  • 11. Data: 2016-01-10 17:01:58
    Temat: Re: Przetwornica 12->48VDC
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Pytał o kilka watów a Ty mu wciskasz 600W....
    tak. JEdnakże TYLKO ja mu sensownie odpowiadam. Będzie chciał poszuka
    mniejszej. Teraz wie gdzie, i czym googla nakarmić. Pomogłeś lepiej żeby
    mnie krytykować?

    > Masz wszystkie kamery 12V, nieprawdaż? Autor pytania tak nie ma.
    Co z tego? Może niewie że na krótkie odległości może "olać" przetwornice
    i nie zawracac sobie głowy? Podałem mu linka do przetwornicy i metode
    częściowego załatwienia sprawy bez przetwornicy.
    Czy ta grupa usentowa kroczy w kierunku eleltroda.pl?

    ToMasz

  • 12. Data: 2016-01-10 17:42:05
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-10 o 17:01, ToMasz pisze:

> [...]
    > częściowego załatwienia sprawy bez przetwornicy.
    > Czy ta grupa usentowa kroczy w kierunku eleltroda.pl?

    Dlatego, że jest dyskusja na temat trafności rozwiązań?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2016-01-10 18:58:03
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "ddddddddd" <d...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Jak najłatwiej zrobić przetwornicę 12VDC->48VDC (PoE) max kilka W.
    > Chciałbym w jednej obudowie umieścić Access Point + Akumulator 12V 1,2Ah
    > lub 5Ah + przetwornicę - zestaw do zasilenia kamery IP i zdalnego podglądu
    > z laptopa itp.

    http://www.jsel.pl/PL,33,47,dcu1_stepup___.html
    tu masz gotowca

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 14. Data: 2016-01-10 20:47:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Sunday, January 10, 2016, 3:22:06 PM, you wrote:

    [...]

    > Bliskie zera jest też prawdopodobieństwo, że kameraz PoE nie zadziała,
    > gdy dostanie tam 12V. Standard 48V w PoE dotyczy *zasilaczy*.

    Bardzo mało wiesz na temat PoE. Poprawnie skonstruowane urządzenie PoE
    przy zasilaniu 12V się nie uruchomi. Nawet nie wejdzie do etapu
    negocjacji klasy.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2016-01-10 20:57:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Bardzo mało wiesz na temat PoE. Poprawnie skonstruowane urządzenie PoE
    > przy zasilaniu 12V się nie uruchomi. Nawet nie wejdzie do etapu
    > negocjacji klasy.

    Całe szczęście łaskawi projektanci urządzeń PoE projektują je niepoprawnie.
    Jak do tej pory się uruchamiały. Wszystkie. Powinienem żądać zwrotu gotówki?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-01-10 21:02:37
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

> [...]
    > gdy dostanie tam 12V. Standard 48V w PoE dotyczy *zasilaczy*. Jeśli
    > ktoś nie będzie się wpatrywał jak sroka w kość tylko w ten jeden element
    > normy, uwzględni dopuszczalne długości kabli, policzy ich rezystancje,
    > zastosuje prawo Ohma, to sam dojdzie do takich wniosków. Doświadczenie
    > mówi to samo, co teoria -- większość współczeznych urządzeń znapisem
    > 12V przy gniazdku zasilania pracuje tak samo dobrze gdy ma tam 6V, jak
    > i około 20V. Więcej też by mogło być, nawet 48, ale przeważnei są tam
    > na wejściu elektrolity na mniejsze napięcie.

    no nie wiem - kamery analogowe powyżej 14V potrafiły się palić, a
    poniżej 9-10V obraz zanikał

    > Zabawa z przetwornicą 48V jest tu tylko zabawą. Zwłaszcza gdy chodzi
    > o kilka metrów. Podłączyć zasilacz 12V wprost do PoE i już. Będą
    > mniejsze straty i wyższa niezawodność.

    chodzi o kompatybilność - ma to służyć do testowania kamer. Nie chcę się
    zastanawiać czy kamera jest uszkodzona, czy kabel nie łączy, czy może
    tym razem 12V to za mało, bo ta kamera chodzi akurat od 40VDC po PoE. To
    tak jakby odpalać auto na zużytym akumulatorze, bo przecież nie odpala
    tylko przy niższych temperaturach.
    Jak zastosuję przetwornicę to mam urządzenie 3w1:
    1) zasilacz 12VDC
    2) switch z dostępem przez wifi bez PoE
    3) możliwość zasilenia sprzętu przez PoE

    Łukasz

  • 17. Data: 2016-01-10 21:11:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

  • 18. Data: 2016-01-10 21:20:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Łukasz napisał:

    > chodzi o kompatybilność - ma to służyć do testowania kamer.

    Jeśli chodzi o *testowanie*, to ja bym między zasilacz PoE a kamerę
    wstawił szpulkę kabla. Zupełnie poważnie mówię. Zresztą sam kiedyś
    testowałem rodzinę kamer jednego producenta przed ich importem,
    stąd wiem, jak readgują na różne warianty zasilania. Ale przecież
    producentów jest wielu, może być różnie. Te były z tych droższych,
    więc penie dlatego źle zaprojektowane. Te lepsze zapewne przy
    dłuższym kablu nie działają, a przy krótkim się palą.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2016-01-10 22:40:51
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Całe szczęście łaskawi projektanci urządzeń PoE projektują je
    > niepoprawnie.
    > Jak do tej pory się uruchamiały. Wszystkie. Powinienem żądać zwrotu
    > gotówki?

    czy oby napewno chodzi o urzadzenia 803.2af?
    moze wspieraly tzw passive poe gdzie akceptowalne napiecia sa w zakresie 12
    (niektore nawet 10) do 20-24V

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 20. Data: 2016-01-10 23:24:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tck,

    Sunday, January 10, 2016, 10:40:51 PM, you wrote:

    > czy oby napewno chodzi o urzadzenia 803.2af?

    Na pewno nie. Przy tej normie urządzenie nie ma prawa przy 12V
    ,,pokazać" zasilaczowi niczego więcej niż tylko 24k?.

    --
    Best regards,
    RoMan