  • 11. Data: 2009-01-06 23:19:31
    Temat: Re: Sms bez info o nadawcy.
    Od: peter <p...@p...com>

    Waldek Godel pisze:

    > I nie było numeru nadawcy? Serio? Ale masz jakieś wsparcie?

    Nie mam, to bylo z 4 lata temu, moze akurat wyslalem na tel
    ktory nie potrafil prawidlowo tego wyswietlic.
    Pamietam ze pojawial sie na ekranie i po prostu znikal.

  • 12. Data: 2009-01-06 23:22:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 00:19:31 +0100, peter napisał(a):

    > Nie mam, to bylo z 4 lata temu, moze akurat wyslalem na tel
    > ktory nie potrafil prawidlowo tego wyswietlic.
    > Pamietam ze pojawial sie na ekranie i po prostu znikal.

    No więc będziesz bliżej prawdy jeżeli napiszesz, że twój telefon nie
    wyświetlił ci numeru nadawcy tego SMS.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

  • 13. Data: 2009-01-06 23:36:27
    Od: peter <p...@p...com>

    Waldek Godel pisze:

    > No więc będziesz bliżej prawdy jeżeli napiszesz, że twój telefon nie
    > wyświetlił ci numeru nadawcy tego SMS.

    Prawdopodobnie tak, ale byc moze o to chodzi autorowi tego posta
    bo kto wie moze i on ma taki tel.
    Ale pewnie masz racie, ze nr przesylany jest zawsze bez wzgledu na
    status sms'a.

  • 14. Data: 2009-01-06 23:47:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 00:36:27 +0100, peter napisał(a):

    > Prawdopodobnie tak, ale byc moze o to chodzi autorowi tego posta
    > bo kto wie moze i on ma taki tel.
    > Ale pewnie masz racie, ze nr przesylany jest zawsze bez wzgledu na
    > status sms'a.

    Informacja o nadawcy przesyłana jest zawsze. Ale niekoniecznie numer.
    Nadawcy hurtowi, mający umowy z operatorami i na tej podstawie dostęp do
    centrum SMS mogą mieć wpisanego nadawcę tekstowo. Dlatego też pisałem, że z
    telefonu nie ma możliwości ukrycia numeru nadawcy. Ale nie tylko z telefonu
    da się wysłać SMS i w innych przypadkach JEST możliwośc ukrycia numeru a
    dokładnie zastapienia go tekstem. Co zresztą ma sens, bo nadawca może nie
    mieć ani jednej komórki - teoretycznie jest to możliwe :-)

  • 15. Data: 2009-01-07 05:17:41
    Od: "Kenny" <k...@p...onet.pl>

    > Przy takiej wiadomości widać nadawcę. Nie wiem czy we wszystkich
    > telefonach
    > ale w motorolach na pewno - wystarczy zapisać takiego smsa i już wiemy od
    > kogo jest.

    Kiedyś można było wysyłać z serwisu Wapster SMSy z dowolną nazwą nadawcy.
    Może nadal mają taką możliwość.

    Kenny

  • 16. Data: 2009-01-07 09:53:24
    Od: " k" <b...@g...pl>

    wielkie dzięki za oddzwięk.Wynika z tego,że się nie da.pozdrawiam.

  • 17. Data: 2009-01-07 11:45:54
    Od: "Jacek Swierczek" <j...@p...onet.pl>

    > Informacja o nadawcy przesyłana jest zawsze. Ale niekoniecznie numer.

    Tak jest np. ze Skype, jako nadawca zazwyczaj wyświetla ci się login.

    J.
    --
    Nawet kiedy się mylę mam rację...

  • 18. Data: 2009-01-07 12:40:24
    Od: AL <a...@s...tam>

    Kenny pisze:

    > Kiedyś można było wysyłać z serwisu Wapster SMSy z dowolną nazwą nadawcy.
    > Może nadal mają taką możliwość.
    >
    > Kenny

    sprawdzilem - wysylka z bramki wapstera powoduje, ze dostajes sms'a z
    numeru 7928

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 19. Data: 2009-01-07 16:47:41
    Od: Shadow <s...@v...pl>

    AL napisał(a):

    > pamietam, ze kiedys byla jakas afera (polityczna?) wokol faktu, ze mozna
    > bylo wyslac sms'a z innym telefonem nadawcy (szczegolow juz nie pamietam)

    Pamiętam te czasy... sam wysłałem z jednej stronki kilka takich smsów (w
    ramach testów ;) ) do kolegów, jako nadawcę podając fikcyjną osobę lub np.
    urząd (fikcyjną, żeby uniknąć ewentualnych kłopotów później, a można było
    podać dowolny numer telefonu lub nazwę) i niektórzy dali się nabrać. ;)
    Koszt takiego smsa niewiele przekraczał koszt normalnego. Później
    zablokowali to i już się nie dało zmienić nadawcy. Ale było to możliwe,
    wbrew temu, co twierdzili operatorzy. :)

  • 20. Data: 2009-01-07 16:51:43
    Od: Shadow <s...@v...pl>

    k napisał(a):

    > wielkie dzięki za oddzwięk.Wynika z tego,że się nie da.pozdrawiam.

    Nie da się i baaaardzo dobrze. Można było komuś nieźle namieszać w
    życiorysie wysyłając w jego imieniu smsy do znajomych, przełożonych itp...
    a ewentualny sąd potem orzekał na niekorzyść rzekomego nadawcy
    sms'a(-ów)...