    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 25 Jun 2011 22:57:30 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Pomocy - szukam programu do automatycznego sortowania

    On Sat, 25 Jun 2011, Tomy M. wrote:

    > Witam
    >
    > Szukam programu lub np. plugina do TC czy IrfanView

    Windows może być? ;)

    > który umożliwiłby mi posortowanie plików JPG i AVI do katalogów.
    > Mam 140 tys. zdjęć w jednym katalogu (po odzyskani ich z
    > uszkodzonego dysku) chciałbym je automatycznie posortować
    > do katalogów o nazwach zgodnych z datą powstania plików
    > np. "2003-10-10" "2003-10-11" "2003-10-12" itd.
    [...]
    > Podkreślę jeszcze raz: chodzi o sortowanie i automatyczne
    > tworzenie odpowiednich podkatalogów, proszę nie opisywać
    > mi sortowania za pomocą klikania w odpowiednie kolumny :-)

    E tam.
    Wyleź z trybu "click only" i okaże się to proste jak drut kolczasty.

    > Nie potrzebuję extra opisów, wystarczy nazwa programu KTÓRY
    > TO NA PEWNO POTRAFI.

    Acha.
    To może dla odmiany metoda prosta i widoczne ;)

    Wszystko zrobisz w... CMD, linii komend Windows.
    TC się przyda, w celu zapewnienia manualnej widoczności co się dzieje ;)

    Zakładam że są to zbiory .JPG (w sumie bez znaczenia, ale pozwala
    zmniejszyć ilość śmieci oraz obejść się bez edytora, którym trzeba
    by powycinać zbędne linie z nagłówkiem DIR)

    0. Ustawiasz okno TC w katalogu ze zdjęciami.
    Powyższe jako rzeczono jest zbędne, pozwala uniknąć pisania CD z linii
    komend :P

    1. Wydajesz komendę "cmd" we "właściwym" oknie.
    Otwiera się okno linii komend.
    Przy domyślnym prompcie widzisz ścieżkę katalogową.

    2. Wydajesz:

    <prawoklikiem myszki dajesz "wklej"! - inna pozycja menu w oknie
    inna na belce onka CMD, ale jest w obu miejscach>

    DIR/-C/N *.JPG|FIND/I >00.TXT

    /N jest domyślne, ale co mi tam ;) (a nuż masz przestawione)

    W wyniku powstaje zbiór 00.TXT - nazwa oczywiście po to, aby na
    listingach był widoczny na początku katalogu.
    Możesz zajrzeć do środka przeglądarką TC.
    Zostawiasz okno CMD w spokoju, jeszcze się przyda.

    3.

    Wydajesz komendę:

    FOR /F "tokens=1,4" %f in (00.TXT) do @echo %f %g

    Sprawdzasz czy wyświetla w kolejnych liniach datę i nazwę zbioru.

    I teraz z górki:

    FOR /F "tokens=1" %f in (00.TXT) do @if not exist %f md %f

    Pętelka pozakłada ci katalogi.

    No i teraz deser:

    FOR /F "tokens=1,4" %f in (00.TXT) do @move %g %f

    UWAGA: "@" oznacza wyłączenie echa.
    Rzecz jasna możesz napisać bez tego znaczka, wtedy komendy będą
    "widoczne", ale przy 150 000 pozycji może to wpłynąć nieco na
    prędkość przetwarzania.

    UWAGA: jak ci się kiedyś dorwał do kompa jakiś zmieniacz i pozmieniał
    ustawienia zmiennych środowiskowych ustawiających defaulty komend,
    to coś może nie zadziałać. Ale będziesz to widział zarówno
    po treści zbioru jak i "kontrolnej" komendy z "DO @ECHO", więc
    bez obaw.
    A jakby co, to wrzucić za pomocą TC całe drzewko z powrotem
    do jednego katalogu to żaden problem.

    pzdr, Gotfryd