  • 41. Data: 2017-10-05 11:16:04
    Temat: Re: "Rower pojawił się nagle"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsA805651805B7Dbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik z ...@...pl ...

    >- uczyć myslenia i zdrowego rozsadku zamiast slepego przestrzegania
    przepisów...

    i skonczyc "a jak tam moj szwagier bedzie jechal" ? :-)

    J.

  • 42. Data: 2017-10-05 11:18:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-10-05 o 09:37, J.F. pisze:

    >Tam nie ma strzałki warunkowej, jest po prostu zwykłe zielone. To
    >skrzyżowanie jest pod tym względem wyjątkowe, nie spotkałem nigdzie
    >indziej takiego babola. To IMHO błąd, a nie celowe działanie.

    Ale na pasie do jazdy w prawo, czy na pasie jazdy prosto ?

    No coz ... analogicznie do swiatla nad wydzielonym pasem do jazdy w
    lewo - pozwala wjechac, ale nie daje pierwszenstwa ani nie gwarantuje
    bezkolizyjnosci.

    J.

  • 43. Data: 2017-10-05 14:48:56
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 11:03, s...@g...com pisze:

    > Kolizyjne oznacza ze w tym samym czasie dwa przecinające sie kierunki mają zielone
    swiatło.

    Zlikwidować bezsensowne i drogie zielone światełka, wrócić do tanich
    blaszek z zielonymi strzałkami.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2017-10-05 14:52:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-10-05 o 11:03, s...@g...com pisze:

    > Kolizyjne oznacza ze w tym samym czasie dwa przecinające sie kierunki mają zielone
    swiatło.

    Czyli tutaj nie było sytuacji kolizyjnej wpisującej się w przytoczony
    wyżej opis.
    Akurat w omawianym przypadku żadne przecinające się kierunki jazdy nie
    mają zielonego światła. Jest tak samo, jak na zdecydowanej większości
    skrzyżowań. Zielone światło maja tylko pojazdy poruszające się na jednej
    linii. Poprzeczne mają czerwone. Typowe rozwiązanie, najpowszechniejsze
    na całym świecie.

    > Widze ze wyobraźnie masz krótką więc wyjasniam. Wystarczy dodać jeden takt gdzie
    wszystkie samochody mają czerwone a wszystkie przejścia i przejazdy rowerowe mają
    zielone. Nie będzie wtedy zderzeń rowerzystów/pieszych z samochodami.

    Teraz toś dołożył do pieca! :D
    Ale z drugiej strony, widocznie niepełnosprawnych kierowców jest sporo,
    skoro ludzie proponują aż tak absurdalne pomysły.

    > Aktualna sytuacja powoduje kolizje ale oszczędza czas.

    Idąc tym tokiem rozumowania, wychodzi że każde rozwiązanie powoduje
    kolizje. Nawet na autostradach są wypadki. A tam nie ma przecinających
    się kierunków ruchu.

    > Gratuluje geniuszu i umiejętności czytania ze zrozumieniem.

    Podpisują się pod tym obiema rękami. ;)

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 45. Data: 2017-10-05 15:20:16
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-10-05 o 11:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Ale na pasie do jazdy w prawo, czy na pasie jazdy prosto ?

    To jest pas do jazdy prosto z możliwością skrętu w prawo

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2017-10-05 16:31:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.10.2017 o 10:29, p...@g...com pisze:

    > ciekawe czy ma chociaz karte rowerowa bo najazd na sznur aut jest w stylu kamikadze

    A co karta rowerowa ma do zdrowego rozsądku?

    Shrek

  • 47. Data: 2017-10-05 16:37:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-05 o 14:52, Akarm pisze:

    > Teraz toś dołożył do pieca! :D
    > Ale z drugiej strony, widocznie niepełnosprawnych kierowców jest sporo,
    > skoro ludzie proponują aż tak absurdalne pomysły.
    > (...)

    Ale co w tym masz absurdalnego?
    Jest to rozwiązanie stosowane w niektórych krajach.
    W zasadzie absolutnie bezpieczne, bo wszyscy kierowcy stoją, a zielone
    we wszystkie strony mają piesi.

    Ja jestem jak najbardziej za.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2017-10-05 16:57:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 05.10.2017 o 10:10, Poldek pisze:

    > To nie są "pasy". Rowerzysta jechał po DRODZE DLA ROWERóW.

    > Zaktualizować swoją wiedzę na temat przepisów.

    Piszesz tak jakbyś dopiero co dostał prawo jazdy.
    Żadne przepisy nie poradzą na bezmyślność - a w powyższym przypadku
    obydwaj byli bezmyślni.
    I jeśli miałbym powiedzieć o kierowcy samochodu "debil", to o
    rowerzyście musiałbym powiedzieć "debil do potęgi 3", bo:
    1) wie, że nie jest w puszce z pasami i poduszkami, więc wjeżdżając na
    ulicę powinien zachować dodatkową ostrożność.
    2) widział ciągłość ruchu i powinien zastosować zasadę ograniczonego
    zaufania- nadal nie wiem jak rowerzysta mógł tego nie przewidzieć,
    kierowca puszki jechał po prostu schematycznie, jak wszyscy, dlatego
    popełnił błąd, ale dla pedalarza wytłumaczenia nie mam.
    3) jak już stwierdził że ma pierwszeństwo, to mógł chociaż jechać z
    prędkością umożliwiającą zatrzymanie, w przypadku gdy okaże się że debil
    na drodze go nie widzi lub po prostu nie wie kto ma pierwszeństwo.

    Łukasz

  • 49. Data: 2017-10-05 18:34:52
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 5 października 2017 14:52:39 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > Czyli tutaj nie było sytuacji kolizyjnej wpisującej się w przytoczony
    > wyżej opis.

    Ależ była. Lewoskret samochodu i jazda wprost roweru sa kolizyjne.

> [...]
    > skrzyżowań. Zielone światło maja tylko pojazdy poruszające się na jednej
    > linii. Poprzeczne mają czerwone. Typowe rozwiązanie, najpowszechniejsze

    Ano nie. Ale tłumaczyc tego nie ma sensu. Jak nie rozumiesz - nie poradzę...

> [...]
    > Ale z drugiej strony, widocznie niepełnosprawnych kierowców jest sporo,
    > skoro ludzie proponują aż tak absurdalne pomysły.

    Jak juz np. Adam napisał jest to rozwiązanie często stosowane.
    czesem wręcz sa dorysowane pasy w poprzek i wszyscy piesi idą gdzie im najbardziej
    pasuje w trakcie swojego taktu.

    > Idąc tym tokiem rozumowania, wychodzi że każde rozwiązanie powoduje
    > kolizje. Nawet na autostradach są wypadki. A tam nie ma przecinających
    > się kierunków ruchu.

    W pewnym filozoficznym stopniu kazde, praktycznie sa takie rozwiązania gdzie kolizje
    nie nastepują.

  • 50. Data: 2017-10-05 18:44:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 19:46, Poldek pisze:

    > Co tu oceniać? Rowerzysta miał zielone i jechał jak Pan Bóg przykazał.
    To na zielonym nie trzeba uważać?
    A gdyby staruszka przechodziła do domu starców, to wy by staruszkę
    przejechał, tak? A to być może jego matka!