  • 1. Data: 2010-10-01 13:10:48
    Temat: Proporcje płynu chłodzącego !
    Od: Piotr Sadrakula/Lodz/PL <p...@g...pl>

    Wuj ma przy płynie chłodzącym o objętości 1 litra instrukcję: "zmieszać
    50% wody". Czyli po zmieszaniu powinno być 1.5 litra czy 2 litry?
    Sorry za lamerskie pytanie, ale nie chcemy popsuć passata.

  • 2. Data: 2010-10-01 13:17:39
    Temat: Re: Proporcje płynu chłodzącego !
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Wuj ma przy płynie chłodzącym o objętości 1 litra instrukcję: "zmieszać
    > 50% wody". Czyli po zmieszaniu powinno być 1.5 litra czy 2 litry?

    zwykle jest tak, że jak mieszasz 1l koncentratu z 1 litrem wody to masz 2
    litry płynu do -38st C,

    brat

  • 3. Data: 2010-10-01 13:22:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Sadrakula/Lodz/PL" <p...@g...pl> napisał
> [...]
    >50% wody". Czyli po zmieszaniu powinno być 1.5 litra czy 2 litry?
    >Sorry za lamerskie pytanie, ale nie chcemy popsuć passata.

    A cos wiecej pisza ? Bo przy takim tekscie to i my nie jestesmy
    pewni :-)

    50% roztwor glikolu z woda ma temperature zamarzania -34C.
    66% -50C

    -34 na Polske jak najbardziej wystarczy, ale czy masz w butelce
    czysty glikol, czy juz troche rozcienczony ..

    Zawsze mozna po krakowsku - niech wyjdzie 1.75l, nawet jak bedzie
    za cienki, to taka mieszanka nie zamarza juz w bryle lodu i silnik
    jest bezpieczny.

    Albo obrazic sie na producenta za takie traktowanie klienta i kupic
    borygo :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-10-01 13:33:27
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 1 Oct 2010 13:22:35 +0200, J.F. na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Albo obrazic sie na producenta za takie traktowanie klienta i kupic
    > borygo :-)

    W Passacie powinno się stosować płyn/koncentrat G12(+/++). A to idzie tak :

    1:1 -38 stopni C
    1:1,5 -27 stopni C
    1:2 -18 stopni C

    "Nikt nie wie, jak mu się życie ułoży. O śmierci niechybnej wszyscy wiedzą;
    jest to jedyne, czego jesteśmy pewni i do czego możemy bez powodu się
    przygotowywać. Trygve Gulbranssen - A lasy wiecznie śpiewają"

  • 5. Data: 2010-10-02 22:53:09
    Od: Piter <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marcin Stankiewicz pisze tak:

    > W Passacie powinno się stosować płyn/koncentrat G12

    qurczę ale jak się zastosuje Prestone albo STP
    to chyba nic się nie stanie co? :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2010-10-03 04:27:10
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

> [...]
    > jest bezpieczny.
    >
    > Albo obrazic sie na producenta za takie traktowanie klienta i kupic

    No to ja jestem z Krakowa i zrobiłem po Krakowsku i zamarzło.
    i jest to problematyczne jak zamarznie....

    -pompa chrupie lód i zanim to pochrupie to nie chce odpalić
    -jak się rozgrzeje to woda nie płynie i wskazówka na maxa
    -wywali z litr płynu który zabryzga cały silnik przez zawór
    -generalnie mi ze 2.5 litra gdzieś odparowało/znikło trzeba było dolać
    -zanim odmarznie chłodnica i się obieg zrobi to nie można szybko jechać
    (bo się silnik zagrzeje i przerywa ;) )

    pozdrawiam.

  • 7. Data: 2010-10-03 12:21:04
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

[...]

    Zapytałeś w ASO czy nie mają gotowego płynu? Ja się zdziwiłem, gdy w ASO
    Opla policzyli za gotowy płyn made by GM - 11zł za litr - szkoda się
    babrać w mieszanie, proporcje, wody destylowane, bo wyjdzie drożej i
    niekoniecznie lepiej.

  • 8. Data: 2010-10-03 13:04:06
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 3 Oct 2010 12:21:04 +0200, Przemysław Czaja na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Zapytałeś w ASO czy nie mają gotowego płynu?

    Nie ma. Od dłuższego czasu.

    > bo wyjdzie drożej i niekoniecznie lepiej.

    G12++ w ASO Skody kosztuje jakieś 25 PLN za 1,5 l. Robisz z tego 3 l. płynu
    do -38, co kosztuje cię ca. 8 PLN/litr. Drożej ;-) ?

    G12++ firmowany znakiem Febi jest tak samo dobry, i przy tym jesczcze
    tańszy ...

    "Jary: Stary ale jary, lepszy czasem od młokosa. Fredro Aleksander"

  • 9. Data: 2010-10-03 13:11:44
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sat, 02 Oct 2010 22:53:09 +0200, Piter na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > qurczę ale jak się zastosuje Prestone albo STP
    > to chyba nic się nie stanie co? :)

    A spełnia normę G12 dla VW ?

    A tak na serio, to ważne jest żeby był przeznaczony do chłodnic
    aluminiowych - a że różnica w cenie nie jest jakaś taka zniewalająca,
    to dla świętego spokoju ludzie leją G12.

    "Kanibale wolą tych, co nie mają kośćca. Stanisław Jerzy Lec"