  • 41. Data: 2010-11-13 19:13:50
    Temat: Re: Porównanie 60D, K-7 i D7000!
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:oa3td6hfsi68d7nh8jbcmlf36cegae6e5p@4ax.com...

    > A tu akurat nie masz racji ;)

    nie o to chodzi czy te żarówki są 'prawdziwie' techniczne bo można przyjąć,
    że są słabej jakości i wrazliwe na wstrząsy.
    chodzi o to, że mała notka na kartoniku pozwala obejść absurdalne przepisy.

  • 42. Data: 2010-11-13 19:29:26
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 20:13:50 +0100, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    >Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    >nie o to chodzi czy te żarówki s? 'prawdziwie' techniczne bo można przyj?ć,
    >że s? słabej jako?ci i wrazliwe na wstrz?sy.
    Akurat są o wiele lepszej, ale ...
    >chodzi o to, że mała notka na kartoniku pozwala obej?ć absurdalne przepisy.
    w swojej zawodowej praktyce widziałem już o wiele bardziej ,,twórcze''
    ominięcie przepisów, i ten podany przez ciebie to ,,mały miki''. I
    wszyscy - producent, klient i nadzór są świadomi o co chodzi, ale
    skoro formalnie się zgadza, to się zgadza.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 43. Data: 2010-11-13 20:45:28
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Akurat są o wiele lepszej, ale ...
    > w swojej zawodowej praktyce widziałem już o wiele bardziej ,,twórcze''
    > ominięcie przepisów, i ten podany przez ciebie to ,,mały miki''.

    podaj kilka. lubię takie 'myki'

  • 44. Data: 2010-11-13 22:34:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-13 18:05:16 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > No patrz pan, a moje lampy używane od ponad 10 lat o tym nie wiedzą

    To się ciesz, że inspektor BHP nie wie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2010-11-13 22:47:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-11-13 18:44:13 +0100, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > No teraz tak, co nie zmienia faktu, że kiedyś nie. Stanowisk gdzie
    > stosowane jest oświetlenie żarowe (albo jest/było wymagane) i
    > występują wibracje jest pełno w przemyśle.
    >
    > Zresztą sobie zobacz to:
    > http://www.techlamps.pl/index.php/id_3758_mode_prodd
    et.html

    Żarówka ze znakiem T są specjalnie przeznaczone do konstrukcji
    eksploatowanych w kopalniach i strefach zagrożonych wybuchem. Spełniają
    wszystkie wymagania dotyczące zastosowań w oprawach ręcznych i
    wiszących, odpornych na warunki atmosferyczne i uderzenia. Z
    jednoskrętką.
    Trzonek E40.
    Pokaż mi taki w domu. Podpowiem, często zwany Goliat.
    A w przypadku certyfikatu dla górnictwa, to ważniejsze są oprawy. I jak
    widać dopuszcza się używanie wysokiego napięcia w oświetleniu
    przenośnym. Wynika to z problemów związanych z instalacjami niskiego
    napięcia o znacznej długości, co jest standardem w górnictwie. Tam za
    to każda duperela elektryczna ma sto tysięcy certyfikatów typu Ex itd.

    > http://www.techlamps.pl/index.php/id_3754_mode_prodd
    et.html

    Żarówka szczególnie wytrzymałe na uderzenia i odporne na wstrząsy,
    dzięki dodatkowym podpórkom skrętek.
    I to co jest po przecinku określa jej wytrzymałość.

    > i co, ktoś sobie takie bzdurne wymagania wymyślił.
    >
    > Wiesz, spiskowe teorie spiskowymi teoriami, omijanie norm omijaniem,
    > ale ty kwestionujesz istnienie rzeczy z ,,taaką brodą''.

    Tyle że ja o niebie Ty o chlebie.

  • 46. Data: 2010-11-14 08:05:50
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    .

    >podaj kilka. lubię takie 'myki'

    Projektuje się urządzenie na dany prąd napięcie i moc. Aby być w
    zakresie norm IEC podaje sie te parametry odpowiednio niższe, aby być
    w zakresie odpowiednich UL-files podaje się kolejny zestaw parametrów
    odpowiednio niższych. Czasami zachodziła konieczność
    certyfikacji/inspekcji zewnętrznej i inspektora obchodziło tylko to co
    podaliśmy mu w wymaganiach i czy zgadza się z oznaczeniem na tabliczce
    znamionowej. Jak to obchodził klient, to ja już ci nie powiem.

  • 47. Data: 2010-11-14 09:21:44
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 14 Lis, 09:05, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > --
    > Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    > dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    Czy Wy półgłówki jakieś jesteście?
    To temat o K5, nie o debilnych żarówkach!
    Ch.

  • 48. Data: 2010-11-14 09:48:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2010-11-14 10:21, chomsky pisze:
    > Czy Wy półgłówki jakieś jesteście?
    > To temat o K5, nie o debilnych żarówkach!

    Delikatnie chciałem zauważyć, że to właśnie półgłówki nie potrafią
    radzić sobie z wielowątkowością, są zamknięci na jakiekolwiek tematy
    spoza swego ciaśniutkiego horyzontu i przy każdej okazji próbują dzielić
    włosy wedle barwy i długości...

    --
    pozdrawia Adam
    /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

  • 49. Data: 2010-11-14 12:55:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Nov 2010 20:13:50 +0100, TheGuru wrote:

    >nie o to chodzi czy te żarówki są 'prawdziwie' techniczne bo można przyjąć,
    >że są słabej jakości i wrazliwe na wstrząsy.
    >chodzi o to, że mała notka na kartoniku pozwala obejść absurdalne przepisy.

    Unijna dyrektywa nie zakazuje zarowek w ogole, tylko nakazuje
    umieszczenie na tych o zbyt malej sprawnosci napisu "nie nadaja sie do
    oswietlenia domowego".

    Akurat popularne ostatnio w sklepach zarowki wstrzasoodporne z Heliosa
    .. Helios od dawna mial takowe w ofercie, wiec chyba sa prawdziwe.
    A cena 4zl zniecheca do stosowania.
    Inna sprawwa ze wstrzasoodpornosc byc moze powoduje jeszcze nizsza
    sprawnosc i z calej tej tylko zarzad Heliosa sie cieszy :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-11-14 13:20:52
    Od: chomsky <m...@w...pl>

    On 14 Lis, 10:48, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > różne takie tam:www.smialek.prv.plwww.facebook.com/smialekadam
    > /srebrne przeboje są niefajne, a brązowych to w ogóle nie da się słuchać/

    Moze bys laskawie przesledzil watek i sposob w jaki chlopcy trafili z
    k5 na zarowki. Trzeba byc wyjatkowym polglowkiem by nie zauwazyc braku
    zwiazku z tematem.
    Pomijam fakt, ze grupa ma sluzyc informacja i ktokolwiek jej poszukuje
    bedzie sie przedzieral przez gaszcz tekstow o zarowkach. Takich
    sytuacji Ci zycze na przyszlosc madralo.
    Ch.