  • 171. Data: 2018-06-14 22:19:15
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 21:07, Uzytkownik pisze:
> [...]

    Prawo nigdzie nie przewiduje i nie wymaga udzielenia pierwszeństwa przez
    rowerzystę na przejeździe dla rowerzystów. Rowerzysta na przejeździe dla
    rowerzystów ZAWSZE ma pierwszeństwo.

    > Dlatego w PoRD powinien znaleźć się zapis o bezwzględnym zatrzymaniu się
    > rowerzystów przed wjazdem na przejazd rowerowy.

    Lepszy pomysł: samochód powinien bezwzględnie zatrzymywać się przed
    każdym przejazdem i każdym skrzyżowaniem.

    > Tylko dzięki temu kierowca ma szanse na zauważenie w porę rowerzysty
    > oraz bezpieczne udzielenie mu lub nieudzielenie pierwszeństwa.

    Tylko dzięki temu kierowca będzie miał szanse na zauważenie w porę
    innego uczestnika ruchu i udzielenie mu pierwszeństwa.

    > Rowerzystka nie wtargnęła, bo nie mogła wtargnąć, gdyż PoRD nie
    > przewiduje takiego czynu/pojęcia w stosunku do rowerzystów.
    > Ponadto PoRD nie zabrania rowerzyście na wjazd bezpośrednio przed jadący
    > pojazd tak jak jest to z pieszymi.
    > Jak myślisz dlaczego? Bo rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo na
    > przejeździe, a kierujący samochodem bezwzględny obowiązek ustąpienia
    > pierwszeństwa.

    Żadne najlepiej.
    Żeby znak obowiązywał na drodze dla rowerów musi stać przy prawej
    stronie drogi dla rowerów.

    > Znak powinien być powtórzony przy DDR. Jeżeli go tam nie ma, a ten przy
    > jezdni dla samochodów nie jest dobrze widoczny to znak ten nie
    > obowiązuje dla rowerzystów na DDR.

    Żadne takie, żadne "widoczny" przy innej jezdni.
    Znak musi być ustawiony po prawej stronie drogi lub drogi dla rowerów.
    Wtedy obowiązuje jadących drogą lub drogą dla rowerów.
    Droga i droga dla rowerów to nie jest to samo, podobnie jak ekonomia i
    ekonomia socjalistyczna. Dlatego są osobno określone w PoRD.

    Na przejeździe dla rowerzystów zawsze pierwszeństwo ma rowerzysta.
    ZAWSZE! A na drodze dla rowerów obowiązują tylko znaki ustawione przy
    drodze dla rowerów i żadne inne. Tak stanowi prawo.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 172. Data: 2018-06-14 22:28:32
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Prawo nigdzie nie przewiduje i nie wymaga udzielenia pierwszeństwa przez
    > rowerzystę na przejeździe dla rowerzystów. Rowerzysta na przejeździe dla
> [...]

    Prawo bardzo czesto wymaga, aby rowerzysta zachował
    szczególną ostrozność i udzielił pierwszeństwa innemu pojazdowi
    zanim wjedzie na przejazd dla rowerów.

  • 173. Data: 2018-06-14 22:44:03
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 21:25, Uzytkownik pisze:

    > Znaki, które są niewidoczne nie zobowiązują.

    Tylko poziome, jeśli śnieg zasypie.
    Pionowe muszą być ustawione po prawej strony jezdni, na której mają
    obowiązywać.

    I teraz dam trochę podpowiedzi dla opornych na wiedzę.

    Art. 2.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    5) droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu
    rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla rowerów
    jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie
    lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

    6) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie to
    nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

    7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów *wielośladowych*, oznaczony lub nieoznaczony
    znakami drogowymi;

    - Jak widać z powyższego, droga dla rowerów nie jest pasem ruchu.

    10) skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową, z drogą stanowiącą dojazd do obiektu
    znajdującego się przy drodze lub z drogą wewnętrzną;

    - Jak widać, nie jest to przecięcie drogi z przejazdem dla
    rowerzystów ani tym bardziej z drogą dla rowerów.

    12) przejazd dla rowerzystów - powierzchnię jezdni lub torowiska
    przeznaczoną do przejeżdżania przez rowerzystów, oznaczoną odpowiednimi
    znakami drogowymi;

    Dz.U.2002.170.1393 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury oraz Spraw
    Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    sygnałów drogowych

    § 2 Obowiązywanie znaków i sygnałów drogowych

    1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej stronie jezdni lub nad
    jezdnią dotyczy kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu;
    jeżeli jednak znaki są umieszczone nad poszczególnymi pasami ruchu, to
    znak dotyczy tylko kierujących znajdujących się na pasie, nad którym
    znak jest umieszczony. Znak drogowy umieszczony po lewej stronie jezdni
    lub pasów ruchu stanowi powtórzenie znaku umieszczonego po prawej
    stronie, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

    Znak D-1 "droga z pierwszeństwem" (rys. 5.2.1.1) stosuje się w celu
    oznaczenia początku drogi (trasy) w obszarze zabudowanym, na której
    kierujący ma pierwszeństwo na skrzyżowaniach z innymi drogami (nie z
    przejazdami dla rowerzystów) aż do miejsca, w którym umieszczony jest
    znak D-2 (rys. 5.2.2.1). Wzdłuż drogi z pierwszeństwem powtarza się
    znaki D-1 o zmniejszonej do 400 mm długości boku (pkt 5.2.1.3).

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 174. Data: 2018-06-14 23:00:10
    Temat: Re: Rowerzysci
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 14:56, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    6gHoNAFUo/ZYFi1XKoAwAJ

    > Weź pod uwagę, że ja cały czas pisze o jednym znaku,
    > a ty cały czas piszesz o znakach (wielu znakach).

    Wszystkie znaki muszą być ustawiane według tych samych przepisów, nie ma
    odstępstw. Nie ma wyjątków. Żadnych wyjątków.

    > Ja piszę o znaku "ustąp pierwszeństwa" i on obowiązuje
    > dla całej DROGI przed skrzyżowaniem,

    Znak "ustąp pierwszeństwa" obowiązuje TYLKO na skrzyżowaniu, nie na drodze.
    Żeby obowiązywał na DDR musiałby być ustawiony przy prawej stronie DDR.
    Tylko jeszcze nie spotyka się skrzyżowań dróg rowerowych, z których
    jedna z nich byłaby z pierwszeństwem. A poza skrzyżowaniami dróg dla
    rowerów nie ma skrzyżowań z drogami rowerowymi. Na drogach spotyka się
    wyłącznie przejazdy dla rowerzystów. A na nich ZAWSZE pierwszeństwo ma
    rowerzysta.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 175. Data: 2018-06-14 23:10:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 21:42, Malkoit pisze:

    > Znak B-9 dotyczy JEZDNI. Podobnie jest z B-2 o którym pisał Akarm i ja.
    > Natomiast znak A-7 dotyczy DROGI przed skrzyżowaniem.
    > W skład DROGI wchodzi także droga dla rowerów.

    Bzdury piszesz. Jak zwykle stosujesz własną, wybiórczą interpretacją.
    Oto dowód z rozporządzenia "w sprawie szczegółowych warunków
    technicznych dla znaków i sygnałów drogowych
    oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania
    na drogach"

    ,,3.2.10. Zakaz wjazdu rowerów
    Znak B-9 ,,zakaz wjazdu rowerów" (rys. 3.2.10.1), wyrażający zakaz ruchu
    rowerów, stosuje się w celu wyeliminowania
    ruchu tych pojazdów przede wszystkim z dróg o dużym natężeniu ruchu lub
    dużej dopuszczalnej
    prędkości stanowiącej niebezpieczeństwo dla kierujących rowerami.
    Ponadto znak B-9 stosuje się na drogach, w obrębie których lub w pobliżu
    których wyznaczono drogę dla rowerów,
    a znak nakazujący korzystanie z tej drogi może nie być widoczny dla
    kierujących rowerami. Na odcinku
    drogi poprzedzającym miejsce umieszczenia znaku B-9 stosuje się
    odpowiedni znak (np. F-5, F-6) w celu
    poinformowania kierujących rowerem, że wjazd rowerów jest zabroniony, i
    poprowadzenia tych uczestników
    ruchu na część drogi przeznaczoną dla rowerów.

    Nie ma tu ani słowa o JEZDNI. Jest tylko i wyłącznie mowa o DRODZE.

    Tak naprawdę PoRD jest bublem prawnym, który wymaga gruntownej zmiany. W
    PoRD nie ma nawet ani słowa, że znaki ustąp pierwszeństwa czy też droga
    z pierwszeństwem zmieniają zasadę pierwszeństwa pojazdu nadjeżdżającego
    z prawej strony.

    A wystarczyłoby, żeby:

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo -
    także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    Brzmiał następująco:

[...]
    o ile znaki drogowe lub sygnalizacja świetlna nie stanowią inaczej.

    Ponadto zapis Art. 25 powinien się znaleźć w zasadach ogólnych.
    Brakuje też w PoRD zapisu o hierarchii znaków drogowych ponad zasadami
    ogólnymi.
    Jest zapis o pierwszeństwie osób wydających polecenia i sygnały nad
    sygnalizacją świetlną i znakami drogowymi. Ale nie ma zapisu, że znaki
    drogowe mają pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi.

    Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby
    kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych
    oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny
    sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub
    znaki drogowe.
    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami
    świetlnymi i znakami drogowymi.
    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

    > Wątpię, aby ktoś wymagał.

    Widzę, że nareszcie łapiesz.

    > Pytanie do władz lokalnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu
    > drogowego.

    Chwila, chwila, to Ty wymagasz, aby rowerzysta widział te znaki, a nie
    władze.

    > Zgadzam się z toba i to samo napisałem już w jednym z postów.

    Kłamczuszek z Ciebie. a oto dowód:

    Napisałem wcześniej:

> [...]

    Ty odpowiedziałeś:
    > Nie ma takiego prawa.
    > Do znaków należy zawsze stosować się nawet jak sa przysłonięte
    > przez krzaki, pojazd, itp.
    > Dojezdzając do skrzyzowania trzeba wypatrywać oznakowania,
    > bo wymaga tego ostrożność, lub szczególna ostrożność.
    >
    > Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    > obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga -
    > szczególną ostrożność,

    > Prawo tez "nie zabrania" jednemu pojazdowi wjeżdżania bezpośrednio
    > przed inny jadacy pojazd. Zastanów się, dlaczego nie wjeżdżają ?
    > Rower też jest pojazdem.

    Bo tak jak i rowerzystów obowiązują zasady pierwszeństwa?

    > Wygląda że coś nie zrozumiałeś ?
    > Konkretnie, co może przynieść więcej złego niż dobrego ?

    Egzekwowanie pierwszeństwa przez kierowców samochodów przed rowerzystami.

  • 176. Data: 2018-06-14 23:36:29
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-14 12:01, Malkoit wrote:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Cały czas twierdzę, że znak "ustąp pierwszeństwa" dotyczy wszystkich
    > jadących tą DROGĄ, także rowerzystów na DDR.

    > Znak "ustąp pierwszeństwa" obowiązuje wszystkich jadących
    > tą drogą, włącznie z rowerzystami na DDR.
    > Jezeli rowerzysta go nie widzi, to musi jechać bardziej uważnie,
    > albo zamontowac dodatkowy znak.

    O właśnie - powinien jechać bardziej uważnie. A przy okazji pewnie też
    wolniej. I cały problem rozwiązany :)

    --
    mk4

  • 177. Data: 2018-06-14 23:47:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-14 21:25, Uzytkownik wrote:

    > Wszystko zależy od tego czy znak "ustąp pierwszeństwa" jest umieszczony
    > w takim miejscu, aby rowerzysta mógł go zauważyć.
    >
    > Jeżeli znak nie jest dobrze widoczny to musi być powtórzony w miejscu,
    > gdzie będzie widoczny dla rowerzysty.
    >
    > Znaki, które są niewidoczne nie zobowiązują.

    No, akurat. Fantazjujesz.
    Zwłaszcza, że nie był widoczny tylko dlatego, że rowerzystka nie
    dochowała należytej staranności i wcale tam nie patrzyła. No bądźmy
    uczciwi - tak właśnie było.

    --
    mk4

  • 178. Data: 2018-06-14 23:49:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 22:08, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Rowerzystka, przed wjazdem na przejazd, miała obowiązek udzielić
    > pierwszeństwa nadjeżdżającemu samochodowi.

    A na skrzyżowaniu?

    Przecież znaki "ustąp pierwszeństwa" określają zasadę pierwszeństwa na
    skrzyżowaniu, a nie przed skrzyżowaniem.

    Jakoś to pokracznie tłumaczysz, że rowerzystka powinna ustąpić
    pierwszeństwa przed skrzyżowaniem, a na skrzyżowaniu ma pierwszeństwo
    choć znak "ustąp pierwszeństwa" mówi coś innego.

    Widzę, że już sam się w tym wszystkim tak zagmatwałeś, że sam już nie
    rozumiesz jakie gafy popełniasz.

  • 179. Data: 2018-06-14 23:51:07
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-12 11:09, Akarm wrote:

    > Wszystko prawda, wszystko się zgadza, niefortunnie się wyraziłem.
    > Tylko teraz pomyśl i spróbuj odpowiedzieć na pytanie: do czego może się
    > przydać pierwszeństwo poza skrzyżowaniem? :D

    Do tego, żeby nie powtarzać go przed każdym skrzyżowaniem. jedziesz
    drogą z pierwszeństwom aż do odwołania.

    Widoczne zwłaszcza na drogach gdzieś na wsiach. Co rusz są jakieś drogi
    to z lewej to z prawej. A na głównej nie ma nic. Tylko jak spojrzysz na
    boki to widzisz, ze tamci mają A7 u siebie.

    --
    mk4

  • 180. Data: 2018-06-14 23:52:22
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-06-12 16:30, Akarm wrote:

    > Dziękuję za tę podpowiedź. Nic to co prawda nie zmienia, znaki cały czas
    > wskazują pierwszeństwo na skrzyżowaniach (i tylko na skrzyżowaniach, no
    > bo gdzie więcej mogłyby?), ale zawsze dobrze jest wiedzieć więcej, niż
    > mniej. :)

    No jak to gdzie? Na przejazdach dla rowerów ;)

    --
    mk4