    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pytanie o cache przeglądarek
    Date: Sat, 5 Jun 2010 09:12:11 +0200

    Dnia Fri, 04 Jun 2010 20:44:45 +0200, the_foe napisał(a):

    > naglowki byly dobzre ustawione, probowalem takze plik jako url gdzie po
    > po prostu funkcja php "przeciagala" plik z serwera, naglowki poprawnie
    > ustawione. Mowiac prawde nie wiedzialem ze dyskowe wartosci pliku maja
    > tu znaczenie i moze to bylo to, teraz to juz niewazne. Choc dziwi mnie
    > fakt ze przeladowanie strony, linkiem, z naglowkow (location, refresh)
    > nic nie dawalo, a zrobienie to myszka wciskajac ikone przeladowania
    > dawalo zadany efekt.

    W międzyczasie sprawdziłem, że otrzymanie obrazka pod bieżącym FF z
    nagłówkiem must-revalidate powoduje, że jest on przy następnej wizycie
    pobierany z serwera, który może albo dać 304 albo 200. Obrazek mi się
    odświeża.

    A co do nagłówka location, to generuje on kod odpowiedzi 302 jeśli nie
    zadeklarujesz inaczej. Efekt jest taki sam gdybyś GET'em wszedł na docelowy
    adres. Jeśli coś było w nim cache'owane, to zostanie odczytane z cache.