  • 1. Data: 2018-04-29 21:49:05
    Temat: Polski patent
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://tvn24bis.pl/moto,99/kradzieze-na-walizke-jak
    -sie-chronic,833363.html

    Czyli co, zamontowali wyłącznik w kluczyku?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-04-30 09:14:02
    Temat: Re: Polski patent
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-04-29 o 21:49, Marek pisze:
    > https://tvn24bis.pl/moto,99/kradzieze-na-walizke-jak
    -sie-chronic,833363.html

    > Czyli co, zamontowali wyłącznik w kluczyku?

    Jest filmik Zachara, który wszystko (trochę przydługo) opisuje.
    Widziałem na CDA, ale pewnie na YT też jest.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-05-01 11:17:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 30 Apr 2018 09:14:02 +0200, Miroo
    <b...@b...brak.i.juz> wrote:
    > Jest filmik Zachara, który wszystko (trochę przydługo) opisuje.
    > Widziałem na CDA, ale pewnie na YT też jest.

    Obejrzałem i dziwny ten test. Pierwsza moja wątpliwośc to test
    oczekiwania w samochodzie. Po co on szturchnal kluczyk po 1 min.
    oczekiwania?? Jak go szturchnal to nie wiemy czy wybudził się po
    szturchnięciu czy byłby aktywny. Teraz nie wiem czy czekając dłużej w
    samochodzie trzeba zawsze kluczyk szturchnac czy nie. Druga
    wątpliwość to jakby to miało działać przy szybkim wejściu do sklepu i
    powrocie. Wg przedstawionego testu kluczyk nie działał co jest
    utrudnieniem.
    W ogóle to wykrywanie chodu i jazdy to zbyt piękne żeby było
    prawdziwe, szczególnie test z hulajnogą.
    Jeśli to byłoby tak proste, to kluczyk miałby fabrycznie taki
    wyłącznik.
    Zresztą jeśli to i tak jest kwestią kompromisu między tym co daje
    system keyless a koniecznością jego deaktywacji to ten wynalazek
    jest przekombinowany. Wystarczyłby w imię kompromisu zwykły wyłącznik
    on/off, bez klepania się po kieszeniach, zgadywania rodzaju chodu
    itp.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-05-01 17:44:16
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 01 May 2018 11:17:42 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > jest przekombinowany. Wystarczyłby w imię kompromisu zwykły wyłącznik
    > on/off, bez klepania się po kieszeniach, zgadywania rodzaju chodu

    Wtedy musiałbyś go jeszcze wyłączać, co byloby upierdliwe i zasadzie nie
    miałoby przewagi nad klasycznym otwieraniem i zamykaniem z pilota.

    Tu po prostu masz urządzenie które jak nim zaczniesz bujać, to odłączy
    baterię.
    W razie gdyby zdarzyło się że pilot się odłączy w czasie jazdy, to też
    raczej samochód nie stanie nagle na środku autostrady, a te co widziałem
    zaczynają pikać i migać kluczykiem na desce jakiś czas - wtedy się trzeba
    te dwa razy klepnąć w kieszeń i już.
    Zresztą samo bycie w jadącym samochodzie raczej łatwo wykryć po wibracjach
    - ale już kto wie co się stanie w autem stop&go podczas postoju na
    światłach jak będziesz nogą wybijał rytm piosenki z radia :)

  • 5. Data: 2018-05-01 18:27:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 May 2018 17:44:16 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Wtedy musiałbyś go jeszcze wyłączać, co byloby upierdliwe i
    > zasadzie nie

    Ale i tak trzeba włączać klepajac się w pewnych sytuacjach, więc?
    Zwykły wyłącznik byłby prostszy bo nie musiałbym się zastanawiać czy
    muszę klepnac bo nie zadziała (lub na ślepo sprawdzać).

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-05-01 20:07:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 01 May 2018 18:27:42 +0200, Marek napisał(a):

    > Ale i tak trzeba włączać klepajac się w pewnych sytuacjach, więc?
    > Zwykły wyłącznik byłby prostszy bo nie musiałbym się zastanawiać czy
    > muszę klepnac bo nie zadziała (lub na ślepo sprawdzać).

    No klepanie oznacza tylko tyle że musisz go włączyć, a wyłacza się sam - to
    już nieźle.

    A zwykły wyłacznik wymagałby odemnie sięgania do pilota każdorazowo ręką i
    przełączanie przełącznika.

    Klepanie trzeba robić dwa razy rzadziej, dodatkowo klepnięcie w kieszeń
    jest prostsze niż sięganie do pilota ręką i przełaczanie tam czegoś.

    Gdybym miał mieć "keyless z wyłącznikiem" to wolę już klasycznego pilota
    który ma przycisk do otwierania i zamykania. Upierdliwość identyczna, a nie
    ma ryzyka że zapomnę zablokować.

  • 7. Data: 2018-05-04 08:10:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 1 May 2018 20:07:46 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > No klepanie oznacza tylko tyle że musisz go włączyć, a wyłacza się
    > sam - to
    > już nieźle.

    Cena tego urządzenia też jest niezła. Szczerze mówiąc liczyłem na
    kwotę max 100 PLN a nie ponad 400.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2018-05-04 23:18:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 04 May 2018 08:10:05 +0200, Marek napisał(a):

    > Cena tego urządzenia też jest niezła. Szczerze mówiąc liczyłem na
    > kwotę max 100 PLN a nie ponad 400.

    To już inna sprawa.
    U nich na stronie w tej chwili widzę że 590zł, jakiś czas temu kosztowało
    chyba nawet około 1000zł (mówimy jak rozumiem o tym:
    https://keyless.com.pl/ )

    Gdzieś czytałem że starali się o uznanie tego jako jednego z dodatkowych
    zabezpieczeń samochodów (wymaganych do AC), ale nie widzę takich informacji
    na stronie, więc pewnie się nie udało.

    Spoko - zaczną to robić chińczycy, to zacznie kosztować 20zł.

  • 9. Data: 2018-05-05 22:39:28
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W ogóle to wykrywanie chodu i jazdy to zbyt piękne żeby było prawdziwe,
    > szczególnie test z hulajnogą.

    Żaden problem, czujniki MEMS + procek za kilka USD. "Tylko" algorytm
    trzeba opracować i program napisać, a to już kosztuje. Przede wszystkim
    jednak kosztuje zgłoszenie patentowe. Potem jeszcze na jakimś flexie
    osadzić elektronikę i sprzedawać (zanim małe żółte rączki wyprodukują
    wagon takich za miskę ryżu mając patenty w żółtej d').

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2018-05-06 14:20:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 22:39, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > osadzić elektronikę i sprzedawać (zanim małe żółte rączki wyprodukują
    > wagon takich za miskę ryżu mając patenty w żółtej d').
    Rozwiązanie na rok góra dwa, producenci poprawią oprogramowanie w autach
    i zaczną mierzyć opóźnienia i już patent nie będzie potrzebny, pierwszy
    (jeep) już tak
    zrobił, za chwilę inni też tak zrobią.

    --
    Pozdr