    Date: Thu, 12 Feb 2015 23:26:45 +0100
    From: Cezary Tomczyk <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pytanie o JS: addEventListener()

    On 2015-02-12 22:10, Marek wrote:

    > No właśnie w tym rzecz. Sam nie znalazłem jeszcze praktycznego
    > wykorzystania. Zwykle interesuje nas zdarzenie na danym elemencie.
    > Odwrócona kolejność taka, że najpierw odezwie się document gdy klikniemy
    > w nim button jest średnio przydatna. Też nie bardzo znajduję potrzebę
    > korzystania z tego mechanizmu i stąd pytanie

    Wydaje mi się, że to pozostałość historyczna kiedy jeszcze Netscape i IE
    miały różne koncepcje event delegation. Tutaj
    http://www.nczonline.net/blog/2009/06/30/event-deleg
    ation-in-javascript/
    jest to ładnie opisane.

    -understand-usecapture-attribute-in-addeventlistener

> [...]
    > JS do przetrenowania. Co gorsze, pobawiłem się tym i ...kolejna, tym
    > razem niejasność powstała. Zaskoczyło mnie działanie stopPropagation()
    >
    > w przykładzie z w/w wątku: http://jsfiddle.net/sc5Xa/2/
    >
    > Odkomentowałem przy "parent capture". Tak jak się spodziewałem - żadne
    > kolejne zdarzenie nie zaszło. Postanowiłem więc przetestować drugie
    > zdarzenie "children capture" i teraz tam zatrzymałem propagację. Ze
    > zdziwieniem ... zablokowałem w ten sposób jedynie "parent bubble".
    > Dlaczego "children bubble" nie zostało odcięte przez stopPropagation() w

    Klucz to zagadaki jest tutaj
    http://www.w3.org/TR/DOM-Level-3-Events/#event-flow

    + https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ie/ff975245
    (v=vs.85).aspx

    "Events are handled in two phases: capturing and bubbling. During the
    capturing phase, events are dispatched to parent objects before they are
    dispatched to event targets that are lower in the object hierarchy.
    During the bubbling phase, events are dispatched to target elements
    first and then to parent elements."

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/