  • 111. Data: 2013-11-16 21:35:35
    Temat: Re: Rozwiązanie zagadki
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-11-16 18:26, sundayman pisze:

    > No może zmyśliłem. Pamiętam, że to był kwas ze sklepu - czyli chyba
    > siarkowy w takim razie, plus drugi przyniesiony przez ojca - to chyba
    > solny właśnie, a nie azotowy...
    > Skleroza już...

    Solny z siarkowym nie utleni miedzi, pewnie był to siarkowy z azotowym.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 112. Data: 2013-11-16 23:14:34
    Temat: Re: Zagadka
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 16.11.2013 o 10:40 ACMM-033 <v...@i...pl> pisze:

    > Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > (ciach opis, ciekawy)

    > Dobra, fajno. Co na to Tax Office, czyli skarbówa?
    > Czy pamiętacie, jak się skończyla sprawa piekarza Gronowskiego, co
    > rozdawał za darmo biednym przeterminowane pieczywo? Niemalże zajebali go
    > na sucho.
    To jest prawda piekarza, a US złapał go na kantowaniu z podatkami.
    On na papierze prawie nic nie piekł.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 113. Data: 2013-11-16 23:18:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 16 Nov 2013 20:07:41 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >Podobnie ja.
    >Dostałem Tonetkę z "wyświetloną" EM84. Kupiłem 2 szt. (jeszcze wtedy
    >były w ZURT-ach). Druga stoi jeszcze nierozpakowana - pewnie trzeba by
    >ją nieco przeżarzyć, żeby nie zapomniała, z której strony ma paski ;)
    >
    >Muszę gdzieś poszukać Isostatów, bo mi trzeszczą.
    >
    >Możesz napisać, o co chodzi z tą lampą?
    >Jakoś nie pamiętam tam wysokiego napięcia.

    No, 250 V tam chyba bylo...

    A.L.

  • 114. Data: 2013-11-16 23:28:56
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-11-16 21:35, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Solny z siarkowym nie utleni miedzi, pewnie był to siarkowy z azotowym.

    Azotowy nie potrzebuje do tego żadnej zachęty, sam sobie radzi z miedzią
    doskonale.

    Czytając o trawieniu w solnym plus H2O2, przy aktualnym braku tego
    ostatniego odczynnika w domu (właściwie to był, chyba 20% nawet, tylko w
    ramach eksperymentów chciałem sprawdzić, czy zadziała gdyby zabrakło,
    koniec lat osiemdziesiątych), wpadłem na *genialny* pomysł użycia
    nadmanganianu potasu jako środka zastępczego...
    Chlor czuć było całkiem mocno jeszcze przez parę dni, dobrze, że znalazł
    się ktoś odważniejszy, wziął kuwetę i zutylizował zawartość zanim
    reakcja się skończyła.

    Pozdrawiam

    DD

  • 115. Data: 2013-11-16 23:35:41
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Górski" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości

    > Miałem na myśli Gocław.

    Ja bym się upierał, że Pekin, to Grochów jeszcze... Na każdym planie miasta
    jest inaczej. (see www.trasbus.com)

    > Ja mieszkam w okolicy Uniwersam Grochów :)

    Swego czasu bywałem niemal codziennie, bo mnie losy w rozmaity sposób
    tamtędy wodziły. Pamiętam nawet czasy pętli autobusowej, na miejscu której
    stoi ten kompleks budynków. Mam trochę fotek z tamtych czasów, muszę je
    tylko znw poskanować, bo mi dysk upalantował i foty poszły się fotografować.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 116. Data: 2013-11-16 23:36:54
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jakoś nikt do tej pory nie wpomniał o kopciu. Kopeć robiło się z
    > celuloidu.

    No masz, miałem napisać, uleciało mi :))

    I to biernie zaliczyłem :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 117. Data: 2013-11-16 23:39:39
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Tez mialem Tonette, ale nic nie dostalem od magicznego oka. Mozna
    > prosic o rozwiniecie tematu? Jak sie "dostawalo od magicznego oka"?...

    Podkreślenie rozwija temat wystarczająco :) Mała kropeczka, ale... :))
    Podpowiedź druga - jakie anodowe jest na magicznym oku? :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 118. Data: 2013-11-16 23:41:37
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No może zmyśliłem. Pamiętam, że to był kwas ze sklepu - czyli chyba
    > siarkowy w takim razie, plus drugi przyniesiony przez ojca - to chyba

    Może i tak...

    > solny właśnie, a nie azotowy...

    ...bo po azotowym ma się żółte palce podobno...

    > Skleroza już...

    Nie szkodzi, też to mam :)
    Ale... coś mgliście kojarzę, że mieszanką HCl i H2SO4 coś się robiło...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 119. Data: 2013-11-16 23:43:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-16 23:18, A.L. pisze:

    > No, 250 V tam chyba bylo...

    E, tam. W porównaniu do odchylania w Rubinie to pikuś ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 120. Data: 2013-11-16 23:45:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-11-16 20:07, Adam pisze:

    > Możesz napisać, o co chodzi z tą lampą?
    > Jakoś nie pamiętam tam wysokiego napięcia.

    Już nie pamiętam konstrukcji tonetki, ale w ZK-120 (nie T), lampa była
    zamocowana w uchwycie do pokrywy, jak się chciało pokrywę zdjąć, to
    trzeba było po odkręceniu wyjąć lampę z uchwytu. Kiedyś nie chciało mi
    się wyłączać magnetofonu (bo przecież potem lampy muszą się znów
    rozgrzać) i zrobiłem to pod napięciem. Lampę oczywiście wziąłem w całą
    dłoń, łącznie z podstawką - wtedy zauważyłem, że końcówki nie są niczym
    zabezpieczone. No, może zauważyłem to nie jest odpowiednie określenie -
    poczułem. Poczułem również nagły przypływ jasności myślenia oraz
    rozsądku, po czym natychmiast złożyłem całość, oczywiście nikomu nic nie
    mówiąc o swoim odkryciu.
    Wracając do tonetki, to chyba po zdjęciu pokrywy lampa wskaźnikowa
    zostawała w urządzeniu - tak mi się kojarzy, i chyba na tym etapie
    dostępu dość dobrze zabezpieczona.

    Pozdrawiam

    DD