  • Data: 2018-10-25 20:42:08
    Temat: Re: SSD 512GB do laptopa - co polecacie do ok. 350zł
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-10-25 o 10:58, elmer radi radisson pisze:
    > Podsumowujac, z HDD jednak trzeba pod tym wzgledem uwazac, nie chcac
    > zdac sie na lut szczescia. Z SSD nie trzeba obchodzic sie jak z
    > jajkiem.

    Poruszony przez Ciebie aspekt swoją wagę oczywiście ma, ale... Ale z
    padniętego HDD *coś* tam jeszcze odzyskać się da, natomiast SSD gdy
    zdechnie, to zabierze ze sobą do krainy wiecznych bitów całą swoją
    zawartość. Na co mam zresztą dwa zagadnienia:
    1. Czy producenci SSD nie mogą wymyślić jakiejś modułowej konstrukcji,
    aby zepsutą część wymienić, i uzyskać dostęp do tego, co jeszcze ze
    szczętem zniszczone nie jest. Choć część zawartości? A w przypadku
    uwalenia się elektroniki nie-pamięciowej, lecz "sterującej" -- może nawet
    całej zawartości "dysku"?
    2. póki tego nie zrobią, to (pomijając laptopy) w kompach na SSD lepiej
    trzymać tylko oprogramowanie, zaś wrażliwe dane nadal na starych,
    dobrych napędach z wirującymi talerzami.