-
Data: 2020-11-20 10:04:22
Temat: Re: Skrecanie w lewo prawo - 2 pasy -> 3 pasy. art. 16 i 22.
Od: "Rom45" <o...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:rp7nj3$1abr$1@gioia.aioe.org...
>W dniu 20-11-2020 o 07:09, Cavallino pisze:
>> W dniu 20-11-2020 o 06:59, Budzik pisze:
>>>
>>> Wyjasnienie które otrzymałem z UM z biura inzyniera ruchu:
>>>
>>> Przepisy w powyższym zakresie reguluje Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.
>>> - Prawo o Ruchu Drogowym (Dz.U. 2018 poz. 1990). Zgodnie z art. 16.4
>>> cytowanej ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., kierujący pojazdem jest
>>> obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Natomiast
>>> zgodnie z art. 22.4 kierujący pojazdem zmieniając pas ruchu jest
>>> obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi który porusza się pasem
>>> ruchu na który zamierza wjechać. Mając na uwadze powyższe zasady,
>>> kierujący pojazdem skręcający w lewo z prawego pasa ruchu
>>> powinien zająć prawy skrajny pas ruchu, natomiast kierujący pojazdem
>>> skręcający w lewo z lewego pasa ruchu powinien zająć pas środkowy,
>>> ewentualnie lewy skrajny pas ruchu.
>
> Generalnie poznański inżynier ruchu,
>
> Tym razem uważa, że wie lepiej niż Sąd Najwyższy:
>
> https://forumprawne.org/prawo-wykroczen/826685-skret
-z-2-pasow-na-3-a.html
>
> Cyt:
>
> W ocenie Sądu Najwyższego nie ma żadnych podstaw jurydycznych do tego
> rodzaju modyfikowania treści norm prawnych bez należytego oparcia w
> ustawie. Kierujący pojazdem wykonując manewr skrętu w lewo nie zmienia
> przecież pasa ruchu, lecz kierunek tego ruchu, przy czym ustawienie
> pojazdu w stosunku do dotychczasowego pasa ruchu może być zasadniczo
> różne, np. prostopadłe, a może nawet w ogóle nie ulec zmianie, np. w
> wypadku poruszania się po pasie wyodrębnionym dla pojazdów skręcających w
> lewo. Próba interpretacji utożsamiającej zasady obowiązujące przy
> wykonywaniu manewru skrętu w lewo z tymi, które w ustawie odniesiono do
> manewru zmiany pasa ruchu narusza też istotną dyrektywę wykładni
> sprzeciwiającą się przypisywaniu na gruncie jednego aktu prawnego tego
> samego znaczenia różnym terminom ustawowym.
Dlaczego/na jakiej podstawie tak uważasz o poznańskim inżynierze ruchu ?
Udowodnij na podstawie PoRD.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.11.20 10:12 Cavallino
- 20.11.20 10:13 Cavallino
- 20.11.20 10:28 Rom45
- 20.11.20 11:03 Cavallino
- 20.11.20 11:59 Budzik
- 20.11.20 12:12 Rom45
- 20.11.20 12:18 Cavallino
- 20.11.20 13:56 J.F.
- 20.11.20 14:10 TomN
- 20.11.20 14:13 J.F.
- 20.11.20 14:43 Rom45
- 20.11.20 15:44 TomN
- 20.11.20 16:53 J.F.
- 20.11.20 17:17 t-1
- 20.11.20 20:44 t-1
Najnowsze wątki z tej grupy
- korki prawie takie same
- Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- nie zna życia ten
- dziękuję nie tankuję
- Bo konie to ...
- narząd nieużywany zanika
- Czy można zaparkować w tym miejscu?
- czy grad zbił wam szybę?
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=