  • 1. Data: 2016-06-08 22:15:29
    Temat: Power on/off ... niezła ściema ;)
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Zastanawiam się jaki sens ma funkcja power on/off
    na moim dekoderze IPTV :) /MAG254/

    Ale do rzeczy. Otóż wziąłem się dziś za przeprogramowywanie pilota
    uniwersalnego (logitech 555), i definiując makro-instrukcje dla funkcji
    "watch TV" , zacząłem się zastanawiać czy jest sens włączać/wyłączać sam
    dekoder. (np. makro "watch BR" czy "play CD", wyłącza mi zbędne do tego
    ustrojstwa - w tym dekoder TV lub też TV.

    Niewiele myśląc podłączyłem miernik i okazuje się
    że dekoder w trybie ON pobiera 3,8W a w trybie OFF 3,4 W
    no... oszczędność zarąbista - czyżby tylko odcinał sygnał HDMI ?

    W takim układzie raczej nie ma sensu go wyłączać (pilotem)
    zaś fizyczne off jest ciut upierdliwe bo "wstaje na nogi" ok ~1,5 minuty

    No cóż, ta różnica 0,4W jest po prostu powalająca ;)

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 2. Data: 2016-06-08 22:42:59
    Temat: Re: Power on/off ... niezła ściema ;)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-06-08 22:15, Waldek wrote:
    > Niewiele myśląc podłączyłem miernik

    Tanie mierniki mają bardzo kiepską rozdzielczość i dokładność na niskich
    prądach i pewnie odkształconych.

  • 3. Data: 2016-06-08 23:19:20
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Tanie mierniki mają bardzo kiepską rozdzielczość i dokładność na niskich
    > prądach i pewnie odkształconych.

    Ten tani miernik poza mocą czynną podaje też VA oraz cos fi
    Nie sądzę żeby miał aż taki błąd pomiaru.
    - ?1% ?1W (max. ?2% und ?2W für Messungen bis 2500W)

    Swoją drogą - jedyne dla mnie sensowne wytłumaczenie
    to działanie uprzednio zaprogramowanej funkcji nagrywania
    - w takim układzie "programowe off"
    musi jednak utrzymywać przy życiu procesor
    bo to wszak nie magnetowid z autonomicznym zegarem ;)

    Pozdrawiam
    Waldek

  • 4. Data: 2016-06-09 00:20:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 8 Jun 2016 23:19:20 +0200, Waldek <m...@n...dam> wrote:
    > - w takim układzie "programowe off"
    > musi jednak utrzymywać przy życiu procesor
    > bo to wszak nie magnetowid z autonomicznym zegarem ;)

    Błagam 3W potrzebuję by zrobić wakeup o ustalonej godzinie? To są
    jakieś kpiny.

    Raczej ten 3W off to taki tryb umożliwiający szybki start. W
    niektorych tunerach jest w opcjach możliwość okreslenia trybu off:
    szybki strat czy pełen boot, dłuższy start ale mocy powinień w tym
    trybie pobierać najmniej.

    Tak w ogóle to trudno komentować jakikolwiek aspekt dot.
    funkcjonalnosci tunerów dvb bez denerwowania się przy tym.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-06-09 09:48:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >minuty

    >No cóż, ta różnica 0,4W jest po prostu powalająca ;)

    A pomyslales ile to CO2, jesli dekoderow jest np miliard ? :-)

    I tak jest niezle - o ile pamietam, co poniektore odtwarzacze DVD
    pobieraly np 20W, a wylaczone pilotem ... tez 20W.

    3.4W to moze byc to, co jest potrzebne, aby sygnal z pilota odebrac i
    sie wlaczyc.
    Czyli odbiornik, jakis dekoder, procesor, w stanie byc moze
    zatrzymanym.

    J.

  • 6. Data: 2016-06-09 10:19:12
    Od: Tomotron <t...@o...pl>

> [...]
    > zaś fizyczne off jest ciut upierdliwe bo "wstaje na nogi" ok ~1,5 minuty
    >
    > No cóż, ta różnica 0,4W jest po prostu powalająca ;)

    Sprawdź, ile pobiera w standby, powiedzmy po ok 5min, niektóre
    urządzenia "potrzebują" czasu na uśpienie.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2016-06-09 10:25:12
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 22:43:11 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Tanie mierniki mają bardzo kiepską rozdzielczość i dokładność na niskich
    > prądach i pewnie odkształconych.

    Ostatnio kumpel kupil jakis tani i on pokazywal bardzo dokładnie.
    Wykrywał nawet czy ekran w ładowanym telefonie jest zaświecony czy nie.

    Nie kalibrowałem go ale IMHO dosyć sensownie pokazywał moce jakich można się było
    spodziewać.

    Tak że ten aspekt tanich mierników mocy powoli sie robi mitem IMHO.

  • 8. Data: 2016-06-09 10:27:32
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-06-09 o 09:48, J.F. pisze:

> [...]
    > sie wlaczyc.
    > Czyli odbiornik, jakis dekoder, procesor, w stanie byc moze zatrzymanym.

    Ja tam jakimś paranoikiem nie jestem w zakresie oszczędności.
    Zwykle wyłączam nieużywane sprzęty bo nie lubie marnotrawstwa
    - no, o ile nie jest to zbyt kłopotliwe "użytkownikowo" ;)
    Nawet zainwestowałem w zestaw gniazd radiowych na 433MHz
    co by sobie pleców nie nadwyrężać przy schylaniu :]

    Mam 2 takie dekodery x24 x30 dni w miesiącu i jest te ~6kWh
    A to już ekwiwalent np. 3-4 godzin pracy odkurzacza
    - w moich warunkach przybliżona norma miesięczna :)

    Pozdro

  • 9. Data: 2016-06-09 10:35:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    a - no i zapomnialem o zasilaczu - moze miec mala sprawnosc :-)

    A te gniazda radiowe ile biora ?
    3W wylaczone, 3.5W wlaczone ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-06-09 11:27:34