  • 1. Data: 2010-10-27 18:34:34
    Temat: Re: Sprawdzenie poprawności montażu anteny na HB
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010, slawek7 wrote:

    | Zapomniałem dopisać, że problem w tym kalkulatorze [Czy przeszkoda
    | przesłania satelitę] jest taki że nie znam wyskokości ani budynku
    | przede mną, ani na jakiej mam zamontowana antenę. Jeszcze z
    | wyskokością anteny bym sobie poradził, ale z budynkiem mam większy
    | problem. Jest to kamienica 4 kondygnacyjna z takim dość spadzistym
    | dachem i dośc trudno nawet jest mi oszacowac.

    Jest to prosty kalkulator (tangensy i sinusy), który pozwala
    oszacowac w jakim obszarze odbioru sie znadujemy:
    odbior bez problemu, na styku, zdecydowanie bez odbioru.

    Przy "na styku", skuteczna jest tylko metoda "slonce dwa razy rocznie".

    Pamietam tez, ze Kolega PK, probowal szacowac elewacje
    odległościomierzem laserowym.
    Wtedy mozna wyznaczyc "Odległość do przeszkody - l" i "Odległość do
    szczytu - r". Z tego co mi pisal, do ogladania Hispasata brakowalo
    mu pół piętra.

    Pzdr.J.P.

    ps
    Kalkulator pamietam, ze uruchomilem dla kolegi Krzys, w polgodzinnej
    przerwie pomiedzy zajeciami.

    Szacunek dla PK i Krzys.
    Coz bylo sie kilka ladnych lat mlodszym.