  • 1. Data: 2010-09-05 23:01:07
    Temat: Przemagnesowac magnes
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Macie jakis pomysl jak przemagnesowac magnes ?
    Magnes z wirnika silnika, chyba jakis ferrytowy,
    chcialbym miec wiecej biegunow.

    Je sie chyba normalnie magnesuje po wykonaniu ?
    Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
    do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?

    J.

  • 2. Data: 2010-09-05 23:37:00
    Temat: Re: Przemagnesowac magnes
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    J. F. wrote:

> [...]
    > Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
    > do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?

    jeszcze rozgrzac do ponad 600C . tylko nie za duzo bo straci wlasnosci
    magnetyczne .

  • 3. Data: 2010-09-06 05:05:33
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Macie jakis pomysl jak przemagnesowac magnes ?
    > Magnes z wirnika silnika, chyba jakis ferrytowy,
    > chcialbym miec wiecej biegunow.
    >
    > Je sie chyba normalnie magnesuje po wykonaniu ?

    Niekoniecznie.

    > Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
    > do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?

    Przemysłowo to drugie. Chcesz nasycić materiał ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-09-08 10:46:40
    Od: "kurdebalans" <moja nazwa@gazeta.pl>

    > jeszcze rozgrzac do ponad 600C . tylko nie za duzo bo straci wlasnosci
    > magnetyczne.

    A jak sie magnesuje magnesy?
    Czy nie tak wlasnie, podgrzewajac je powyzej temperatury Curie,
    namagnesowaniu i ochlodzeniu ponizej temperatury krytycznej wciaz w silnym
    polu magnetycznym?
    Magnesy do takiej metody wykonuje sie z materialów w których uwzglednia sie
    ekonomike pózniejszego "uzdatniania."
    To nie moga byc jakies ekstremalne temperatury.
    Takie magnesowanie "na zimno" sie uda jesli magnetyk ma odpowiednia twardosc
    magnetyczna (raczej miekkosc).
    W.

  • 5. Data: 2010-09-08 13:32:20
    Od: shg <s...@g...com>

    On 8 Wrz, 12:46, "kurdebalans" <moja na...@gazeta.pl> wrote:

    > Takie magnesowanie "na zimno" sie uda jesli magnetyk ma odpowiednia twardosc
    > magnetyczna (raczej miekkosc).

    Ferryty do głośników magnesuje się na zimno i chyba wiele innych (na
    pewno neodymowe i podobne) też, magnesowanie na gorąco jest trochę
    mniej ekonomiczne i może nieco zepsuć strukturę, zwłaszcza spieków.
    Każdy magnes trwały musi być wykonany z materiału magnetycznie
    twardego (duża wartość natężenia koercji), inaczej bardzo łatwo straci
    swoje właściwości.
    Magnesowanie polega na nasyceniu materiału, to akurat żaden problem,
    bo służące do magnesowania cewki są w stanie wytworzyć indukcję
    kilkukrotnie przewyższającą indukcję nasycenia magnesowanego
    materiału. Słabsze magnesy wytwarza się za pomocą "magnetyzerów" z
    rdzeniem ferromagnetycznym, silniejsze w elektromagnesach
    bezrdzeniowych.

    Wcale nie trzeba 1000A, duże natężenie pola można wytworzyć
    zwiększając ilość zwojów (ale wtedy rośnie rezystancja, a zatem
    mniejszy jest prąd płynący przez cewkę przy tym samym napięciu / mocy
    strat)

  • 6. Data: 2010-09-08 17:20:04
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 08-09-2010 12:46, kurdebalans napisał/a:

> [...]
    > To nie moga byc jakies ekstremalne temperatury.
    > Takie magnesowanie "na zimno" sie uda jesli magnetyk ma odpowiednia twardosc

    http://www.youtube.com/watch?v=dEHPw3IcQpg#t=2m48s - polecam nie zwracać
    uwafi na "fachowy" komentarz ;-)

    --
    Cz.

  • 7. Data: 2010-09-09 05:08:30
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    shg pisze:

> [...]
    > zwiększając ilość zwojów (ale wtedy rośnie rezystancja, a zatem
    > mniejszy jest prąd płynący przez cewkę przy tym samym napięciu / mocy

    O ile masz miejsce to zwojów można dać więcej. W przemysłowych
    magneśnicach trzeba cewkę chłodzić wodą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2010-09-09 05:32:03
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 6 Wrz, 01:01, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
    > do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?
    Zdecydowanie to drugie! Kilkadziesiąt lat temu miałem też taki problem
    z silnikiem "bezżelazowym" w przewijaku taśmy w pamięci taśmowej. Tam
    nawet było już nawinięte uzwojenie do magnesowania. Zbudowałem baterię
    kondensatorów składającą się z 25 szt kondensatorów elektrolitycznych
    1000 uF/100V. Załączenie prądu robiłem ręcznie zwierając sporych
    wymiarów styki miedziane. Bardzo ważny jest sposób połączenia
    kondensatorów. Chodzi o to aby płynący udarowy prąd rozładowania
    płynął przez grube przewody. Ja do każdego kondensatora dolutowałem po
    dwa przewody o przekroju 1.5 mm^2 o długości około 20 cm a dopiero
    potem zachowując biegunowość te przewody ze sobą. W ten sposób
    uzyskałem "przewód" o przekroju 25 x 1,5 = 37,5 mm^2 przez który
    przepływał udarowy prąd. Przy zwieraniu obwodu jest potężny huk, błysk
    i lecą iskry ale tak musi być. Czasami styki się zespawują Trzeba
    dobrać ilość zwojów i przekrój drutu z którego wykonana jest cewka
    magnesująca. Za gruby drut = mała ilość zwojów ale duży prąd. Za
    cienki drut = duża ilość zwojów ale mały prąd. Pewnie gdzieś pośrodku
    jest optimum. Kondensator ładowałem z sieci 220V poprzez żarówkę 100W
    i diodę (uwaga! Taki sposób jest niebezpieczny więc trzeba zachować
    szczególną ostrożność)

  • 9. Data: 2010-09-15 06:29:47
    Od: "newxmega" <m...@m...mm>

    "Czarek" <c...@n...fm> wrote in message
    >W dniu 08-09-2010 12:46, kurdebalans napisał/a:

    > http://www.youtube.com/watch?v=dEHPw3IcQpg#t=2m48s - polecam nie zwracać
    > uwafi na "fachowy" komentarz ;-)

    To jest dopiero "fachowy" komentarz. Aż nie wierzę w to co słyszę :-)

    Posłuchajcie :-)

  • 10. Data: 2011-10-26 12:46:42
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Czarek <c...@n...fm> napisał(a):

    > http://www.youtube.com/watch?v=dEHPw3IcQpg#t=2m48s - polecam nie zwracać
    > uwafi na "fachowy" komentarz ;-)

    Nie ma na co zwracać uwagi:

    "Ten film wideo został usunięty przez użytkownika.
    Przepraszamy za usterki"