  • Data: 2018-04-05 00:45:18
    Temat: Re: Politycznie. Europejska elektronika
    Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-04-04 22:07, Arek wrote:
> [...]
    > w RFN służąca raczej do ćwiczenia ratowników podziemnych? Albo jak
    > rolnictwo w Norwegii gdzie żywność tak około 3 razy droższa niż w
    > Szwecji (tam otwarte w niedziele więc Norwegowie te niedzielne wypady
    > na zakupy lubią).
    > Żeby ludzie nie zapomnieli pewnych rzeczy robić - w razie czego w
    > kilka-kilkanaście lat się zdolności odtworzy...
    >
    > O ile wizja zakazu sprzedaży elektroniki do Europy (no dobra - podzespoły)
    > przez połączone siły USA, Chin, i obu Korei (tak, tak, w północnej przy
    > granicy z Chinami duże złoża metali rzadkich) jest realna.

    wycinek-problemu-potrzebujemy-podmiotowego-panstwa/

> [...]
    > kapitałowych nad pracą."
    > T. Piketty twierdzi, że na przestrzeni wieków stopa zwrotu była w
    > przybliżeniu stała
    > w porównaniu do pracy w tym tej "innowacyjnej". I to wystarczyłoby do
    > wytłumaczenia
    > niektórych zjawisk opisanych przez p. Piotra. Tyle, że stopa zwrotu z
    > kapitału właśnie
    > malała na przestrzeni wieków...  Co zostało opisane m. in. przez M.
    > Adamczyka
    > (NCzas 11-12/2018).
    > Chyba, że kilkanaście lat temu nastąpiła jakaś rewolucja.

    Malala poniewaz dwie, (2000 i 2008), powazne banki spekulacyjne pekly i
    ostroznosc inwestorow wzrosla.

    Nie czytalem tego co pisal Adamczyk, ale, mam wrazenie, ze odnosil sie
    do globalnego PKB. Gdyby spojrzec, na poszczegolne kontynenty, to widac
    by bylo, ze prawie caly wzrost i dochody z wytworczosci, przeniosly sie
    do Azji Poludniowo-Wschodniej.