  • 1. Data: 2010-03-29 15:39:40
    Temat: Starzenie się benzyny - mieszanki
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Witam !!

    Mam w plastikowym pojemniku trochę gotowej mieszanki benzyny z olejem do
    dwusówów (konkretnie do piły spalinowej). Zastanawia mnie, czy taka
    mieszakna się starzeje i może mieć niekorzystny wpływ na silnik? Niby koszt
    zrobienia nowej mieszanki jest znikomy, ale szkoda wylewać (nawet ciężko się
    pozbyc takiej benzyny). Mieszanka jest zrobiona około rok temu.

    Więc wlać do piły i spalić, czy pozbyć się?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2010-03-29 15:56:34
    Temat: Re: Starzenie się benzyny - mieszanki
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Więc wlać do piły i spalić, czy pozbyć się?

    tak właśnie robię.

    Jak się boisz to dolej do nowej benzyny 50 x 50.

    Mi też mało idzie benzyny z olejem więc leży.

  • 3. Data: 2010-03-29 15:58:59
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Leszek Kowalski said the following on 29.03.2010 15:39:
> [...]
    > pozbyc takiej benzyny). Mieszanka jest zrobiona około rok temu.
    >
    > Więc wlać do piły i spalić, czy pozbyć się?

    stihl zaleca nie trzymac mieszanki dluzej niz miesiac.
    Malo tego, zaleca aby wypalic cale paliwo tak az pila zgasnie, bo
    pozostawione paliwo powoduje twardnienie membran w gazniku.
    Choc wiem, ze pare osob zrobilo juz taki test i po zimie odpalali
    pilarke na starym paliwie. Pila przezyla.
    Pily maja dosyc wysrubowane parametry, mieszanka ma dosyc malo oleju
    wiec ja chyba bym nie ryzykowal, chyba ze pila chinska.

    Ja takie paliwo wlewam do ciagniczka ogrodniczego ('79 rocznik), jemu
    nic nie zaszkodzi :)
    S.

  • 4. Data: 2010-03-29 16:06:10
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Leszek Kowalski pisze:
> [...]
    > dwusówów (konkretnie do piły spalinowej). Zastanawia mnie, czy taka
    > mieszakna się starzeje i może mieć niekorzystny wpływ na silnik?

    Może trochę z innej beczki, mam skuter 2T (dozownik osobno) w zbiorniku
    było trochę paliwa, po odpaleniu skuter chodził strasznie koślawo.
    Podjechałem na stację, zatankowałem do pełna. Silnik zaczął pracować
    zupełnie inaczej. Wychodzę więc z założenia, że chyba benzyna się
    starzeje. Chociaż może jest tego inne wytłumaczenie o którym ja nic nie
    wiem :)

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-03-29 16:38:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 15:39:40 +0200, Leszek Kowalski wrote:
> [...]
    >pozbyc takiej benzyny). Mieszanka jest zrobiona około rok temu.
    >Więc wlać do piły i spalić, czy pozbyć się?

    Wlac, aczkolwien nawet wikipedia pisze o starzeniu benzyny i ja to
    czesciowo potwierdzam.

    J.

  • 6. Data: 2010-03-29 17:58:10
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Jak ma rok, to zero problemu.
    Jakby miała 20 lat, to można by podyskutować o własnościach smarnych oleju.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-03-29 18:03:53
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    > Ja takie paliwo wlewam do ciagniczka ogrodniczego ('79 rocznik), jemu
    > nic nie zaszkodzi :)
    > S.

    Romet rocznik '76 po zimie (zalewam kocioł pod korek mieszanką) pali od
    kopa, podpompować gaźnik i w trasę. Gaźnik zostawiam na zimę suchy -
    wypalam wachę do końca na zakręconym kraniku.

  • 8. Data: 2010-03-29 18:31:04
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    W dniu 2010-03-29 16:06, krzysiek82 pisze:

> [...]
    > zupełnie inaczej. Wychodzę więc z założenia, że chyba benzyna się
    > starzeje. Chociaż może jest tego inne wytłumaczenie o którym ja nic nie

    Jeżeli skuter dłużej stał, a nie jest nowy, lub jest produkcji chińskiej
    to możliwe, że dozownik przepuszcza odrobinę oleju do gaźnika i w
    pierwszej chwili po odpaleniu do komory spalania idzie mieszanka
    bogatsza olej. Ale wtedy objawem jest równoczesne nadmierne dymienie na
    niebiesko.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 9. Data: 2010-03-29 18:36:14
    Od: to <t...@a...xyz>

    Leszek Kowalski wrote:

    > Mam w plastikowym pojemniku troche gotowej mieszanki benzyny z olejem do
    > dwusówów (konkretnie do pi?y spalinowej). Zastanawia mnie, czy taka
    > mieszakna sie starzeje

    Ja bym takiej już nie golnął...

    > Niby
    > koszt zrobienia nowej mieszanki jest znikomy, ale szkoda wylewaae (nawet
    > cie?ko sie pozbyc takiej benzyny).

    Hm... dworcowy sedes nie przyjmie? Widział już gorsze rzeczy...

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-03-29 18:37:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > Może trochę z innej beczki, mam skuter 2T (dozownik osobno) w zbiorniku

    Kto normalny trzyma skuter w zbiorniku? Czy to jakaś modernistyczna
    wersja okrętu w butelce?

    --
    cokolwiek