-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.f
r7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.
pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.p
l.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Problem z Teslą o którym się nie mówi....
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ojdpna$g4l$1@dont-email.me>
<a...@n...neostrada.pl>
<ojdr9v$loe$2@dont-email.me>
<a...@n...neostrada.pl>
<5...@g...com>
<ojfe4p$lru$1@node2.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<o...@4...com>
<59632d85$0$641$65785112@news.neostrada.pl> <ojvra1$tmc$1@dont-email.me>
<5ulee6xw7vru$.1e2dkn62hzwdv.dlg@40tude.net> <ok0bi7$j9t$1@dont-email.me>
<mjjof5a921bq.10oisijhwedg7$.dlg@40tude.net> <ok0f6e$vf6$2@dont-email.me>
<lowxh8yra2iq$.1e1bdourdb6ta$.dlg@40tude.net>
<ok0qa7$5hu$1@dont-email.me>
Date: Mon, 10 Jul 2017 23:49:09 +0200
Message-ID: <dtqh8diidnl4.10rqmggcr7do6$.dlg@40tude.net>
Lines: 59
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1499723348 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15208 82.143.187.50:53646
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3598
X-Received-Body-CRC: 4268005316
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2610045
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 10 Jul 2017 21:07:19 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>>> Tesla Model 3 w gniazdku amerykańskim (120V) tankuje się
>>>>> w tempie 3 mile na godzinę. Niezbyt optymistycznie to wygląda.
>>>> Jesli to gniazdko 2*120V 10A, czyli podobne jak i nasze,
>>>> to mamy 30 mil, 48km ... a przeciez miejskie auto ma mniej przejechac
>>>> :-)
>>>
>>> Skąd wziąłeś 2x ? Gniazdko jest 120V.
>>
>> O ile mi wiadomo, to Amerykanie znaja tez gniazdka 240V, wlasnie dla
>> mocniejszych odbiornikow.
>
> Owszem, masz rację... [...]
> Z trudem wielkim masz zatem w "specjalnym" gniazdku to co w Polsce masz w
> zwykłym. W zwykłym gniazdku USA masz połowę tego co Wy macie.
Czyli Tesla jest na zwykle 120V gniazdko ?
To mysle, ze u nas ladowalo by sie na 90km w ciagu 10h ... i starczy
:-)
>>>>> Jaki gruby ten kabel i jakie będziesz miał w nim straty mocy przy 16A?
>>>>> Izolacja się nie stopi przez całą noc i nie spłynie klejącą mazią sąsiadowi
>>>>> na głowę, jesteś pewny?
>>>>
>>>> Ogolnie jestem pewny, ale daje wyjatek na chinskie przedluzacze :-)
>>>
>>> Myślę, że gruby kabel od odkurzacza potrafi się wyraźnie i wyczuwalnie
>>> zagrzać po 20-30 minut machania Zelmerem a Ty chcesz ładować Teslę po
>>> 30-metrowym druciku?? :-)
>>
>> Bo odkurzacz jest chinski :-)
>> Kabel od zelazka tez Ci sie topi ?
>
> Odkurzacz Zelmera chinski? :-)
Byly kiedys takie sluchy
http://www.wnp.pl/wiadomosci/zelmer-bedzie-produkowa
l-w-chinach,16391.html
Ale zdaje sie nic z tego nie wyszlo.
>> Jesli dobrze licze, to 60m kabla 1.5mm2 ma 0.68 ohm, przy 15A mamy
>> spadku 10V ... nie jest to malo, ale tez niezbyt duzo - przy 230V.
>
> Ile taki przedłużacz z 1.5mm2 będzie ważył? Ile kosztował? :-) Tak czy
> inaczej temperatura mu wzrośnie znacznie - zauważ, że na tych przewodach
> wydzielisz 150W mocy... po 10 godzinach coś się może zacząć topić...
na 30m. 5W na metr - i dobrze chlodzone :-)
Poza tym tyle samo (W/m) masz w zelazku, i nic sie nie topi.
Ba - zajrzyj pod maske. Jakie kabelki prowadza do reflektorow?
A tam z 5A plynie, wystarczy 1.5x wiekszej srednicy.
Kabel nie jest problemem.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.07.17 00:00 re
- 11.07.17 00:01 re
- 11.07.17 00:06 re
- 11.07.17 00:09 re
- 11.07.17 00:45 Pszemol
- 11.07.17 00:45 Pszemol
- 11.07.17 00:45 Pszemol
- 11.07.17 03:22 re
- 11.07.17 03:24 re
- 11.07.17 03:49 Pszemol
- 11.07.17 03:50 Pszemol
- 11.07.17 04:07 J.F.
- 11.07.17 04:25 Pszemol
- 11.07.17 07:27 Zenek Kapelinder
- 11.07.17 14:37 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Więcej miejsca na buspasach :-)
- kable zawieraja skrobie?
- Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- OBD2 napięcie akumulatora
- Zasieg elektrykow
- Gwarancja na używane AUTO. Czy dziś WARTO?
- Komitet kolejkowy :-)
- #Motodziennik Używane - OGROMNE PRZEBIEGI - najlepsze silniki diesla i benzynowe ostatnio
- Dlaczego Heweliusz zatonął? Kulisy tragedii I Heweliusz. Prawdziwa historia #1
- Masz 20 sekund na poddanie się :)
- automat czy manual
- Co może być gorsze od pożaru elektryka?
- brylant
- dziś ostatni raz
- pizza motorek
Najnowsze wątki
- 2025-11-09 Więcej miejsca na buspasach :-)
- 2025-11-08 kable zawieraja skrobie?
- 2025-11-08 Klip testowy, jak sie to używa
- 2025-11-08 Warszawa => Senior Cloud Engineer - AWS <=
- 2025-11-08 Pewnie za malo zarabial, to sie musial odstresowac
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-11-08 Gdańsk => Senior Software Developer C++ <=
- 2025-11-08 Uszkodzenie na parkingu a odpowiedzialność sprawcy z OC
- 2025-11-08 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-11-07 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-11-07 Warszawa => C Programmer <=
- 2025-11-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-11-07 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36




Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei