  • 1. Data: 2012-11-08 14:01:25
    Temat: Rosja to nie kraj (part 2)
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Ciekawe kiedy do nas dotrze ta "moda"?
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=Nz2BJFgRpa8
    lub http://tinyurl.com/cupf7yj

    Dla tych co nie mieli rosyjskiego w szkole - chodzi o nowy sposób
    zarobkowania :)

    Już chyba czas rozejrzeć się za jakimś nagrywadłem samochodowym.

  • 2. Data: 2012-11-08 14:25:29
    Temat: Re: Rosja to nie kraj (part 2)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarobkowania :)
    >
    > Już chyba czas rozejrzeć się za jakimś nagrywadłem samochodowym.

    Właśnie testuję ten rejestrator http://b2b.c-ps.net/1646251_detail.html
    http://v.youku.com/v_show/id_XMzgxMzE5NzA4.html?f=17
    349949
    Wbudowany czujnik przyspieszenia oraz lokalozator GPS. Rejestruje czujniki z
    hamulca, gazu, kierunków i innych, Przy odtwarzaniu materiału video pokazuje
    na mapie google gdzie jechałeś z jaką prędkością i wskazania z czujnika
    przyspieszenia.
    Nie mogę tylko uruchomić WiFi, chyba nie obsługuje mojej karty gigabyte i
    narazie łączę się po kablu ethernet.

    Marek

  • 3. Data: 2012-11-08 14:53:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Nov 2012 14:25:29 +0100, 4CX250

    > Właśnie testuję ten rejestrator
    > http://b2b.c-ps.net/1646251_detail.html

    Coś bardziej po ludzkiemu? :P
    Autobusem jeździsz? ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 4. Data: 2012-11-08 15:04:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Autobusem jeździsz? ;)
    Nie. Osobówką.

    Marek

  • 5. Data: 2012-11-08 15:18:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Nov 2012 15:04:35 +0100, 4CX250

    > Nie. Osobówką.

    To po co taka puszka wielka? Przecież to jest dedykowane do pojazdów
    ciężarowych. Co z jakimiś szczegółami technicznymi tego cuda? Widzę, że
    można podłączyć 4 kamery, ale tylko CCTV... czyli bida jakościowa.

    --
    Pozdor Myjk

  • 6. Data: 2012-11-08 22:51:23
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    > ciężarowych. Co z jakimiś szczegółami technicznymi tego cuda? Widzę, że
    > można podłączyć 4 kamery, ale tylko CCTV... czyli bida jakościowa.

    Ale palnąłeś. CCTV to jest określenie ogólnie TV przemysłowej, bez względu
    na rozdzielczość i jakość. Są kamery CCTV megapikselowe i rejestratory
    zdolne takowy obraz rejestrować, rejestrujące w rozdzielczości pełnej HD na
    dysku rejestratora, albo na karcie SD. Same kamery często wyposażone są w
    samodzielny zapisa na swojej karcie SD. Miewam takie urządzenia w rękach na
    codzień.
    Co do tej puszki o której wyżej mowa. Każdy kanał nagrywa w PAL D1 i z
    osobnym kanałem audio.W tym rejestratorze chodzi o to, że jest czujnik
    przyspieszenia, moduł GPS i rejestracja zdarzeń z samochodu. W razie kolizji
    masz wszystko jak w czarnej skrzynce. Pozycję GPS na mapie Google, prędkość,
    przyspieszenie, mrugający kierunkowskaz lub wciśnięty hamulec.
    Rejestrator ma też slot na kartę SIM, slot na G3 i kartę WiFi. Stawiasz auto
    pod domem i będąc w domu bezprzewodowo się łączysz z nim. Obraz w nim
    rejestrowany jest na dwóch nośnikach. To znaczy może być na dwóch lub
    jednym. Są to dysk maksymalnie 2TB oraz karta SD. Można nagrywać na karcie
    SD równocześnie albo awaryjnie gdy dysku nie ma lub jest zapchany lubn
    uszkodzony. W pełni automatycznie.

    Marek

  • 7. Data: 2012-11-09 00:10:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-11-08 15:18, Myjk pisze:
    > To po co taka puszka wielka? Przecież to jest dedykowane do pojazdów
    > ciężarowych. Co z jakimiś szczegółami technicznymi tego cuda? Widzę, że
    > można podłączyć 4 kamery, ale tylko CCTV... czyli bida jakościowa.
    Ograniczeniem nie jest "cctv" a analogowy system przesyłu obrazu, który
    w PAL będzie miał rozdzielczość jakieś maksymalnie 768x576 jeśli
    wybierzemy "rozdzielczość D1" (czyli trochę mniej niż 800x600, tak po
    komputerowemu patrząc). Dodatkowo ograniczeniem jest tu sama konstrukcja
    obrazu, czyli przeplot i odświeżanie 25fps.

    ALE mniejsza rozdzielczość (w porównaniu do rejestratorków samochodowych
    w postaci jednej mydelniczki, niby-full-hd) nie znaczy wcale że będzie
    gorzej - tutaj można dobrać sobie kamerę PAL-D1 o dużo większej
    czułości, mniejszych szumach, lepszej optyce i lepszym obrazie w
    kiepskich warunkach oświetleniowych. I efekt (poza sytuacją pięknego
    słońca i ładnej pogody) będzie dużo lepszy niż na małym rejestratorku z
    optyką z plastiku i przetwornikiem ccd z telefonu za 1zł.
    Różnica jest mniejwięcej taka, jak między aparatem cyfrowym
    lustrzankowym z wymienną optyką, ale o mniejszej liczbie Mpixeli, a
    aparatem w taniej komórce, który co prawda ma 18Mpix, ale fotki będą
    wyglądać ładnie tylko zrobione w słoneczny dzień i tylko pod warunkiem
    wyświetlania ich na tym małym ekraniku...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-11-09 01:16:08
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]

    wyglądać ładnie tylko zrobione w słoneczny dzień i tylko pod warunkiem
    wyświetlania ich na tym małym ekraniku...

    173

  • 9. Data: 2012-11-09 07:59:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 8 Nov 2012 22:51:23 +0100, 4CX250

    > Ale palnąłeś. CCTV to jest określenie ogólnie TV przemysłowej,
    > bez względu na rozdzielczość i jakość.

    Mój błąd. Uprościłem. Miałem oczywiście na myśli odniesienie
    do "niskiej" rozdzielczości którą CCTV charakteryzowała się
    przez wiele lat, czyli PAL/NTSC.

    > Co do tej puszki o której wyżej mowa. Każdy kanał nagrywa
    > w PAL D1 i z osobnym kanałem audio.

    Maksymalnie 720x576. Miałem 2 lata temu podłączoną kamerę płytkową do CarPC
    w aucie. Podtrzymuję, to była bida. Oczywiście, do ogólnego przedstawienia
    sytuacji wystarczało. Ale niejednokrotnie były zdarzenia, że przydałoby się
    zamiast pierdół typu modem 3G czy WiFi mieć lepszą rozdzielczość i więcej
    fps by odczytać tablice.

    > W tym rejestratorze chodzi o to, że jest
    > czujnik przyspieszenia, moduł GPS

    W wybranych "mydelniczkach" też są te atrybuty.
    Obecnie testuję nawet mały rejestrator dodatkowo z WiFi.
    Póki co mankamentem jest zastosowany, zbyt szeroki, obiektyw.

    > i rejestracja zdarzeń z samochodu. W razie kolizji masz wszystko
    > jak w czarnej skrzynce. Pozycję GPS na mapie Google, prędkość,
    > przyspieszenie, mrugający kierunkowskaz lub wciśnięty hamulec.

    Póki nie ma to homologacji, można sobie tymi parametrami co najwyżej rowek
    podetrzeć. :P Nie będą stanowić żadnego dowodu w rozpatrywaniu, itd. Mieć
    to dla samej zasady raczej bez sensu. Tak samo jak z "mydelniczka", którą
    mam obecnie -- nie wiele da pomiar i zapis prędkości, współrzędnych i
    parametrów przyśpieszenia. Stąd ponad takie pierdoły dla mnie ważniejsza
    jest rozdzielczość i fps.

    > Rejestrator ma też slot na kartę SIM, slot na G3 i kartę WiFi.
    > Stawiasz auto pod domem i będąc w domu bezprzewodowo się
    > łączysz z nim.

    Jeszcze można zainstalować zdalne sterowanie w aucie
    i będzie można nawet jeździć bez wychodzenia z domu. :P

    Wiela kosztuje cały system z 4 kamerami?

    --
    Pozdor Myjk

  • 10. Data: 2012-11-09 08:12:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 09 Nov 2012 01:16:08 +0100, BartekK

> [...]
    > komputerowemu patrząc). Dodatkowo ograniczeniem jest tu sama konstrukcja
    > obrazu, czyli przeplot i odświeżanie 25fps.

    To właśnie miałem na myśli, mój błąd,
    niepotrzebnie spłaszczałem do określenia CCTV.

> [...]
    > słońca i ładnej pogody) będzie dużo lepszy niż na małym rejestratorku z
    > optyką z plastiku i przetwornikiem ccd z telefonu za 1zł.

    Tylko, nie dosyć że sam rejestrator to wielka skrzynia, to jeszcze kamera
    robi się siłą rzeczy większa. Wozić taki klocek w aucie osobowym, pomijając
    problem z instalacją, nie jest fajnie. Cztery takie klocki, to już w ogóle
    masakra. Nie wspominając o cenie takiego zestawu.

> [...]
    > wyglądać ładnie tylko zrobione w słoneczny dzień i tylko pod warunkiem
    > wyświetlania ich na tym małym ekraniku...

    Nie przesadzaj. Testuję obecnie nową "mydelniczkę" na Ambarelli i obraz w
    nocy jest całkiem niezły. Najlepszy jaki do tej pory spotkałem w
    rejestratorze. W każdym razie nie na tyle zły, aby sięgać po "armaty" o
    jakich wspominasz powyżej. Oczywiście do autobusu/ciężarówki można się
    zastanowić.

    --
    Pozdor Myjk