  • 151. Data: 2018-06-14 10:43:53
    Temat: Re: Rowerzysci na drogach cd
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5b221b66$0$590$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ten zresztą również:
    > https://goo.gl/maps/GHCmCpGvAvJ2
    > I jak widać na obu jezdniach tej drogi samochody jadą, mimo tych znaków
    > zabraniających wjazdu.
    > Dlaczego jadą? Proszę o wyjaśnienie.
    > --
    > Akarm

    Jadą, bo zakaz wjazdu dotyczy wjazdu na lewą jezdnię. Tym na prawej jezdni
    wolno jechać.

    Natomiast znak "ustap pierwszeństwa" oznacza że DROGA
    przed skrzyzowaniem jest podporzadkowana, a nie tylko jezdnia,
    czyli droga dla rowerów automatycznie też jest podporzadkowana
    i rowerzysta jadąc drogą dla rowerów ma obowiązek udzielić
    pierwszeństwa.

  • 152. Data: 2018-06-14 11:28:45
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 10:43, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jadą, bo zakaz wjazdu dotyczy wjazdu na lewą jezdnię. Tym na prawej jezdni
    > wolno jechać.

    Ooo! Niemożliwe! A dlaczego? Przecież cały czas twierdzisz, ze znaki
    obowiązują dla całej drogi.

> [...]
    > czyli droga dla rowerów automatycznie też jest podporzadkowana
    > i rowerzysta jadąc drogą dla rowerów ma obowiązek udzielić

    To wreszcie jak jest?
    Znaki obowiązują dla całej drogi, czy tylko dla tej jezdni, przy której
    są ustawione?
    Doucz się i przestań bredzić.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 153. Data: 2018-06-14 12:01:17
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Przecież cały czas twierdzisz, ze znaki obowiązują dla całej drogi.

    Cały czas twierdzę, że znak "ustąp pierwszeństwa" dotyczy wszystkich
    jadących tą DROGĄ, także rowerzystów na DDR.

    > To wreszcie jak jest?
    > Znaki obowiązują dla całej drogi, czy tylko dla tej jezdni, przy której są
> [...]

    Znak "ustąp pierwszeństwa" obowiązuje wszystkich jadących
    tą drogą, włącznie z rowerzystami na DDR.
    Jezeli rowerzysta go nie widzi, to musi jechać bardziej uważnie,
    albo zamontowac dodatkowy znak.

  • 154. Data: 2018-06-14 12:09:51
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 12:01, Malkoit pisze:
    [...]

    Odpowiedz na proste pytanie:
    - Znaki obowiązują:
    1. dla całej drogi?
    czy
    2. tylko dla tej jezdni, przy której są ustawione?

    Odpowiedź ma być jednoznaczna, albo 1 albo 2.

    Tylko wyjątkowy kretyn nie da rady odpowiedzieć, więc czekam na podanie
    numeru właściwej odpowiedzi. Prościej się nie da.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 155. Data: 2018-06-14 12:24:36
    Temat: Re: Rowerzysci
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

> [...]
    > 2. tylko dla tej jezdni, przy której są ustawione?
    >
    > Odpowiedź ma być jednoznaczna, albo 1 albo 2.
    >
    > Tylko wyjątkowy kretyn nie da rady odpowiedzieć,

    Napisz odpowiedź.
    Zobaczymy czy jesteś kretynem, czy nie.

    Oczywiście uzasadnij to na podstawie PoRD. Szczegółowo.

  • 156. Data: 2018-06-14 13:55:53
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 12:24, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Napisz odpowiedź.
    > Zobaczymy czy jesteś kretynem, czy nie.
    >
    > Oczywiście uzasadnij to na podstawie PoRD. Szczegółowo.

    Każdy człowiek, jeśli jest chociaż trochę inteligentniejszy od taboretu,
    wie że znaki obowiązują tylko na jezdni przy której stoją. I to stać
    muszą po jej prawej stronie. Nie potrzeba do tego nawet znajomości PoRD,
    wystarcza odrobina rozumu.
    Twoje zdanie wszyscy znają, prezentujesz je tutaj od dłuższego czasu:
    "znak dotyczy calej drogi, czyli drogi dla rowerów też dotyczy".
    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.samochody/MS
    6gHoNAFUo/ZYFi1XKoAwAJ

    Moje pytania miały sprawić, żebyś zrozumiał swój błąd, ale przeceniłem
    twój intelekt, poddaję się. :(

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 157. Data: 2018-06-14 13:57:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    > czy
    >2. tylko dla tej jezdni, przy której są ustawione?
    >Odpowiedź ma być jednoznaczna, albo 1 albo 2.

    jednoznacznie to sam sobie odpowiedz :-)

    Znaki obowiazuja dla jezdni, ale informuja o pierwszenstwie drogi.

    Poza tym samochod jadacy droga z pierwszenstwem tez mial znaki,
    ustawione prawidlowo przy jego jezdni, i jesli dotycza tez przejazdu
    dla rowerow
    (a czemu nie - wszak czesc drogi z ktora sie krzyzuje), to rowerzystka
    niech ma pretensje o niewlasciwe oznakowanie, ktore doprowadzilo do
    wypadku.

    J.

  • 158. Data: 2018-06-14 14:36:41
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 13:57, J.F. pisze:
> [...]
    > [...]
    >
    > jednoznacznie to sam sobie odpowiedz :-)
    >
    > Znaki obowiazuja dla jezdni, ale informuja o pierwszenstwie drogi.

    Na skrzyżowaniu!

    > Poza tym samochod jadacy droga z pierwszenstwem tez mial znaki,
    > ustawione prawidlowo przy jego jezdni, i jesli dotycza tez przejazdu dla
    > rowerow
    > (a czemu nie

    A temu nie:
    PoRD
    Art. 27. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla
    rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    > - wszak czesc drogi z ktora sie krzyzuje), to rowerzystka
    > niech ma pretensje o niewlasciwe oznakowanie, ktore doprowadzilo do
    > wypadku.

    Oznakowanie jest właściwe.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 159. Data: 2018-06-14 14:56:12
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

> [...]
    >
    > Twoje zdanie wszyscy znają, prezentujesz je tutaj od dłuższego czasu:
    > "znak dotyczy calej drogi, czyli drogi dla rowerów też dotyczy".

    Weź pod uwagę, że ja cały czas pisze o jednym znaku,
    a ty cały czas piszesz o znakach (wielu znakach).

    Ja piszę o znaku "ustąp pierwszeństwa" i on obowiązuje
    dla całej DROGI przed skrzyżowaniem,
    bo tak wynika z PoRD; DROGI, czyli takze dla drogi dla rowerów.
    Oczywiście, nie jest to napisane wprost. W poprzednich postach pisałem
    szczegółowo dlaczego tak jest i skąd to wynika.

  • 160. Data: 2018-06-14 15:26:05
    Od: "Malkoit" <g...@f...pl>

    > Na skrzyżowaniu!

    Kierowca musi reagować przed wjazdem na skrzyzowanie.
    Rowerzysta, zanim wjedzie na przejazd, też musi myśleć
    i ewentualnie zwolnić/zatrzymać się, jeżeli prawo wymaga
    udzielenia pierwszeństwa.

> [...]
    > rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić
    > pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe.

    Jeżeli rowerzystka wtargnęła, to kierowca miał małe szanse,
    nawet gdyby wcześniej zwolnił.

    > Oznakowanie jest właściwe.
    > --
    > Akarm

    Na tym filmie nie widzę, czy oznakowanie jest własciwe.
    Jeżeli rowerzystka nie miala możliwości zobaczyć znaku,
    bo np. był całkowicie zasłonięty przez krzaki,drzewa,
    to oznakowanie nie jest właściwe.
    Najlepiej by było, gdyby znak stał przy drodze dla rowerów.