  • 31. Data: 2010-04-12 12:59:49
    Temat: Re: Polska myśl techniczna
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:hputm7$b2j$1@mx1.internetia.pl...

    > Jakie niekradzenie?

    Komunistyczne myślenie, że jak nie ma "w pobliżu" własciciela
    - to znaczy że niczyje.

    aluzju poniał?

    Artur(m)

  • 32. Data: 2010-04-12 13:38:21
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > załatwić
    >
    > Komunistyczne myślenie, że jak nie ma "w pobliżu" własciciela
    > - to znaczy że niczyje.

    Panu Bogu zaś będziemy płacić za światło lub lepiej państwo się tym
    zajmie i opodatkuje korzystanie ze Słońca. Fale elektromagnetyczne są
    emitowane z pełną wiedzą właściciela, że zostaną rozproszone, wchłonięte
    itd. Jeżeli je pochłaniamy to robimy to zgodnie z jego wolą i mowy nie
    ma o kradzieży.

    Januszr

  • 33. Data: 2010-04-12 13:48:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    > Użytkownik "JanuszR" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie doktoraty ino przemysl.

    Energy harvesting to rzeczywiście praktyczne urządzenia w przemysle
    ale taką złapaną energią zasila się czujniki potrzebujące mikro waty
    energii a nie komórki z kolorowym LCD i podświetlaniem LEDowym,
    plus żrący sporo prądu swój własny nadajnik GSM w komórce...

    > Uhm, ale moze Twoja fizyke da sie przeskoczyc.

    > Z komorek tez?

    To oblicz ile jest do odebrania u Ciebie w kieszeni...
    Nawet gdy założysz scenariusz: zatłoczony autobus w którym
    każdy pasażer ma komórkę w kieszeni - ile Ci wyjdzie watów?

    > Hint: nadajnikow roznej masci jest obecnie w cholere i troche w otoczeniu.

    Ale nie chodzi o nadajniki "różnej maści" - mowa jest o GSM.

    > Hint2: jesli przedluzy czas dzialania baterii o 20% to juz bedzie cos.

    Mowa była o urządzeniu zastępującym baterię i pracy ciągłej.

  • 34. Data: 2010-04-12 13:52:54
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 15:38, JanuszR pisze:

> [...]
    > emitowane z pełną wiedzą właściciela, że zostaną rozproszone, wchłonięte
    > itd. Jeżeli je pochłaniamy to robimy to zgodnie z jego wolą i mowy nie

    Są emitowane żeby realizować transmisję na jakąś odległość. Jeśli będą
    pochłaniane przez kogoś powodując skrócenie zasięgu to nie będzie to w
    zgodzie z intencją właściciela.

    MD

  • 35. Data: 2010-04-12 14:37:49
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    Są emitowane żeby realizować transmisję na jakąś odległość. Jeśli będą
    pochłaniane przez kogoś powodując skrócenie zasięgu to nie będzie to w
    zgodzie z intencją właściciela.

    Zgodnie z tą teorią:
    Wychodzisz na drogę, ja jadę samochodem (w nocy) oświetlam Cię, Ty
    pochłaniasz moje fale, ja uderzam w drzewo. Twoja wina - skróciłeś mi zasięg
    reflektorów.
    Takie coś to nawet w amerykańskim sądzie nie przejdzie.

    --
    Desoft

  • 36. Data: 2010-04-12 15:05:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 16:37, Desoft pisze:
> [...]
    > Wychodzisz na drogę, ja jadę samochodem (w nocy) oświetlam Cię, Ty
    > pochłaniasz moje fale, ja uderzam w drzewo. Twoja wina - skróciłeś mi

    Trochę absurdalne porównanie. Jeśli ty staniesz na drodze światła to
    jednocześnie jesteś przeszkodą którą powinien ominąć. Światło pada na
    przeszkodę aby kierowca mógł ją zobaczyć. Czyli proces emisji i
    propagacji światła działał zgodnie z założeniami. Bardziej adekwatna
    byłaby sytuacja, że masz urządzenie który służy do wysysania energii z
    tego strumienia światła przez co reflektor nie realizuje swojego zadania
    oświetlenia na zadaną odległość.

    > Takie coś to nawet w amerykańskim sądzie nie przejdzie.

    Nie bój. W stanach prawo zezwala Ci na to na co zezwala dostawca usługi.
    Nie wolno nacisnąć Shifta (a przynajmniej o takiej możliwości
    poinformować) przy starcie płytki CD. Nie wolno ci podsłuchać transmisji
    pilota z bramą garażową żeby zrobić duplikat pilota. Nie mozeż rozgryźć
    kodów serwisowych do radia samochodowego.

    Fale radiowe nie stają się własnością tego, który jest w stanie
    technicznie je odebrać i przetworzyć zgodnie ze swoimi potrzebami. Nie
    możesz na przykład wykorzystać czyjegoś niezabezpieczonego WiFi do
    łączenia się z netem. Nie możesz tez zakłócać czyjejś transmisji.
    Podejrzewam że gdyby powstała technologia umożliwiająca w bliskim
    sąsiedztwie BTS czerpać "z powietrza" np 20KW na potrzeby domku
    jednorodzinnego to dość szybko uzupełniono by lukę w prawie jeśli
    dotychczasowe przepisy nie pozwalałyby na ściganie takiego procederu.
    I jest to w pełni uzasadnione. Wydaje się oczywiste, że nadawca ma
    intencję żeby wytwarzane przez niego fale trafiły do obwodów wejściowych
    urządzeń u klientów którzy mają licencję na odbiór. Za to że może
    nadawać zapłacił państwu. Ma rządową gwarancję że nikt nie wejdzie mu z
    emisją w tym paśmie. Jeśli będzie trzeba to uzupełni się to o gwarancje,
    że nikt nie wejdzie mu z absorbcją przy pomocy urządzeń technicznych.

    MD

  • 37. Data: 2010-04-12 15:06:13
    Temat: Re: Polska my?l techniczna
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010 21:53:37 +0200, Ghost wrote:
    >I wydaje Ci sie, ze komorka tak ciagle nadaje 25mW czy po prostu udajesz
    >liczac, ze sie nikt nie kapnie?

    I wydaje mi sie ze jakby sie udalo miec stale 25mW do podladowywania
    akumulatora/kondensatora, to by wystarczylo.

    Ale nie licze na 25mW.

    Sa, ale jak widac nie komorki.

    Cieplomierze, wodomierze ?

    J.

  • 38. Data: 2010-04-12 15:26:49
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]

    >Trochę absurdalne porównanie. Jeśli ty staniesz na drodze światła to
    >jednocześnie jesteś przeszkodą którą powinien ominąć.

    Więc niech fale radiowe GSM mnie omijają.

    > Światło pada na przeszkodę aby kierowca mógł ją zobaczyć. Czyli proces
    > emisji i propagacji światła działał zgodnie z założeniami.

    Nie zobaczyłem drzewa, bo pochłonąłeś mi fale. Moją intencją było "nadawanie
    do drzewa"

    > Bardziej adekwatna byłaby sytuacja, że masz urządzenie który służy do
    > wysysania energii z tego strumienia światła przez co reflektor nie
    > realizuje swojego zadania oświetlenia na zadaną odległość.

    Jak można wysysać energię???? jest jakiś wzór na ilość odessanej energii???
    Fal radiowych (generalnie fal) nie można osłabić. Jak nie ma przeszkód to
    docierają, jak są przeszkody to są pochłaniane i częściowo odbijane np.: od
    wody.
    Bardziej adekwatne jest to, że np. las pochłania fale radiowe. Albo wycinamy
    lasy, albo leśnicy płacą. A jak nad wodą, to nadawca płaci właścicielom
    stawów :-)))))

    Jedyna sytuacja to taka że nadawca nadaje wąską wiązkę. Tylko wtedy do
    nadawcy należy zapewnienie sobie widzialności anten.

    --
    Desoft

  • 39. Data: 2010-04-12 15:59:22
    Od: "Papa5merf" <P...@o...eu>

    Órzytkownik "Desoft" napisał:
> [...]
    > Bardziej adekwatne jest to, że np. las pochłania fale radiowe. Albo
    > wycinamy lasy, albo leśnicy płacą. A jak nad wodą, to nadawca płaci

    ha ha, lobby korporacyjne i tutaj ma sfoich czpionuf, będą kłamać w żywe
    oczy że nie można, że się ni opłaca i tak dalej, ale można i się opłaca!:O)

  • 40. Data: 2010-04-12 16:26:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-12 17:26, Desoft pisze:

    > Więc niech fale radiowe GSM mnie omijają.

    > Nie zobaczyłem drzewa, bo pochłonąłeś mi fale. Moją intencją było
    > "nadawanie do drzewa"

    Twoja intencja jest ściśle zdefiniowana kodeksem drogowym. Po to masz
    światła żeby dostrzec klienta i go nie rozjechać. Podejrzewam że
    odpowiadałbyś natomiast za spowodowanie wypadku jeśli podpaliłbyś trawę
    przy drodze i ograniczył widoczność.

> [...]
    > Fal radiowych (generalnie fal) nie można osłabić. Jak nie ma przeszkód
    > to docierają, jak są przeszkody to są pochłaniane i częściowo odbijane

    Ty dałeś kretyński przykład z reflektorami.

    Natomiast jeśli koło BTS postawił byś jakieś duże anteny z obwodem
    wstrojonym w pasmo i pobierał kilkadziesiąt kW to jestem pewny że to
    odbiłoby się na zasięgu anteny. Emisja nie skierowana do ciebie to nie
    możesz uruchamiać instalacji pogarszającej tę emisję.

    MD