  • 1. Data: 2012-09-15 01:30:04
    Temat: Radar testowany... kamertonem
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    Tak sobie ogladam "Jak to jest zrobione" na Discovery, a tam produkuja
    radary policyjne ("suszarki"). Jak wyprodukuja, to testuja. Testowanie
    polega na tym, ze pani przed radarem wzbudza kamerton i urzadzonko
    pokazuje jakas predkosc. Czy ktos moglby wyjasnic to zjawisko?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2012-09-15 05:30:27
    Temat: Re: Radar testowany... kamertonem
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 15 Wrz, 01:30, Pawel O'Pajak <o...@i...pl> wrote:
> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    sin(Omega0*t)*sin(Omega*t) =??? Następnie odfiltruj (LPF/2*Omega0) i
    masz odpowiedz.

  • 3. Data: 2012-09-15 05:43:46
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 15 Wrz, 05:30, Stachu Chebel <s...@g...com> wrote:

    > sin(Omega0*t)*sin(Omega*t) =??? Następnie  odfiltruj (LPF/2*Omega0) i
    > masz odpowiedz.

    Ooops !! Blad !! Powinnni byc:

    sin(Omega0*t)*sin((Omega0+Omega)*t)

  • 4. Data: 2012-09-15 05:58:05
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

> [...]
    > ******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    A tak przy przy okazji (dobrze to napisalem??) , to nie polecam
    ogladania "Disco Very". Programy popularno-naukowe to kiedys byly..
    Szkoda.., Panowie Kurek i Kaminski robili to fantastycznie. Wygooglaj
    sobie cos na ten temat ze slowem poszukiwanym : sonda/kurek/kaminski .

    Znajdziesz tam wiele linkow na stare programy TV. Disco Very moze sie
    od nich uczyc jak robic programy popularno-naukowe.

  • 5. Data: 2012-09-15 10:30:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 01:30:04 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):
> [...]
    > polega na tym, ze pani przed radarem wzbudza kamerton i urzadzonko
    > pokazuje jakas predkosc. Czy ktos moglby wyjasnic to zjawisko?

    Kamerton wprowadza modulacje ... FM albo PM, bo to trudno odroznic.
    Dosc ze widmie jest prazek o czestotliwosci kamertonu, choc nie jest to
    takie oczywiste.

    A radar doplerowski i na ten prazek czuly ..

    J.

  • 6. Data: 2012-09-15 18:33:33
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Dosc ze widmie jest prazek o czestotliwosci kamertonu, choc nie jest to
    > takie oczywiste.

    Well, jak ogladalem filmik, na ktorym gosc radarem "mierzy" stojacy
    samochod i po wlaczeniu sie wiatraka chlodnicy pomiar jest mandatowy, to
    teraz wiem, ze to nie sciema.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2012-09-15 18:46:43
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Szkoda.., Panowie Kurek i Kaminski robili to fantastycznie. Wygooglaj
    > sobie cos na ten temat ze slowem poszukiwanym : sonda/kurek/kaminski .

    Nie musze Googlac, doskonale pamietam i cholernie mi brakuje panow K&K.
    Cmentarz, gdzie spoczywaja mam niedaleko i od ich smierci nikt nie
    probowal nawet zblizyc sie do tego poziomu profesjonalizmu w telewizji.
    A na HDD chyba wszystkie odcinki, jakie ocalaly w TVP. Sadzac po ruchu
    na eMule, to jest nas wiecej.
    Nie raz tu pisalem o Sondzie i panach K&K, o obecnym poziomie TVP i
    ogolnie o poziomie ksztalcenia i to temat na dluga dyskusje, troche NTG.
    Ze tez w mojej rodzinie trzeba bylo isc pod prad, a i teraz w wolnej
    Polsce tez musze isc pod prad, by moj Syn nie byl tumanista...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2012-09-15 18:50:22
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > sin(Omega0*t)*sin((Omega0+Omega)*t)

    Co to jest Omega i Omega0? Bo skumac bardzo chce. Albo inaczej, jak
    nazwac zjawisko odpowiedzialne za "oszukiwanie" radaru kamertonem, to
    juz bym sobie wtedy reszty poszukal.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 9. Data: 2012-09-15 20:00:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
    > Powitanko,

    > Well, jak ogladalem filmik, na ktorym gosc radarem "mierzy" stojacy
    > samochod i po wlaczeniu sie wiatraka chlodnicy pomiar jest mandatowy, to
    > teraz wiem, ze to nie sciema.

    Wiatrak musiałby być metalowy, czyli autko raczej mocno leciwe.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 10. Data: 2012-09-16 02:35:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AlexY napisał:

    > Wiatrak musiałby być metalowy, czyli autko raczej mocno leciwe.

    Z bliska wystarczy że brudny i działa jak tłumik modulujący odbicia od
    chłodnicy. Przy braku prążka dopplerowskiego od blach radar kupi taki
    sygnał. W normalnych warunkach (z dużej odległości) rzeczywisty efekt
    Dopplera pochodzący z odbicia od blach będzie znacznie silniejszy od
    modulacji wiatrakiem.
    A zresztą coraz mniej klasycznych radarów dopplerowskich - a coraz
    więcej precyzyjnych odległościomierzy radarowych (prędkość liczona z
    kolejnych pomiarów) bo te, w odróżnieniu od dopplerowskich dają się
    programować na łapanie tylko w określonym przedziale odległości.

    --
    Darek