eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRodzaj przekładni planetarnej zRe: Rodzaj przekładni planetarnej z
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagr173.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Rodzaj przekładni planetarnej z
    Date: Wed, 18 Dec 2024 17:54:43 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ucifqcehphdg.wypqtb0mpgty$.dlg@40tude.net>
    References: <a...@n...chmurka.net>
    <vjsijl$il9$1@news.chmurka.net> <vjsnb9$87a$4@news.chmurka.net>
    <vjurj9$mvk$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagr173.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.173.173";
    logging-data="26535";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:qOclsUxGnPtFbGOnFA0MsK87LTk=
    sha256:HbMjFC8/T7a+/DjjlFMQzsiMZuPW5XTnwCNLhuHM76o=
    sha1:JahifEh7VPk7ZXlJmXKEQqbDCEA=
    sha256:jBXtK4nHiWuPrtpxQTMDKynJzZe7kSQt5e42BVtSF7g=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50417
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 18 Dec 2024 17:00:43 +0100, PeJot wrote:
    > W dniu 17.12.2024 o 21:35, Robert Tomasik pisze:
    >> W dniu 17.12.2024 o 20:15, PeJot pisze:
    >>>
    >>> Ale i silnik statystycznie słabosilny, więc wypadałoby, żeby chociaż
    >>> sprawność przekładni była wysoka. Przekładna cvt do roweru ma się
    >>> nijak, przełożenie od 0 nie ma sensu praktycznego, nie da się ruszyć.
    >>> Na filmie wygląda to na ciężkie, skomplikowane i beznadziejnie w
    >>> serwisowaniu. Zapewne jakiś nawiedzony marketoid mógłby wepchać takie
    >>> cvt jako kolejny epokowy wynalazek, ale nie widzę szans na powodzenie.
    >>> Już prędzej rowery wspomagane elektrycznie zawojują rynek, chociaż MZ
    >>> na razie idzie tak sobie 👂
    >>
    >> Czasem waĹźniejsze jest umoĹźliwienie ruchu od zera. WeĹş takie samochody.
    >> Zastosowanie silnika elektrycznego pozwala na zrezygnowanie ze sprzęgła,
    >> a sprzęgła, żeby nie wiem jak doskonałe, to jednak w takim zakresie,
    >> gdzie nie ma przełożenia 1:1 mają niską sprawność oraz zużywają się.
    >
    > Swoją drogą, dlaczego w samochodach nie stosuje się elektrosprzęgieł ?

    A po co?
    Sprzęgło potrzebne do płynnego ruszania - elektryczne się nie nada.

    Ale:
    -w starych skrzyniach automatycznych się stosuje do blokowania
    sprzęgła hydraulicznego.

    - jakies tam hamulce czy sprzęgła w skrzyni automatycznej są, do
    zapewnienia różnych przełożeń. Tylko chyba sterowane hydraulicznie,
    przez elektrozawory.

    -w skrzyniach automatycznych DSG/DCT są dwa sprzęgła, automatycznie
    sterowane ... ale znów - chyba siłownikiem hydraulicznym, a nie
    elektrycznym.

    -w hybrydach bywa potrzeba sprzegania silnika ... i tam chyba bywa
    elektrosprzęgło, np mitsubishi.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: