IE było inaczej bo Microsoftem można było mieć
    umowę, stąd forma ActiveX i oczywiście podpisy cyfrowe itd.

    > Jak się umie można zrobić interfejs działający nawet pod linksem. Po *uj
    > robić aplikację, jak każdy już *ma* aplikację (web browser)?

    Chyba nie rozumiesz. Aplikacja zawiera przede wszystkim kodeki video,
    których nie zawiera "system" czy przeglądarka a tym bardziej różne
    przeglądarki. Te kodeki się zmieniają i wiele z nich nie jest GPL więc
    implementacja wygląda tutaj inaczej. Dodatkowo chodzi o wsparcie obsługi
    "rysowania" stref czy inne fiuczery, które będąc obsługiwane z
    przeglądarki, nie zawierają takich możliwości, ewentualnie są protezą.

    Inaczej: w starym HTML nie dało się tego zrobić tak, żeby było na wskroś
    uniwersalne, stąd potrzeba aplikacji, która zawiera różne kodeki czy
    współpracuje _zawsze_ poprawnie z danym sprzętem. Nie wszystko da się
    dokręcić/regulować "kluczem uniwersalnym". Ok, były i są megaproste
    urządzenia, które mają to zrobione ale w bardziej zaawansowanych to nie
    działa tak, jak powinno. Przykładem może być nawet wspomniane rysowanie
    stref w systemach z IVS czy przede wszystkim bazy danych dla obsługi
    wielu urządzeń, możliwości IOT, softwarowy rejestrator dołączany do
    zestawu w aplikacji, aktualizacje, zabezpieczenia dostępu do bazy danych
    itp. Przeglądarką tego nie ujmiesz a myślenie egoistyczne (pozbawianie
    zabezpieczeń przed obcym dostępem)nie wchodzi tutaj w grę bo głównie są
    to urządzenia do kontroli, gdzie dostęp musi być ograniczony i
    zabezpieczony :)

    Potem jest jazda w inną stronę, że producent jest do dupy, bo nie
    zabezpieczył się przed włamem i rejestrator czy kamera robi teraz w
    botnecie za serwer pornoli :) i inne plucia na braki, dziury, itp co
    oczywiście było na początku, kiedy się to rozwijało.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 36. Data: 2022-12-30 17:27:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Dec 2022 14:06:21 +0000, Cezar <c...@t...pl.invalid>
    wrote:
    > Co ciekawe KV6113 od którejś wersji firmware pracuje bez KH6320 i
    > mozna je sparować z apką praktycznie bez klikania. Prawdopodobnie

    No faktycznie KV6113 działa bez KH6320 nawet z SIP (niepotrzebnie ten
    ekran kupowałem).
    Wszystko zadziałało, działa z Asteriskiem, dzwoni.
    Jest tylko kurde jeden mankament: czemu pod przyciśnięciem przycisku
    stacja nie odtwarza jakiegoś dziwięku, żeby user widział, że coś się
    dzieje??? Dopóki nie zestawi się połączenie SIP z operatorem tel. (co
    trwa kilka sekund) jest zupełna cisza, nie wiadomo czy przycisk
    zareagował czy nie... Obejdę to jakoś Asteriskiem odtwarzając "zaraz
    będzie rozmowa" czy coś w ten deseń.
    Drugie pytanie do czego służy podawanie kilka numerów SIP na raz
    przy konfiguracji przycisku?
    Oczywiście instrukcja kompletnie nie tłumaczy do czego są te funkcje.
    W instrukcji jest jak klikać po interfejsie konfiguracyjnym ale nie
    tłumaczy do czego służą dane opcje...

    --
    Marek

  • 37. Data: 2022-12-30 17:32:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 30 Dec 2022 11:13:45 +0100,
    LordBluzg(R)??<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Chyba nie rozumiesz. Aplikacja zawiera przede wszystkim kodeki
    > video,
    > których nie zawiera "system" czy przeglądarka a tym bardziej różne
    > przeglądarki.

    Bzdura, większość standardowych kodeków odtwarza *każda* przeglądarka
    html5. Nic nie usprawiedliwia producenta by stosować jakieś
    idiotyczne, egzotyczne i niekompatybilne kodeki by oszczędzić 100bps
    w streamie. To jest chore. Od mniej więcej 20 lat są dostępne
    standardowe kodeki, które *są wystarczające* dla takich zastosowań.
    Nie ma potrzeby wygłupów h265 czy innymi wynalazkami.

    --
    Marek

  • 38. Data: 2022-12-30 18:42:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.12.2022 o 17:32, Marek pisze:

    > Bzdura, większość standardowych kodeków odtwarza *każda* przeglądarka
    > html5.

    No to przeczytaj uważnie co pisałem wcześniej, bo odnosiłem się ciągle
    do tego CO BYŁO i starego HTML. Od co najmniej 2 lat (pisałem) jest
    inaczej a to tylko dlatego, że zaczęto używać HTML5, o czym też pisałem.

    > Nic nie usprawiedliwia producenta by stosować jakieś idiotyczne,
    > egzotyczne i niekompatybilne kodeki by oszczędzić 100bps w streamie.

    Nie egzotyczne ale często objęte patentem i darmowa przeglądarka nie
    kupi licencji przecież i tak też było jeszcze do niedawna :>

    > jest chore. Od mniej więcej 20 lat są dostępne standardowe kodeki, które
    > *są wystarczające* dla takich zastosowań. Nie ma potrzeby wygłupów h265
    > czy innymi wynalazkami.

    Oczywiście, że jest. Nie dość, że h265 jest "mniejszy" w sensie przesyłu
    danych niż poprzednik to ma implementację jakości. Obecnie już H265+ i
    nawet dalej, bo niedługo wchodzi h266
    https://spidersweb.pl/2020/07/nowy-kodek-h-266-vvc.h
    tml

    "To ogromne osiągnięcie, które będzie miało wpływ na treści w każdej
    dostępnej jakości, od SD, poprzez Full HD i 4K, aż po 8K. Do tego VVC
    został zaprojektowany z myślą o obsłudze materiałów HDR, a także wideo w
    360 stopniach.

    Większa kompresja niewątpliwie jest potrzebna. Obecnie streaming wideo w
    szczytowych momentach odpowiada za 80 proc. ruchu w całym internecie, a
    przecież coraz więcej osób oczekuje treści w 4K i HDR. Lada moment na
    dobre rozpocznie się era 8K, więc bez nowych kodeków ponownie
    obserwowalibyśmy ogromny wzrost wielkości plików wideo.

    Poprzednie standardy H.264 i H.265 odpowiadają obecnie za 90 proc.
    treści wideo. Nowy H.266 docelowo ma je zastąpić, choć twój procesor nie
    jest na to gotowy."

    Nie każdy próbuje oglądać kamerkę 200x300 pix :> a zapis na dysku to też
    chyba ważne ile miejsca zajmuje?

    To się zmienia i to bardzo dobrze, bo w momencie rozwinięcia się
    Internetu mobilnego, obsługa starych kodeków to jakaś porażka :>

    Miljard GB żeby zobaczyć 2 minuty podglądu w jakości burych plam :>

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 39. Data: 2022-12-30 20:43:19
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 30/12/2022 16:27, Marek wrote:

> [...]
    > Oczywiście instrukcja kompletnie nie tłumaczy do czego są te funkcje. W
    > instrukcji jest jak klikać po interfejsie konfiguracyjnym ale nie

    Ja mam to połączone z tą stacją wewnętrzna i zwrotna dzwonienia jest.
    Mozliwe że jest to generowane właśnie przez nią.

    Spróbuj dodać flagę "r" W Dial() w Asterisku - możliwe że ta stacja
    właśnie oczekuje na early media.

    Ewentualnie możesz odebrać to połączenie w asterisku z Answer() a potem
    dać Dial() z flagą "r".

    c.

  • 40. Data: 2022-12-30 20:53:55
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 28/12/2022 19:04, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 28.12.2022 o 12:41, Cezar pisze:
    > Problem, że bez wzbudzania alarmu, nie odkręcisz. Już pisałem o tym.

    Zakładasz że wszyscy mają to spięte z alarmem.

    > Inna sprawa, że tradycyjnie domofony, mają praktycznie zawsze zasilanie
    > podpięte do panelu zewnętrznego gdzie nie ma alarmu sabotażowego.

    Mozliwe. Nie znam się na tradycujnych domofonach. Ten zestaw hikvision
    instalowałem jako mój pierwszy i dla mnie to wydawało się dziwne. Myślę
    że nie bez przyczyny Hikvision wyniesioną stację do napędzania rygla.
    Na róznnych forach jest trochę krytyki na ich rozwiązanie.

    > Jeszcze inna sprawa, złodziej zasadniczo ma w kieszeni jakieś 6F22 :)
    >
    > Tak, że argument z łatwym dostępem, z czapy :)

    Złodziej nie potrzebuje 6F22. Po odkręceniu czy też wyłamaniu tego
    panelu masz złącza przekaźnika, które wystarczy tylko zewrzeć.

    c.