  • 11. Data: 2022-07-26 12:01:52
    Temat: Re: STM32 i HAL -- pierwsze podejście, pierwsze pytania
    Od: MKi <...@...com>

    > Natomiast jeśli w Eclipse zatrzymam
    > program, to PWM działa dalej.

    To ustawiasz w rejestrach DBGMCU - dla każdego peryferia
    (peryferium?) masz bit określający, czy ma stanąć czy
    działać dalej przy zatrzymaniu programu w IDE.

  • 12. Data: 2022-07-26 12:03:23
    Od: MKi <...@...com>

    > Jest takie coś, nazywa się bitbanding.

    Ale chyba nie we wszystkich STM32.
    Bodajże STM32F0 tego nie ma.
    Nie wiem, jak inne.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 13. Data: 2022-07-26 13:48:40
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    Jeśli możesz, odezwij się, proszę, na priv.

  • 14. Data: 2022-07-26 17:13:14
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > To może być kwestia ustawień opcji generowania kodu. Zobacz sobie folder
    > rezpozytorium Cube:
    > C:\Users\Arnold\STM32Cube\Repository\STM32Cube_FW_F4
    _V1.27.0\Drivers\STM32F4xx_HAL_Driver\Src

    Tu, a dokładniej w:

    ~/STM32Cube/Repository/STM32Cube_FW_F4_V1.27.1/Drive
    rs/STM32F4xx_HAL_Driver/Src

    mam pliki *_ll_*

    > Miganie LED-em low level:
    > http://grzegorz.net/stm32/src/LED_blink_LL.txt

    Faktycznie, dużo lżejsze niż HAL.

    > Tutaj nie ma czegoś takiego. HAL ma po prostu ukrywać rejestry i dawać
    > przenośność kodu.

    Ok, teraz jasne.

    > Dla mnie główna wartość leży w gotowych sterownikach peryferiów, np.
    > jest gotowa funkcja HAL_I2C_Mem_Read().

    O, no to jest super. O ile jest napisane sensownie.

    > Tutaj mogło mi się pomylić. Sprawdziłem teraz na STM32CubeProgrammer i tam
    > kliknięcie Connect powoduje wyłączenie PWM niezależnie od wyboru jednego z
    > trzech trybów resetu. Natomiast jeśli w Eclipse zatrzymam program, to PWM
    > działa dalej.

    Ciekawe... chyba będę musiał to po prostu rozpoznać bojem przed
    podłączeniem wyświetlacza. Tak czy inaczej chcę to zrobić, żeby sprawdzić,
    czy wszystko jest generowane tak jak powinno.

    --
    Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
    mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego