  • 1. Data: 2012-09-23 18:03:50
    Temat: Przetwornica sieciowa OTV
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W pewnym OTV CRT (chassis Beko 22.2) przetwornica sieciowa jest na MOSFET
    typu FQP12N60. Ten tranzystor uległ zniszczeniu - wszystkie elektrody
    zespawane. Prawdopodobnie na skutek przegrzania bo widać drobną usterkę
    przekładki - przykleiła się do radiatora pod chipem tranzystora. Poza tym
    gołym okiem widocznych uszkodzeń nie widać. Jak sądzicie, wymieniać w
    ciemno również scalak sterujacy? (TDA16846) Może jeszcze na coś zwrócić
    uwagę? Jakieś środki ostrożności przy pierwszym włączeniu, żeby od razu
    tranzystora nie ujarać? :)
    Schemat przetwornicy tu: http://www.voila.pl/385/6wszb/
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2012-09-23 20:39:04
    Temat: Re: Przetwornica sieciowa OTV
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek Maciejewski pisze tak:

> [...]
    > na skutek przegrzania bo widać drobną usterkę przekładki -
    > przykleiła się do radiatora pod chipem tranzystora.

    Daj izolowany http://detail.china.alibaba.com/offer/884084563.html
    Nie powinien przegrzać się sam z siebie. Czy był bardzo brudny?

    > Poza tym gołym okiem widocznych uszkodzeń nie widać. Jak sądzicie,
    > wymieniać w ciemno również scalak sterujacy? (TDA16846)

    Nie a jak ujarasz scalak? Najpierw sam tranzystor podmień. Ile
    kosztuje? Ja zawsze od razu kupuję dwa ;)

    > Może jeszcze na coś zwrócić uwagę? Jakieś środki ostrożności przy
    > pierwszym włączeniu, żeby od razu tranzystora nie ujarać? :)

    Przemierz pojemność tych kondensatorów przy uzwojeniu pierwotnym czy
    się zgadzają. I ten C przy drenie. Diodę i elekrolity przy scalaku.
    Elektrolity możnaby podmienić w ciemno na nowe.

    Niewiele widać na tym obrazku :/

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-09-23 20:55:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PiteR pisze tak:

    > Niewiele widać na tym obrazku :/

    o jest podobny schemat
    http://monitor.espec.ws//files/beko_22.2._374.pdf

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-09-23 21:21:15
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    PiteR wrote:

> [...]
    > się zgadzają. I ten C przy drenie. Diodę i elekrolity przy scalaku.
    > Elektrolity możnaby podmienić w ciemno na nowe.
    Radzę na początek przez żarówkę "antywstrząsową" 100W lub większą
    podłączyć zamiast bezpiecznika, w razie niepowodzenia tylko zaświeci
    zamiast strzelać z bezpiecznika :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2012-09-23 22:08:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    j.r. pisze tak:

    > Radzę na początek przez żarówkę "antywstrząsową" 100W

    150W tylko do sygnalizacji świetlnej, nie używać w domu hehe ;)

    --
    Piter

  • 6. Data: 2012-09-23 22:19:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PiteR napisał:

    > 150W tylko do sygnalizacji świetlnej, nie używać w domu hehe ;)

    A nie można z tego zrobić Domowego Sygnalizatora Świetlnego Nadejścia Nocy?

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-09-24 09:59:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Sep 2012 20:39:04 +0200, PiteR napisał(a):

    > Daj izolowany http://detail.china.alibaba.com/offer/884084563.html
    > Nie powinien przegrzać się sam z siebie. Czy był bardzo brudny?
    Niespecjalnie zakurzony. Chyba jednak dam STW13NK60 bo jest dostępny w TME
    a tej chińszczyzny nie rozszyfruję :) Plus podkładka ceramiczna plus pasta
    :)

    > Nie a jak ujarasz scalak? Najpierw sam tranzystor podmień. Ile
    > kosztuje? Ja zawsze od razu kupuję dwa ;)
    Ja też :) Tranz. kosztuje 8 a scalak 4 plus koszty przesyłki 12. Tania
    sprawa.

    > Przemierz pojemność tych kondensatorów przy uzwojeniu pierwotnym czy
    > się zgadzają. I ten C przy drenie. Diodę i elekrolity przy scalaku.
    > Elektrolity możnaby podmienić w ciemno na nowe.
    Zgadzają się, ten 33n i 470p. Blokujacych plus, C664 i C665 u mnie nie ma,
    ciekawostka. A elektrolity przy scalaku to tylko filtrujące...

    > Niewiele widać na tym obrazku :/
    No... :) Mój pdf niewiele lepszy.

    Dzięki za konsultację. Jak części przyjdą i podmienię to jeszcze tu skrobnę
    :)

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-09-24 20:36:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jacek Maciejewski pisze tak:

    > Ja też :) Tranz. kosztuje 8 a scalak 4 plus koszty przesyłki 12.
    > Tania sprawa.

    aaa to podmieniaj wszystko bo w sumie ten rezystor w bramce mały

    > Zgadzają się, ten 33n i 470p. Blokujacych plus, C664 i C665 u
    > mnie nie ma, ciekawostka. A elektrolity przy scalaku to tylko
    > filtrujące...

    nom, w sumie to nie ma co się psuć

    sprawdź jeszcze R611 C619, D606 i pacanometr P601

    --
    Piter

  • 9. Data: 2012-09-26 15:56:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 24 Sep 2012 20:36:11 +0200, PiteR napisał(a):

    > aaa to podmieniaj wszystko bo w sumie ten rezystor w bramce mały

    > nom, w sumie to nie ma co się psuć
    >
    > sprawdź jeszcze R611 C619, D606 i pacanometr P601

    No, sprawdzone, wymienione, włączone i działa. Jakby ktoś potrzebował
    MOSFET STW13NK60 albo scalak sterujacy TDA16846 to niech pisze, odsprzedam
    za grosze :)
    --
    Jacek