  • 1. Data: 2022-05-13 08:40:19
    Temat: Ładowarki z azotku galu
    Od: Marek <f...@f...com>

    Coraz ich więcej na AliExpress, faktycznie będzie to przełom w
    dziedzinie miniaturyzacji mocy?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-05-13 09:16:33
    Temat: Re: Ładowarki z azotku galu
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 13 May 2022 at 08:40:22 UTC+2, Marek wrote:
    > Coraz ich więcej na AliExpress, faktycznie będzie to przełom w
    > dziedzinie miniaturyzacji mocy?

    Kupiłem taką 165 W, nie jest dużo mniejsza od starszych, ale dużo mniej się grzeje.
    Oczekuję na zasilacze do pecetów, tu może być przełom bo obecnie standardowy rozmiar
    zasilacza definiuje wymiary obudowy, a to wyklucza zbudowanie miniaturowego kompa.

  • 3. Data: 2022-05-13 09:50:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 May 2022 00:16:33 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    zasilacza definiuje wymiary obudowy, a to wyklucza zbudowanie miniaturowego kompa.

    Przeciez jest pelno miniaturowych komputerow.
    Oczywiscie sa one "gorsze" pod roznymi wzgledami.

    No i zawsze mozesz poszukac czegos firmowego, gdzie zasilacz bedzie
    pasowal do nietypowej obudowy.

    J.

  • 4. Data: 2022-05-13 10:24:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 13 May 2022 at 09:51:21 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    > Oczywiscie sa one "gorsze" pod roznymi wzgledami.
    >
    > No i zawsze mozesz poszukac czegos firmowego, gdzie zasilacz bedzie

    Znajdź obudowę w którą wchodzi nATX i mała karta graficzna typu A2000 i popatrz o ile
    mogłaby być mniejsza gdyby nie standardowy zasilacz.

  • 5. Data: 2022-05-13 10:32:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 May 2022 01:24:13 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    >
    > Znajdź obudowę w którą wchodzi nATX i mała karta graficzna typu A2000 i popatrz o
    ile mogłaby być mniejsza gdyby nie standardowy zasilacz.

    spisz specyfikacje, i szukaj obudowy.

    Ja mialem np cos takiego na mysli
    https://www.dell.com/pl/firmiinstytucji/p/precision-
    3240-workstation/pd
    Da sie małe? Da.

    Albo Apple sobie kup, iMac nic miejsca nie zajmuje :-)

    J.

  • 6. Data: 2022-05-13 10:57:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 13 May 2022 at 10:32:30 UTC+2, J.F wrote:

> [...]
    3240-workstation/pd
    > Da sie małe? Da.
    >

    > Albo Apple sobie kup, iMac nic miejsca nie zajmuje :-)

    Widzę że jesteś w życiowej formie. Zasilaczem 240W niczego nie da się zrobić.

  • 7. Data: 2022-05-13 12:51:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 13 May 2022 01:57:24 -0700 (PDT), Konrad Anikiel wrote:

> [...]
    3240-workstation/pd

    > Widzę że jesteś w życiowej formie. Zasilaczem 240W niczego nie da się zrobić.

    Daje daje, ale widac nie to co Ty chcesz :-)

    Chcesz mocnego peceta, z wypasioną i wielką kartą graficzną,
    potrzebujesz 500W zasilacza ... i czy aby na pewno wymiary zasilacza
    sa tu najwazniejsze ...

    Jakos tak "markowe" firmy często wpadały na pomysł, że mozna peceta
    zrobic mniejszego. Tak ze 20 lat temu, to często na to kląłem,
    potem mi troche przeszło, szczególnie, ze sam sie na laptopa
    przesiadlem :-)

    J.

  • 8. Data: 2022-05-14 03:43:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-13, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > przełom bo obecnie standardowy rozmiar zasilacza definiuje wymiary
    > obudowy, a to wyklucza zbudowanie miniaturowego kompa.

    Rozmiarowo nie wyklucza, ale wyklucza kombinację: mały i cichy.
    Nb. możnaby przecież chłodzić cieczą, ale chyba nikt nie zaryzykuje.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2022-05-14 15:21:11
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Saturday, 14 May 2022 at 03:43:02 UTC+2, Marcin Debowski wrote:

    > Rozmiarowo nie wyklucza, ale wyklucza kombinację: mały i cichy.
    > Nb. możnaby przecież chłodzić cieczą, ale chyba nikt nie zaryzykuje.

    Te małe karty graficzne mają 80 mm wysokości, pecet mógłby być o ponad połowę cieńszy
    gdyby nie standardowy rozmiar zasilacza. Można iść w jakieś egzotyczne obudowy z
    dedykowanymi zasilaczami (małymi), ale po pierwsze kup taki zasilacz na wymianę jak
    się spali, a po drugie one mają za mało mocy. Jednym słowem: sam GaN rewolucji nie
    zrobi, ale może mieć w niej swoje miejsce jeśli przemysł przestawi się na nowy
    rozmiar zasilaczy do pecetów, takich w które te marne półtora kilowata da się
    wcisnąć.
    Inny temat to mit że im obudowa mniejsza tym więcej hałasu musi robić. to jest
    kwestia światopoglądowo-religijna, nie chce mi się gadać.

  • 10. Data: 2022-05-14 15:49:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2022-05-14 o 15:21, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    na nowy rozmiar zasilaczy do pecetów, takich w które te marne półtora kilowata da się

    I co dalej ? Jeśli PSU będzie miało te 1.5 kW, to co zrobić z ciepłem
    produkowanym przez tak prądożerne podzespoły PC *w małej obudowie ?
    Ciecz trochę zabija pomysł kompaktowego PC.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza