  • Data: 2009-01-23 12:12:54
    Temat: Re: Rozkład na jedynki
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mariusz Kruk"
    >
    > Wróć. Nie zauważyłem wrapping/non-wrapping. Ale uwaga o mnożeniu
    > zostaje.

    Mnożenie ma jako dodawanie jedynek w pętli, licznik pętli jest
    inicjowany za pomocą dodawania jedynek. Np.:
    15: +++[>+++++<-]>
    +++ ustaw komórkę na 3
    [ dopóki nie zero
    > w następnej komórce (z wynikiem)
    +++++ dodawaj po 5
    <- zmniejsz licznik
    ] i sprawdź
    > przechodzimy do wyniku

    czyli (1+1+1)*(1+1+1+1+1)

    Z tą różnicą, że w mnożenie daje narzut dodatkowych 5 znaków ([><-]),
    które w problemie jedynek się nie liczą (interesuje nas tylko liczba +).

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net