  • 1. Data: 2022-05-12 14:06:53
    Temat: Re: Projektor
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/05/2022 12:21, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >
    > Chcę wyświetlić obraz z komputera na stole od maszyny CNC, aby wygodniej
    > rozmieszczać mocowania przy nieregularnych frezowanych kształtach.
    > Teraz uruchamiam program i bez właczonego wrzeciona odrysowuję kredą na
    > stole maszyny.
    >
    > 2500x900 mam stół, do sufitu 1700 mm, ale pod kątem 45° do projektora
    > 3000 mm.
    >
    > Jakości tu nie potrzebuję, głównie jasność. Czego szukać z używanych bo
    > nawet nie wiem czym się kierować. Zniekształcenie przy tych 45° da się
    > skorygować? No chyba, że z 1700 mm (minus projektor) da się uzyskać 2500

    Keystone correction jest przewaznie do 20° wiec na sprzętową korekcję
    to bym nie liczył (chyba że to zrobisz programowo)

    Są takie projektory bezlusterkowe ultra short throw jak np Sanyo
    PLC-XE45 lub Sony VPL-SX125 czy podobne, które z 1.6m, dadzą Ci obraz 3.5m

    Ewentualnie pomyśl o takim lusterkowym ultra short throw. Jak go
    ustawisz prostopadle do CNC 70cm nad nim to Ci rzuci ca cały stół 2.5m

    np: taki staruszek Casio XJ-UT310WN. Na ebay można wyrwać za grosze...
    O lampę się nie trzeba martwić bo to laser/hybryda

    Na https://www.projectorcentral.com/ masz "throw calculator" dla
    każdego modelu.

    c.

  • 2. Data: 2022-05-12 22:12:17
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 12 May 2022 at 14:06:55 UTC+2, Cezar wrote:

> [...]
    >
    > np: taki staruszek Casio XJ-UT310WN. Na ebay można wyrwać za grosze...
    > O lampę się nie trzeba martwić bo to laser/hybryda

    Jest algoirytm automatycznej korekcji.
    Wyświetla się siatkę, robi zdjęcie i wrzuca do obróbki komputerowej, aby wygenerował
    korektor cyfrowy.
    Następnie ten korektor cyfrowy przetwarza każdą klatkę obrazu video on-line
    odwracając korektę i znów siatka linii poziomych i pionowych pojawia się w wyjściowym
    obrazie.

  • 3. Data: 2022-05-13 14:20:47
    Od: Robert Wańkowski <r...@g...com>

    czwartek, 12 maja 2022 o 14:06:55 UTC+2 Cezar napisał(a):

    > Ewentualnie pomyśl o takim lusterkowym ultra short throw. Jak go
    > ustawisz prostopadle do CNC 70cm nad nim to Ci rzuci ca cały stół 2.5m

    I to może się sprawdzi. Kupiłem taki, który chyba z 100 cm da mi 250 cm. Mogę go
    mocować do osi narzędziowej.
    Mało informacji, jest o tym modelu, jedyne co znalazłem to:
    Adjustable from 60" to 110"2.09' - 3.93' (0.64 m - 119.7 cm)
    https://www.manualslib.com/manual/791569/Promethean-
    Prm-30a.html?page=4#manual

    Robert

  • 4. Data: 2022-05-17 14:24:00
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    r...@g...com napisał(a):

    > Mało informacji, jest o tym modelu, jedyne co znalazłem to:
    > Adjustable from 60" to 110"2.09' - 3.93' (0.64 m - 119.7 cm)
> [...]

    Po co taki projektor? Czego nie da się załatwić oprogramowaniem?

  • 5. Data: 2022-05-17 20:19:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Mało informacji, jest o tym modelu, jedyne co znalazłem to:
    > Adjustable from 60" to 110"2.09' - 3.93' (0.64 m - 119.7 cm)

    Jeżeli potrzebujesz tylko kontury, to może wystarczy prosty wskaźnik
    laserowy, sterowany dwoma obrotowymi silnikami krokowymi, o wzajemnie
    prostopadłych osiach.
    Są gotowe rozwiązania, ale chyba zbyt wypasione i drogie.
    https://youtu.be/k-OclLmb8Cg

    Zrobienie własnej konstrukcji to bułka z masłem dla uzdolnionego
    matematycznie majsterkowicza ;)

    WM

Wzory dokumentów

Wyszukaj i pobierz za darmo: