eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetStare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 82430TX, obługa pamięci 133MHz na magistrali 66MHz › Re: Stare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 82430TX, obługa pamięci 133MHz na magistrali 66MHz
  • Data: 2021-11-11 08:42:31
    Temat: Re: Stare pamięcie SDRAM DIMM 168pin 3,3V 133MHz a chipset 82430TX, obługa pamięci 133MHz na magistrali 66MHz
    Od: zhbick <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.11.2021 o 12:54, jedrek pisze:

    > Czy może być tu pułapka, że w jednym listku RAM 256MB nie będzie w
    > stanie gadać, bo płyta przewiduje max 128MB na slot? Zależne od samej
    > płyty, czy raczej to ściśle definuje chipset płyty?

    Zależy od chipsetu, biosu i samej płyty. W tamtych czasach grzebałem w
    różnych sprzętach (BX440, i815) i zdarzały się cuda z pamięciami:
    dostępna połowa pamięci w przypadku, gdy moduły RAM miały klocki po
    jednej tylko stronie, niedostępna część pojemności w przypadku mieszania
    pamięci 100 i 133MHz itp

    Podsumowując: trzeba mieszać pamięciami tak długo, aż zadziała :-)