  • 61. Data: 2013-04-16 09:47:20
    Temat: Re: Pytanie o technikę wykonania zdjęcia
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-15 22:04, Marek Dyjor pisze:
    .

    > tak z ciekawości zrobiłęś sobie pełną adaptację akustyczną pomieszczenia.

    Nie no coś Ty - otrzymałem veto na zakres adaptacji :-D Gdzieś mieszkać
    muszę więc potrzebny był kompromis między estetyką a akustyką.

    > bo zasadniczym problemem są włąśnie odbicia i fale stojące.

    Tu najcięższą walkę stoczyłem.

    > Mam wrażenie że mój salon sie fajnie sprawdza jako baza odsłuchowa ze
    > względu na drewniany skośny dach z belkami,
    > a po przeciwnej stronie do
    > głośników jest duże okno z zasłonami. Ten sufit skutecznie łamie
    > wszelkie fale stojące, tak ze uzyskac jakieś dudnienie rezonansowe jest
    > bardzo ciężko.

    U mnie salon jet obszerny lecz z niewielką ilością skosów. Znaczna część
    sufitu jest płaska i tu musiałem dokonać największych zmian bo fala
    stojąca zabijała natężeniem. Teraz mam pewnego rodzaju skosy.
    Przesunięcie kolumn (w zasadzie nie są to kolumny w "sklepowym"
    znaczeniu lecz filary stanowiące konstrukcję budynku - o masę obudowy
    m.in. chodziło) w kierunku środka pomieszczenia (oddalenie od
    narożników) znacznie poprawiło problem zdudnień.

    Tłumienie średnich i wysokich tonów starałem się osiągnąć na dwa
    sposoby. Zastosowałem duże głośniki wstęgowe, które są bardzo kierunkowe
    - szczególnie w jednej płaszczyźnie (niestety coś za coś). Przy okazji
    zyskałem krystaliczną reprodukcję dźwięku powyżej 2.5 kHz. Umieszczone
    są one bliżej środka pomieszczenia aby oddalić odległość od ścian. Z
    kolei na ścianie zamiast filcopodobnych ekranów zastosowałem zasłony i
    odpowiednie meble aby nie robić z mieszkania pomieszczenia technicznego.
    Brakuje jednej rzeczy - rezonatora na ścianie bocznej lecz tego rodzinie
    nie wolno mi zrobić więc mam w jednym (całe szczęście, że tylko w
    jednym) miejscu pomieszczenia nieprzyjemne wzmocnienie na najniższych
    tonach. No ale kiszka... muszę z tym żyć.

    Marek

  • 62. Data: 2013-04-16 13:18:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.

    Zaciekawiło mnie to, że widzisz uzasadnienie istnienia kabla
    zasilającego za 13 tys. zł. Może zmienię zdanie jeśli przekonasz mnie,
    że jego istnienie poparte jest nadzwyczajnymi efektami jakie uzyskamy po
    podłączeniu sprzętu audio takim właśnie kablem. Czekam więc na
    rozwinięcie Twojego komentarza.

    Marek

  • 63. Data: 2013-04-16 17:09:15
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-15 21:51:26 +0200, JD <j...@g...com> said:

    > Możliwe, wczytywanie się w niuanse akustyczne zaczęło mnie nudzić.

    Nie marudź i się przebadaj:

    <http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html>

    A potem:
    <http://jakemandell.com/tonedeaf/>

    ;-)

    --
    Bydlę

  • 64. Data: 2013-04-16 18:43:56
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-04-16 17:09, Bydlę pisze:

    > Nie marudź i się przebadaj:
    >
    > <http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html>
    >
    > A potem:
    > <http://jakemandell.com/tonedeaf/>
    >
    > ;-)

    Nic nie widziałem, nic nie słyszałem ;-P

    JD

  • 65. Data: 2013-04-16 23:44:12
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Rozumiem, że jesteś posiadaczem kabla zasilającego za 13 tys. zł i stąd
    > ten komentarz?

    nie rozumiesz.
    smiejesz sie z idiotyzmow, do ktorych sam sie modlisz, tylko tanszych.
    przeciez jestes audiofilem. tak czy nie ? zreszta eot.

  • 66. Data: 2013-04-17 07:26:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-04-16 23:44, h.w.d.p. pisze:

    > nie rozumiesz.
    > smiejesz sie z idiotyzmow, do ktorych sam sie modlisz, tylko tanszych.
    > przeciez jestes audiofilem. tak czy nie ? zreszta eot.

    Tak, używam ciut tańszych kabli zasilających. Konkretnie dałem za taki
    3zł. Zauważ, że sam zapewne korzystasz z takich 3-złotowych idiotyzmów -
    jak to określiłeś - w swoim sprzęcie audio. Jeśli używasz podobnego lub
    droższego kabla, to rozumiem, że można określić Ciebie audiofilem?

    A czy siebie określiłbym audiofilem? Zdecydowanie nie. Audiofil
    posługuje się przede wszystkim wiarą w doborze sprzętu. Ja natomiast
    przyrządami pomiarowymi.

    Marek

  • 67. Data: 2013-04-17 18:32:38
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    Marek pisze:

    Masz jakiś adres? Mój jest prawdziwy, napisz, jeśli możesz.

    --
    J.R.

  • 68. Data: 2013-04-19 21:30:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Jest taniej ale nie wiem czy można powiedzieć czy przypadkiem nie
    > gorzej niż bez subwoofera. Chciałem początkowo minimalizować koszty -
    > miałem ważniejsze cele. Kupiłem więc zestawy głośnikowe, załamałem
    > się, dokupiłem subwoofer - było jeszcze gorzej. Sprzedałem to wszystko
    > w diabły i sam zaprojektowałem nagłośnienie.

    Przynajmniej teoretycznie basy powinny się poprawić.

    Generalnie to jest kwestia między lepiej-gorzej oraz dobrze-źle.
    Nie podejmuję się argumentować :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 69. Data: 2013-04-19 21:34:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Lubię eksperymenty ale na ten nie jestem gotów :-D

    Nie, no ten z trawieniem to chyba zna każdy, kto był kiedykolwiek
    w wyższych górach. Ma to też zaletę :-)
    Z mięśniami (i może mniej mózgiem) też chyba praktycznie każdy ćwiczył.
    Jedynie ten z widzeniem barw może nie być rutynowy.
    --
    Krzysztof Halasa