  • Data: 2019-09-03 20:29:50
    Temat: Re: Sens organizowania tzw. "konkursów dla hakerów"
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Bredzę czy może
    > moja koncepcja, gdyby ktoś zechciał wprowadzić ją w życie, mogłaby
    > poważnie zachwiać "informatycznym ekosystemem"?

    Chyba jednak masz jakąś obsesję.
    Zwróć uwagę, że formuła konkursu jest ograniczona - np. zepsuć coś w godzinę. I np.
    nie wolno mu używać czegoś tam (np. całej chmury zhackowanych wcześniej czajników).
    Hacker w warunkach leśnych nie ma takich ograniczeń i może spędzić na swojej
    niegodnej działalności więcej czasu, użyć dowolnych narzędzi, itp.
    To oznacza, że legalny konkurs i czarny rynek mają inne reguły, więc nie ma sensu
    tych umiejętności porównywać. Jest zupełnie możliwe, że legalny hacker włamujący się
    gdzieś w godzinę bez dodatkowych narzędzi jest obiektywnie lepszy (bardziej
    kompetentny), niż ten na czarnym rynku.
    A to oznacza, że Twoja obsesja na punkcie istnienia jakichś tajemniczych nad-mistrzów
    co to letką ręką zgarniają miliony na nielegalu, może być błędna.

    Analogicznie - równie dobrze mógłbyś stwierdzić, że najlepszą metodą wyeliminowania
    rynku płatnych morderców jest podwyższenie wartości nagród na legalnych zawodach
    strzeleckich. Otóż nie.

    > A może światu
    > wcale nie zależy

    Tym firmom zależy na reklamie. Pula nagród jest po stronie kosztów a jaranie się tymi
    konkursami po stronie zysków. Nagrody są takie, bo wystarczą. Nie szukaj tam
    głębszych zjawisk.