  • 31. Data: 2019-07-07 16:50:35
    Temat: Re: Przejściówka USB na PS/2 - czy ta dla myszki zadziała z klawiaturą?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-07 16:40, Krystek pisze:

    > Chwilę nie zaglądałem na grupę, ale w międzyczasie z komputera
    > korzystałem i ogłaszam co następuje: mam tani rozgałęziacz/koncentrator
    > portów USB i do niego podłączyłem klawiaturę USB. Działa. Działa również
    > (o dziwo), gdy komputer się bootuje i da się wejść do BIOS.

    Tak żebym nie zaprzeczył sam sobie ;) Może nie taki za 5 złotych, ale
    tez i nie taki za 50 - kupiony ładnych parę lat temu. Nic do niego nie
    połączam, jeśli nie ma takiej potrzeby - na szczęście klawiatura dużo
    nie wymaga prądowo.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 32. Data: 2019-07-07 17:02:43
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 16:40, Krystek pisze:
> [...]
    > portów USB i do niego podłączyłem klawiaturę USB. Działa. Działa również
    > (o dziwo), gdy komputer się bootuje i da się wejść do BIOS.

    To dlaczego przedtem "płakałeś", że nie działa.

    --
    animka

  • 33. Data: 2019-07-07 17:24:27
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako heby <h...@p...onet.pl>
    w artykule <news:qfsb8t$n1l$1@dont-email.me> pisze:

    > Biadolenie? Żartujesz? To ostrzeżenie.

    Jedno i drugie. Nie miałbym zastrzeżeń, gdybyś napisał, że nie znalazłeś
    dobrego sprzętu w podanym przeze mnie zakresie cen i od razu podał nazwy
    konkretnych modeli (i złych, i dobrych).

    > Takie koncenstratory uwaliły mi dwie płyty. W jednej na szczęście tylko
    > wywaliło bezpiecznik w wyniku awarii zasilacza HUBa w drugiej skuteczniej,
    > upierniczyło kontroler. W pozostałych generują przezabawne efekty.

    To nie znaczy, że przetestowałeś wszystkie dostępne modele.
    Za to nie najlepiej świadczy o jakości płyt. Porty USB powinny przecież mieć
    dobre bezpieczniki.

    > Jeśli chodzi o lepsze HUBy to proszę: TP-LINK UH700/720. Tylko że to
    > raczej powyżej 100zł i też ma swoje za uszami, np. idiotyczne wyłaczenia
    > podczas podpinania zasilania.

    Czyli jednak są, tylko ja naiwnie sądziłem, że bardziej staniały.
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd co do zakresu cen. W związku z tym
    najlepszą propozycją wydaje się wymiana kadłubka na nowszy.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 34. Data: 2019-07-07 17:35:35
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-07-07 17:02, Animka pisze:

    > To dlaczego przedtem "płakałeś", że nie działa.

    Płakałem, bo klawiatura nie działa z przejściówką PS/2 i żeby podłączyć
    ją do gniazda USB musiałem posiłkować się dodatkowymi urządzeniami.
    Komputer stoi w takim miejscu, że każdorazowe odłączanie, czy
    podłączanie czegokolwiek do niego jest mocno problematyczne i wymaga
    wiele zabawy. Teraz już jasne?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 35. Data: 2019-07-07 17:42:20
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    w artykule <news:qfs5o9$t48$1@dont-email.me> pisze:

    > mamy wiec 4 rozwiązania, tańsze niż 50% przyzwolitej klawiatury. Kiedyś
    > netykieta wymagała aby opisać cały problem, napisać co się zrobiło aby go
    > rozwiązać i wtedy dopiero prosić o pomoc. Tu wygląda tak: Poproszę
    > najmocnejszy śrubokręt. nie taki, mocniejszy, najlepiej cały z żelaza. po
    > co panu taki śrubokręt. bo tańsze mi się rozpadają jak nimi wbijam
    > gwoździe.

    Nie zgaduj dalej i nie rozpędzaj się w kierunku klasycznych porównań
    motoryzacyjnych, bo Krystek już wyjaśnił to i owo.

    Dla porządku jednak opiszę mój punkt widzenia.
    Sensowność dokładania czegokolwiek wynika z kilku czynników, m.in. takich:
    1. Ryzyko destabilizacji działającego systemu przez dołożenie nowych
    elementów.
    2. Przewidywany czas dalszego używania danego komputera.
    3. Cena kadłubka nowszego i mocniejszego niż obecnie używany.

    ad 1. O zasilaczu już pisałem. Dołożenie karty PCI nie musi od razu
    spowodować padu zasilacza, ale zwiększy jego obciążenie i skróci jego życie.
    Obciążenie może być na tyle zwiększone, że po podłączeniu wszystkich portów
    USB na karcie zabraknie prądu na pełne zasilenie gniazd USB na płycie. Jeśli
    nie stanie się tak od razu, to dojdzie do tego po upływie kilku-kilkunastu
    miesięcy w zależności od tego, jak długo używane są wszystkie urządzenia
    naraz.

    ad 2. Przewidywałem, że ten komputer nie popracuje dłużej niż rok-dwa,
    więc uznałem za bezsensowne dokładanie do niego czegokolwiek, co nie da
    się wykorzystać później z innym sprzętem.

    ad 3. Sprawa może wyglądać inaczej, kiedy ktoś ma dostęp do starego sprzętu
    i może sobie z używanych części skompletować inny zestaw, a inaczej, kiedy
    ma specjalnie te części kupować. W tym drugim przypadku lepiej jest wydać
    raz i kupić kompletny używany kadłubek mocniejszy od poprzedniego niż
    dokładać po trochu i bawić się w zgadywanie, czy i jak kolejna dokupiona
    część zadziała.

    Zwróć uwagę, że sugerowałeś wymianę płyty głównej (co mogło pociągnąc
    wymianę innych podzespołów), ja zaś pomyliłem się co do ceny dobrego
    koncentratora, więc obaj brnęliśmy w zbędne koszty, które w sumie mogły
    być większe niż cena nowszego kadłubka.
    Jeśli jednak jednorazowy większy wydatek na kadłubek musi zostać odłożony
    w czasie, to lepiej teraz wydać pieniądze na coś, co może być przydatne
    i wykorzystywane również później - może niekoniecznie USB 3.0, ale na pewno
    koncentrator z porządnym zasilaniem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)

  • 36. Data: 2019-07-07 18:21:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/07/2019 17:24, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > To nie znaczy, że przetestowałeś wszystkie dostępne modele.

    Rozumiem że z tego wynika że Ty polecając dowolnego HUBa z zasilaniem za
    30zł przetestowałeś *wszystkie*? No no... nie spodziewałem się.

    > Za to nie najlepiej świadczy o jakości płyt. Porty USB powinny przecież
    > mieć dobre bezpieczniki.

    Nikt nie projektuje płyty pod kątem wsadzenia do portu USB kabla
    fazowego 230V, co miało w jednym przypadku miejsce w wyniku przebiacia w
    zasilaczu HUBa. Separacja typu chińskiego czyli poniżej 0.5mm. Kazdy,
    powtarzam, każdy zasilacz kosztujacy kilka zł zagraża życiu. A budowa
    HUBa zagraża zarównio urządzeniom jak i komputerowi. Wymiana zasilacza
    nic nie pomoże bo te HUBy nie posiadają arbitera zasilania i pchają te
    5V bez ograniczeń w komputer i urządzenia.

  • 37. Data: 2019-07-07 18:42:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wiele monitorów ma wbudowane koncentratory USB, z tym że jak dla mnie jest to
    skrajnie niewygodne rozmieszczenie gniazd - podłączać
    klawiaturę i mysz do monitora?
    I zupełnie nie rozumiem, dlaczego standardowo klawiatury USB nie mają gniazda na mysz
    :-o

    -----

  • 38. Data: 2019-07-07 23:11:14
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 17:35, Krystek pisze:

> [...]
    > Komputer stoi w takim miejscu, że każdorazowe odłączanie, czy
    > podłączanie czegokolwiek do niego jest mocno problematyczne i wymaga

    Klawiatura, mysz i drukarka sa najważniejsze. Klawiaturę, drukarkę i
    głośniki mam podłączone z tyłu komputera. Mysz radiowa na usb jest
    zawsze w tym samym gniazdku z przodu komputera.Z przodu też mam
    podłączonego dongla Bluetooth Radio. Jak muszę podłączyć dysk na usb (z
    przodu) wraz z pendrive gdzie jest przywracanie systemu to wyciągam z
    gniazdka usb Bluetooth Radio.

    --
    animka

  • 39. Data: 2019-07-08 13:38:29
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:qft65g$dje$1@dont-email.me> pisze:

    > Rozumiem że z tego wynika że Ty polecając dowolnego HUBa

    Nie polecałem *dowolnego* sprzętu. Wyraźnie napisałem:
    /----
    NIE kupuj bylejakiego koncentratora
    \----
    Pomyliłem się w ocenie kosztów sprzętu proponowanej klasy, ale o tym też
    napisałem. Bądź łaskaw czytać uważniej.
    No i akurat tu nie wspomniałem o parametrach zasilacza, ale czy to trzeba
    powtarzać, kiedy już o tym pisałem, i robić to w co drugim zdaniu na grupie,
    gdzie niemal każdy wątek o _zasilacz_ zahacza?

    > z zasilaniem za 30zł przetestowałeś *wszystkie*? No no... nie spodziewałem
    > się.

    Nie wmawiaj mi tego, czego nie napisałem. Lepiej napisz, czego się
    spodziewałeś kupiując chłam na AliExpress. Bo przecież dałeś się nabrać na
    wodotryski i nie sprawdziłeś parametrów _zasilaczy_ przed kupnem, prawda,
    Sebastian?

    > Nikt nie projektuje płyty pod kątem wsadzenia do portu USB kabla fazowego
    > 230V, co miało w jednym przypadku miejsce w wyniku przebiacia w zasilaczu
    > HUBa.

    Jestem szczęśliwym użytkownikiem koncentratora USB 2.0 z _zasilaczem_
    5V/2A, który swoje waży i zajmuje. Nie przyszłoby mi do głowy kupowanie
    koncentratora, który ma _zasilacz_ istotnie gorszy ani tym bardziej
    polecanie oferty, które parametry _zasilacza_ pomija. Ale zanim ktoś zdążył
    o to zapytać, zjawił się ukryty pod nickiem malkontent i biadoli, ile razy
    popełnił ten sam błąd. Może nie chce się przyznać do przeróbek?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    Listy powinny być zawsze podpisywane prawdziwym imieniem i nazwiskiem ich

  • 40. Data: 2019-07-08 17:34:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/07/2019 13:38, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Nie polecałem *dowolnego* sprzętu. Wyraźnie napisałem:
    > /----
    > NIE kupuj bylejakiego koncentratora
    > \----

    Te za 30zł z zasilaniem są właśnie bylejakie. Pukają w dno od spodu.

> [...]
    > grupie,
    > gdzie niemal każdy wątek o _zasilacz_ zahacza?

    Coś mi się nie wydaje abym to ja pisał coś o zasilaczach w co drugim
    zdaniu na grupę. W zasadzie nawet nie kojarzę kogokolwiek.

> [...]
    > wodotryski i nie sprawdziłeś parametrów _zasilaczy_ przed kupnem, prawda,

    Nigdy, powtarzam, nigdy nie kupiłem zasilacza chińskiego z ali. Jesli
    kupiłem coś z zasilaczem, zasilacz lądował w miejscu segregacji śmieci.
    Owtorzyłem ich za dużo w życiu aby liczyć że następny będzie pierwszym
    dobrym. Nie będzie. Niektóre chińskie współczesne zasilacze USB z
    Baseusa np. są zacne. Ale one kosztują około 100zł.

    > Jestem szczęśliwym użytkownikiem koncentratora USB 2.0 z _zasilaczem_
    > 5V/2A, który swoje waży i zajmuje.

    I kosztuje 3 dychy w komplecie.

    I świadomie nie zauważasz ważnego problemu: za 3 dychy nie tylko
    zasilacz jest robiony w sposób zagrażający życiu ale i HUB za czy dychy
    ma sekcje zasilania wystarczająco spieprzoną aby strach było do niego
    podpinać nawet bezpieczny zasilacz. Szczególnie że autor watku ma coś
    starszego z dziurkami USB. Stare płyty potrafiły się uszkodzić od samego
    patrzenia.

    PS. Nie było by tej dyskusji gdybyś nie zareagował alergicznie. Ktoś
    zwrócił uwagę że nie masz racji że HUB za 3 dychy jest ok. Deal with it,
    a tak mamy durną dyskusję w której starasz się powiedzieć czego nie
    miałeś na myśli. To ja może oficjalnie to zakończę: Hitler.