  • Data: 2010-03-30 22:31:03
    Temat: Re: Starzenie się benzyny - mieszanki
    Od: "Piotr Woszczyński" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hif2r5hq4d4m6u59n6ck0j3gup47fh10ve@4ax.com...

    > A jednak pisza cos takiego:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Stability
    > "Good quality gasoline should be stable almost indefinitely if stored
    > properly. Such storage should be in an airtight container, to prevent
    > oxidation or water vapors mixing, and at a stable cool temperature, to
    > reduce the chance of the container leaking. When gasoline is not
    > stored correctly and is left for a period of time, gums and varnishes
    > may build up and precipitate in the gasoline, causing "stale fuel".
    > This may cause gums to build up in the fuel tank, lines, and
> [...]

    Sądzę że to raczej był produkt benzynopodobny z "dodatkami" (albo celowo
    chrzczona jakimś syfem, albo zbiorniki zabrudzone jakimś szlamem)..
    Jako chemik nie raz puszczałem z definicji czyste chemicznie, ale wiekowe
    węglowodory typu heksan czy heptan na chromatografie gazowym i nie
    dostrzegałem anomalii, przynajmniej na jakimś znaczącym poziomie. Czysty
    heksan, czy heptan pozostawał czystym heksanem czy heptanem. Benzyna to
    oczywiście mieszanina ale w większości złożona z podobnych węglowodorów..
    Wątkotwórca wspominał coś o roku - tym bardziej nie sądzę by coś się mogło z
    tą mieszanką stać, no chyba że ją zdążył czymś zabrudzić