  • 1. Data: 2011-07-20 21:25:35
    Temat: Prostowanie felg alu - warto?
    Od: solar <s...@o...pl>

    Jakiś czas po wymianie opon na letnie pojechałem w trasę i okazało się,
    że samochodem telepie powyżej 120 km/h. Nie podejrzewałem wyważenia, bo
    przecież niedawno były wyważane przy wymianie, a jednak...
    Okazało się, że do poprawy są wszystkie 4 koła, a na dodatek, trzeba
    użyć wielu ciężarków, żeby je jako tako wyważyć.
    Nie wiem, czy to poprzedni warsztat źle wyważył, czy poodpadały
    ciężarki, w każdym razie, według opinii, felgi są mocno zmaltretowane.
    I teraz pytanie z tematu - warto próbować je prostować? Felgi nie są
    widocznie uszkodzone, jednak mają spore bicie promieniowe. Prostowanie
    faktycznie jest skuteczne? Nowe felgi to koszt 350-400 za sztukę. Ale
    jeśli mam wydać 400-500 za prostowanie, a po roku znów będzie to samo...

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały

  • 2. Data: 2011-07-20 22:18:54
    Temat: Re: Prostowanie felg alu - warto?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "solar"

[...]

    Miałem kiedyś zgietą fabryczną felgę oplowską - pojechałem do gościa,
    zabrał do ręki 5 kilogramowy komputer i przypier...w miejsce które
    zaznaczył sobie na wyważarce - po założeniu opony i maleńkiego odważnika
    0/0 - koszt naprawy 10 zł - pytanie czy w swojej okolicy znajdziesz
    gościa z takim sterowanym białkiem komputerem

  • 3. Data: 2011-07-20 22:24:52
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "solar" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
[...]
    ------------------------
    nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w wiekszosci warsytatow regeneracja felgi,
    cyzli prostowanie, piaskowanie i malowanie prosykowo kosytuje w okolicz
    100yl ya felge. Wiec ya swoje 400+500yl bedyieys mial wsyzstkie nowki
    sytuki.
    kurde, snowu chrom pryelacyl klawiature na niemiecka.

    Jacek

  • 4. Data: 2011-07-20 22:26:06
    Od: solar <s...@o...pl>

> [...]
    > 0/0 - koszt naprawy 10 zł - pytanie czy w swojej okolicy znajdziesz
    > gościa z takim sterowanym białkiem komputerem

    To statystycznie mało prawdopodobne. Wszyscy chwalą się raczej
    krzemowymi komputerami.
    A same felgi mają już 8 lat i były używane częściowo na polnych drogach.
    Więc mają prawo być okrągłe inaczej...

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na

  • 5. Data: 2011-07-20 22:40:40
    Od: solar <s...@o...pl>

> [...]
    > cyzli prostowanie, piaskowanie i malowanie prosykowo kosytuje w okolicz
    > 100yl ya felge. Wiec ya swoje 400+500yl bedyieys mial wsyzstkie nowki

    Malowanie do szczęścia potrzebne mi nie jest, a samą cenę strzelałem na
    podstawie ofert internetowych...
    Główne pytanie, czy to prostowanie faktycznie jest skuteczne i trwałe (o
    ile oczywiście sam w coś nie przywalę).

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Wieko trumny od strony użytkownika nie jest ozdobne."

  • 6. Data: 2011-07-21 09:01:29
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

[...]

    Myślę, że warto prostować jak do tej pory nie były prostowane. Jesli już
    były i znowu się pokrzywiły to myślę, że raczej czas na nowe felgi. Ja mam
    oryginalne fabryczne 8 letnie felgi, trzy z nich były prostowane 2 sezony
    temu i jak do tej pory wyważają się dobrze i nie odczuwam nieporządanych
    efektów podczas jazdy. Tyle, że prostowanie kosztowało mnie 30zł za sztukę.
    Też myslałem, że jak już raz się prostowało to będzi trzeba robic to co
    sezon, ale jakoś do tej pory bez większych problemów, dlatego nabrałem
    trochę zaufania do prostowania.

  • 7. Data: 2011-07-21 10:52:25
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:j08iob$m5j$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > temu i jak do tej pory wyważają się dobrze i nie odczuwam nieporządanych
    > efektów podczas jazdy. Tyle, że prostowanie kosztowało mnie 30zł za

    Gdzież takie ceny?! Ze dwa miechy temu płaciłem w Krakowie za prostowanie
    kompletu alufelg trzy stówy (sic!)

    --
    ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
    ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

  • 8. Data: 2011-07-21 11:16:53
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiadomości news:j08iob$m5j$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdzież takie ceny?! Ze dwa miechy temu płaciłem w Krakowie za prostowanie

    Błonie pod Warszawą, ale 2 lata temu i nie były mocno pokrzywione, ale nie
    chciały się dobrze wyważać.

  • 9. Data: 2011-07-21 12:26:40
    Od: kkk <m...@g...com>

    Prostowanie warto zrobić ale tylko jeśli jest taka potrzeba.... Coś
    mi się nie widzi żeby prostowania wymagały u Ciebie wszystkie 4 sztuki
    tym bardziej że bicia >100km/h to najczęsciej jednak nie wyważenie kół
    (złe wyważenie) , brak pierścieni centrujących (lub źle dobrane) bądź
    luzy w zawieszeniu / ukl. kierowniczym.
    Powinien to przeglądnąć kolejny raz ktoś znający się na rzeczy w
    porządnym warsztacie oponiarskim - jeśli okaże się że koła są znowu
    rozważone - to oznacza że masz je po prostu ciągle źle
    wyważone... :).

  • 10. Data: 2011-07-21 14:41:34
    Od: solar <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-21 12:26, kkk pisze:
> [...]
    > porządnym warsztacie oponiarskim - jeśli okaże się że koła są znowu
    > rozważone - to oznacza że masz je po prostu ciągle źle

    Jak na razie wszystko jest OK - po ostatniej wizycie w 3. zakładzie
    wyważającym. Luzów nie ma, bo akurat samochód był nawet na szarpaku i
    było sprawdzane całe zawieszenie.
    Byłem dziś u 2 prostowaczy. Ceny są raczej wyższe, niż we wcześniejszych
    postach - samo malowanie ok. 500, a prostowanie 100 od sztuki (jeśli
    faktycznie krzywa), więc się nie opłaca za bardzo.
    A opinie generalnie takie, że albo użyte gówniane ciężarki, albo
    nieprzygotowane miejsce do przyklejenia, bo te felgi raczej się nie
    krzywią (Nissan x Trail).
    Poza tym, mimo, że teraz nie bije, więc zostało w tym 3 zakładzie
    wyważone OK, to i tak zrobiono to tak sobie, bo nie zerwano starych
    ciężarków - część jest nowych, część starych i są rozrzucone po całym
    obwodzie. Jak znów zacznie bić, poszukam jakiegoś poleconego wyważacza w
    Łodzi...

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Religia stanowi obrazę dla ludzkiej godności.