  • 31. Data: 2010-10-29 14:32:13
    Temat: Re: Rondo Radosława
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-10-29 14:10, Czarek Daniluk pisze:
    > Babka nie ma długiej historii ?? A kto wie co to jest zgrupowanie AK
    > Radosław ??
    A kogo to obchodzi, co Ty wiesz, a czego nie? Wybierz dowolną ulicę
    nazwaną czyimś nazwiskiem w dowolnym mieście i pomijając jakieś
    powszechnie znane osoby, nikt nie będzie w pierwszej chwili wiedział o
    co chodzi. W przypadku Zgrupowania AK "Radosław" możesz sobie jakąś
    historię znaleźć, a Babka?

    > kto wie że tak brzmi oficjalna nazwa tego "ronda" -
    > Zgrupowania Armii Krajowej Radosław.
    99% pojawiających się tam osób, które opanowały w stopniu podstawowym
    umiejętność czytania? Bo wicie, rozumiecie, teraz na ulicach w Warszawie
    są takie duże niebieskie tablice z nazwami, a na skrzyżowaniach/rondach
    to potrafią nawet wisieć nad wjazdami.

    > Tak jak 99% nie wie co to była za "babka" to i te 99% nie wie co to
    > był za Radosław :D
    > Stołeczna zawsze była i będzie Stołeczną :)
    Pewnie dlatego, że nikt nie wie, kto to był Popiełuszko :-P

    Maciek

  • 32. Data: 2010-10-29 15:11:17
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Tam powinna być estakada, poprowadzona nad skrzyżowaniem, w kierunku północ-południe,
    czyli w ciągu Al. Jana Pawła II <-> ul.
    Popiełuszki.
    Coś +/- jak przy Centralnym.

    -----

    > Tam powinny być przejścia podziemne pod całym rondem, wybudowane przez Arkadię,
    która to zakorkowała okolicę
    dokumentnie.

  • 33. Data: 2010-10-29 15:25:52
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    > Co innnegro Marchlewskiego czy Świerczewskiego, a co innego Babka czy
    > Stołeczna.

    A komu przezkadzała "Sadowa", obecnie "ks. Ignacego Jana Skorupki" ?

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;-)

  • 34. Data: 2010-10-29 15:51:45
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-10-29 14:19, Czarek Daniluk pisze:

    > Skrzyżowanie jest oznakowane jako rondo, i z tego co mnie i zdaje się
    > wszystkich tutaj uczono na rondzie nie jeździ się prosto, na rondzie
    > nie jeździ się w lewo, w prawo - tylko po rondzie jeździ się naokoło
    > wyspy środkowej i tylko z niego zjeżdża.

    Tyle teorii - zresztą podaj podstawę prawną. Nie pasują do tej teorii
    wszystkie duże "ronda" w Warszawie. Spróbuj np pod centralnym pojechać
    "w lewo" - dookoła ronda bez kierunku, a następnie kierunek w prawo, że
    zjeżdżasz :P

    Sugerujesz, że strzałka w lewo przed tym "rondem" nakazuje jazdę pod prąd?

    Każdy woli...

    Shrek.

  • 35. Data: 2010-10-29 16:50:52
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-29 12:43, Maciek pisze:
    > No jak nie była, jak była. Na tabliczkach (tych niebieskich z nazwami)
    > było napisane "Rondo Babka".

    > A to już na pewno, zwłaszcza że jeszcze parę lat temu było to takie
    > podrzędne, zasyfiałe rondo na zadupiu, z jakimiś gnijącymi bocznicami
    > kolejowymi w pobliżu i dopiero jak Arkadię wybudowali to się tam aj, waj
    > hameryka zrobiła ;-)

    Niestety ale to znak czasu ;-). Wychowałem się w tamtej okolicy i jak
    bywam u rodziców, to niestety dochodzę do wniosku, że okolica zeszmaciła
    się przez tą całą arkadię i cały ten syf. A tak było fajnie 20lat temu :-)

    pozdrawiam
    mario

  • 36. Data: 2010-10-29 16:52:41
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-29 12:30, Maciek pisze:
    > Zwyczajowo to jeszcze gdzieniegdzie występuje i ulica Marchlewskiego i
    > plac Dzierżyńskiego ... no Pałac Stalina jakoś się nie przyjął ;-)

    To taki protest ;-) przeciwko nazwie, tak samo jak dla mnie ta ulica w
    kierunku Żoliborza to Stołeczna.

    > Człowiek pyta jednak wyraźnie o oficjalną nazwę, więc nie róbcie mu (i
    > innym) wody z mózgu, bo google to wszystko kataloguje i niedługo zacznie
    > się sajgon z wyszukiwaniem poprawnej nazwy ;-)

    ok, ok, niech będzie :-)

    pozdrawiam
    mario

  • 37. Data: 2010-10-29 17:50:33
    Temat: Re: [DC] Rondo Radosława
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2010 08:57:47 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >Już pod
    >koniec pierwszego kółka miałbym sponsora :)

    Ja wjeżdżałem z Okopowej, zjeżdżałem w Słomińskiego i zaatakował mnie
    młody gniewny z stuningowanej Corsie, który wjechał z Jana Pawła II.
    Ile zrobiłem, 1/4 kółka?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 38. Data: 2010-10-29 17:53:08
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Oct 2010 12:32:48 +0200, Maciek <m...@n...pl> wrote:

    >ale i z Marchlewskiego

    Jana Pawła Marchlewskiego ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 39. Data: 2010-10-30 13:19:58
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-29 10:57, masti pisze:
    > odkąd zrobili z tego rondo turbinowe to nadaje się do naprawiania prawej
    > strony.

    News jakiś? Słyszałem, że turbinowe to będzie dopiero
    na wiosnę jak się śnieg roztopi i będą mogli nowe
    malowanie zrobić. Póki co malowanie pasuje raczej
    do klasycznego skrzyżowania dwóch dróg równorzędnych
    o trzech pasach ruchu z pseudookrężnym ruchem.
    Czyli coś jak "rondo" pod rotundą albo pod DC.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 40. Data: 2010-10-30 13:27:49
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-10-29 11:16, Krzysiek Niemkiewicz pisze:
    > Jak będziesz miał lewą do roboty to polecam starzyniaka (rondo
    > Starzyńskiego dla przyjezdnych) - wystarczy pojeździć zewnętrznym pasem
    > i czekać aż ktoś ze środkowego będzie się ładował na Jagiellońską w
    > kierunku żerania ;)

    To ciekawe... może lepiej sam spróbuj, zanim komuś zaczniesz
    proponować. Mi np. być sponsorował prawą stronę. Wszystko
    zależy od tego kogo trafisz, bądź kto trafi Ciebie.
    No i ciekawie to sformułowałeś "pojeździć zewnętrznym pasem".

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)